نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
جنجال وضعیت کارت‌های زرد حاج صفی و محرومیت مقابل پرسپولیس/ انتقاد تند پیشکسوت داوری به رئیس کمیته انضباطی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیشکسوت داوری فوتبال کشور از مصاحبه حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ابراز تعجب کرد.

خبرورزشی - کارت زردی که احسان حاج صفی در دیدار برابر نساجی مازندران دریافت کرد با توجه به سه کارت زردی که در دوران حضور در تراکتور گرفته بود، حرف و حدیث های زیادی طی روزهای اخیر در مورد محرومیت او از حضور در دیدار برابر پرسپولیس ایجاد کرده و مصاحبه حسن زاده رئیس کمیته انضباطی بار دیگر بحث بر سر این موضوع را داغ کرده است.

در این زمینه بخوانید:

رئیس کمیته انضباطی در مصاحبه ای که صبح امروز از او در سایت رسمی فدراسیون منتشر شد، ضمن اشاره به قانونی که حضور حاج صفی را مقابل پرسپولیس بلامانع می کند، گفته است: «طبق مقررات ۱۱۲ انضباطی کارت زرد بازیکنی از فصل به فصل بعد منتقل نمی شود و سازمان لیگ در این خصوص باید اعلام کند زمانی که یک بازیکن از تیمی به تیم دیگر منتقل می‌شود، آیا کارت زردهای قبلی بازیکن در تیم جدید اعمال می شود یا خیر.»

جواد خلیفه سلطان که از پیشکسوتان داوری کشور است و نظارت مسابقات لیگ برتر را نیز انجام می دهد ضمن انتقاد از مصاحبه رئیس کمیته انضباطی و سکوت سازمان لیگ اینطور به این خبر واکنش نشان داد و گفت: « بند ۹ از ماده ۴۶ فصل یازدهم آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول می گوید اگر فردی که دارای محرومیت است به تیم دیگری منتقل شود، محرومیت وی همچمنان معتبر خواهد بود و به مسابقات باشگاه جدید منتقل می شود، اما کارت زردهای دریافتی هنگام عضویت از باشگاه قدیم به باشگاه جدید منتقل نمی شود. یعنی هر تعداد کارت داشته باشد، منتقل نخواهد شد و فقط محرومیت است که در باشگاه جدید نیز اعمال خواهد شد.»

او ادامه داد: «این ماده کاملا در دسترس است ولی کمیته انضباطی نظری می دهد که تشویش اذهان به همراه داشته است. هم پاسخ شبهه برانگیز کمیته انضباطی و هم سکوت معنادار کمیته مسابقات برای من جای تعجب دارد. این چیز سختی نیست و من از روی آن برای شما انشا خواندم.»

او سپس با اشاره به برخی اتفاقات هفته بیست و یکم لیگ برتر نیز پرداخت و اضافه کرد: «آئین نامه می گوید اگر بازیکن اخراج شد که نمی تواند بازی کند. اگر مربی یا کادر تیم اخراج شد، باید در اتاق شیشه ای بنشیند و هیچ تماسی با تیم نداشته باشند و مربی حق رفتن به رختکن را هم ندارد، اما در بازی آلومینیوم اراک و پیکان مهدی تارتار و حسین پاشایی هر دو محروم بودند و روی سکوهای پشت نیمکت تیم حضور داشتند و در بازی نساجی مازندران و سپاهان هم آقای ساکت روی سکوها حضور داشت؛ در صورتی که باید در اتاق شیشه ای می نشستند. آئین نامه به صراحت این موضوع را می گوید. حالا گفته می شود به آنها گفته شده که در بالاترین جای استادیوم بازی را تماشا کنند ولی آنها پشت نیمکت بودند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مولر از برلین DE ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    برای سپاهان نمی شود.... ولی کارت زرد قرمز پرسپولیس از جام حذفی به لیگ اعمال می شود ... یادمان نرفته.. همان قضیه در مورد تیم دیگری رخ داد گفتند حذفی با لیگ فرق دارد... امسال هدف قهرمانی سپاهان در لیگ هست . مسیر انتخابات فدراسیون همین را می گوید... بازی دو بر برابر یادتان هست پرسپولیس را ملزم کردند تا قبل دربی با سپاهان بازی کند. حالا استقلال چطور.بازی با صنعت نفت!!!!!!!!!!!
  • میلاد DE ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    از خبر ورزشی میخوام سوابق همکار سابقشان در اصفهان و هم منتشر کنند بهتر این خبرنگار هوادار سپاهان و بشناسیم و بهتره بگین انتقاد خبرنگار اصفهانی نه کارشناس داوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی