نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
۰ |
۱
صادق هاشمی: فیتنس آینده رشته‌های زیبایی اندام است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دکتر صادق هاشمی با بیان این‌که تعداد طرفداران رشته ورزشی فیتنس به دلیل تغییر ذائقه جوان‌ها به شدت افزایش یافته، گفت: فیتنس آینده رشته‌های زیبایی اندام در کنار رشته‌هایی مثل فیزیک و بادی کلاسیک است.

در جریان اولین دوره فیتنس قهرمانی کشور که به میزبانی تهران برگزار گردید، رئیس فدراسیون جهانی فیتنس و بدنسازی مدال افتخاری را به دکتر صادق هاشمی مدرس و مسئول آموزش مربیان بدنسازی و فیتنس ایران اهدا کرد. این مدال به پاس فعالیت مستمر در اشاعه ورزش پاک، توسعه ورزش فیتنس در ایران و جهان و سبک زندگی سالم به او تقدیم شد.

خودتان را بیشتر معرفی کنید و در مورد این رویداد که در ایران برگزار شد بیشتر توضیح دهید؟
بنده سید محمد صادق هاشمی دکتری فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه گیلان و مسئول روابط بین الملل فدراسیون هستم. این مسابقه اولین دوره مسابقات فیتنس در ایران است که با حضور رئیس فدراسیون جهانی آقای دکتر رافائل سانتونخا به همت دکتر نصیرزاده رئیس فدراسیون و کمیته فیتنس برگزار شد.

در مورد رشته ورزشی فیتنس بیشتر توضیح دهید؟
رشته ورزشی فیتنس، رشته جدیدی نیست اما حجم طرفداران آن به دلیل تغییر ذائقه جوان‌ها به شدت افزایش یافته. این رشته که بر پایه عضلات با حجم کمتر بنا شده یکی از راه‌هایی هست که می‌شود با دوپینگ و مصرف داروهای آنابولیک مقابله کرد که از اهداف فدراسیون ایران هم هست. در این رشته علاوه بر ظاهر بدن، آمادگی جسمانی ورزشکار هم در راندی جداگانه توسط داوران ارزیابی می‌شود و به همین دلیل ورزشکاران باید از آمادگی جسمانی قابل توجهی در کنار بدنی عضلانی برخوردار باشند.

آینده این رشته را در ایران و جهان چطور می‌بینید؟
با توجه به شرایط جدید، مسلما فیتنس آینده رشته‌های زیبایی اندام در کنار رشته‌هایی مثل فیزیک و بادی کلاسیک است. بدون شک فدراسیون بدنسازی ایران هم در این راه مصمم تا بتواند به کمک فدراسیون جهانی بیاید و این رشته های وارد بازی های آسیایی و ساحلی بکند و با توجه به استعدادهای ناب ایرانی بتوانیم رنکینگ بهتری در رده بندی تیمی در آن رقابت ها داشته باشیم.

صادق هاشمی: فیتنس آینده رشته‌های زیبایی اندام است

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی