نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
نیاز جدی کهکشانی‌ها به خرید دفاع کناری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دو امتیاز از دست رفته بازی با بتیس شاید حسرت بزرگی را برای تیم سفیدپوش مادریدی و هوادارانش در پایان فصل به جای بگذارد.

خبرورزشی - رئال مادرید در این فصل تیمی کاملاً غیرقابل پیش‌بینی بوده و این روند را همچنان و در حوالی هفته‌های پایانی فصل ۲۱-۲۰۲۰ ادامه می‌دهد. شاگردان زیدان این بار مقابل رئال بتیس با تساوی بدون گل خانگی متوقف شدند. دو امتیاز از دست رفته این مسابقه شاید بهای سنگین و حسرت بزرگی را برای تیم سفیدپوش مادریدی و هوادارانش در پایان فصل به جای بگذارد.

روند پرنوسان
شکست دادن اتلتیکومادرید و بارسلونا، در دو بازی رفت و برگشت، نقاط اوج کار رئال در این فصل بوده اند اما این نقاط اوج با شکست و تساوی مقابل تیم‌هایی مثل ختافه، کادیس و لوانته کم ارزش شده‌اند. این حجم از بی‌ثباتی باعث شده زیدان و تیمش صدر جدول را به رقبای خود واگذار کنند. حالا آنها پنج بازی در پیش دارند. رویارویی با سویا، گرانادا، بیلبائو، ویارئال اصلاً بازی‌های آسانی برای این تیم به حساب نمی‌آید.

بدون ایجاد موقعیت
مقابل رئال‌بتیس با هدایت مانوئل پیگرینی، رئال به سختی قدرت ایجاد موقعیت و فضاسازی را داشت. این در حالی است که این تیم در بازی‌های اخیر خود مقابل لیورپول، بارسلونا و کادیس، به راحتی ایجاد موقعیت می‌کرد و مالکیت توپ را به شکل دلخواه خود در اختیار داشت. با وجود ۵۸ درصد در اختیار داشتن توپ مقابل بتیس، رئال اصلاً نشانی از تیم برتر میدان نداشت. این بازی یک بار دیگر نشان داد که رئال مقابل تیم‌هایی که دقاعی و کاملاً عقب بازی می‌کنند به مشکل می‌خورد و به ویژه در کناره‌ها قدرت بازی‌سازی خود را از دست می‌دهد.

بتیس، خطرناک اما گل‌نزن!
بتیس یک تیم کاملاً خطرناک نشان داد و با موقعیت‌های خوبی که در این بازی ایجاد کرد وحشت باختن و از دست دادن سه امتیاز کامل بازی را چندین بار به دل رئال مادرید و زیدان انداخت. نقطه ضعف این تیم اما در تمام‌کنندگی بود که کاملاً به چشم می‌آمد. در نیمه دوم آنها به راحتی می‌توانستند ۲-۰ جلو بیفتند اما گیدو رودریگس با وجود زاویه خوبی که برای گلزنی داشت توپ را به سمت کورتوا دروازه‌بان رئال زد و بورخا ایگلسیاس هم در مصاف تک‌به‌تک با دروازه‌بان مادریدی‌ها ناکام بود. هرچه تیم شهر سویا بابت عملکرد خوب در خط دفاعی خود قابل تحسین بود اما در فاز حمله ضعف آشکاری از خود نشان داد.

کناره‌های بی خطر
در طول این فصل رئال در مورد دفاع‌های کناری خود دچار مشکل بوده و بازی با بتیس یک بار دیگر این مشکل را به رخ کشید. در حالی که تمرکز بتیسی‌ها در مرکز دفاع بود اما از کناره‌ها نیز رئالی‌ها نتوانستند هیچ موقعیتی خطرناکی ایجاد کنند. کارواخال یک سانتر خوب داخل محوطه داشت اما همین سانتر در اوایل بازی تنها حرکت مفید او در ایجاد موقعیت بود، از آن طرف هم ناچو خیلی کم پیش آمد که اصلاً نفوذی به زمین حریف داشته باشد. مارسلو و کارواخال زمانی دو دفاع کناری عالی در سطح جهان بودند اما حالا خیلی از آن‌ها روزها گذشته و رئال نیاز جدی به خرید مدافعان کناری جدید را حس می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی