نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
واکنش رئیس کمیته انضباطی به حواشی اخیر آکادمی کیا/ دوست نداشتیم مهدوی کیا دچار مشکل شود!
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

رئیس کمیته انضباطی هیأت فوتبال تهران گفت: مهدی مهدوی کیا بازیکن خوب و با اخلاقی بوده اما در پرونده آکادمی کیا حق باشگاه های دیگر، بازیکنان‌شان و حتی خود آکادمی کیا مهم است.

خبرورزشی - محمد ملک احمد درباره صدور رأی علیه آکادمی کیا با توجه به اثبات تخلف استفاده از بازیکن صغر سنی اظهار داشت: با توجه به شکایت تیم پارس جاوید در رده جوانان و تیم‌های پیکان،‌ ایران‌مهر و یاران حافظ در رده سنی نوجوانان تکلیف داشتیم طبق خواسته آنها مبنی بر استفاده آکادمی کیا از بازیکن غیرمجاز به نام محمدصدرا طاهراسماعیل به موضوع رسیدگی کنیم.

وی افزود: این موضوع در دستور کار قرار گرفت و طبق روال ابتدا استعلام‌های لازم را از هیأت فوتبال گرفته و سپس افراد را دعوت کردیم تا مراحل رسیدگی انجام شود. چندین نوبت از هادی مهدوی‌کیا که مسؤولیت آکادمی کیا را بر عهده دارد خواستیم هر دو بازیکن یعنی محمدرضا طاهراسماعیل و محمدصدرا طاهر اسماعیل با اسناد و مدارک به کمیته انضباطی بیاورد تا در جلسه سؤالات لازم از آنها پرسیده شود تا وضعیت درستی  یا نادرستی این شکایات مشخص شود.

رئیس کمیته انضباطی هیأت فوتبال تهران خاطرنشان کرد: ابتدا آکادمی کیا اسناد و مدارکی به ما ارائه داد اما از آوردن بازیکن به جلسه کمیته انضباطی خودداری کرد. یکی از دلایل تأخیر در صدور رأی عدم همکاری خود آکادمی کیا بود زیرا از حضور بازیکنان مورد اعتراض پرهیز می‌کرد. در نهایت در جلسه‌ای که اواخر سال گذشته و ۲۶ یا ۲۷ اسفند برگزار شد به عنوان آخرین اخطار به این آکادمی گفتیم اگر بازیکن را به جلسه نیاورید تصمیم خود را اتخاذ می‌کنیم که در نهایت این کار را انجام دادند.

ملک‌احمد تصریح کرد: البته قبل از آخرین جلسه با اعضای هیأت فوتبال هم جلسه داشتم. در جلسه ما هم یکی از این افراد فنی حضور داشت تا سوال‌های پیش‌بینی شده از بازیکنان مطرح و مشخص شود آیا بازیکن واقعی بوده و محمد صدرا طاهر اسماعیل خودش است یا اینکه از شناسنامه برادر خود در مسابقه استفاده کرده. پس از طرح سوالات و با توجه به سوابق و مدارک تیم‌های شاکی و خودمان محرز شد این بازیکن جا زده است.

وی ادامه داد:‌ با وجود اینکه دوست نداشتیم آکادمی کیا که مسؤلیت آن بر عهده مهدی مهدوی‌کیا به عنوان یکی از بازیکنان خوب و با اخلاق و باارزش ما است دچار چنین مشکلی شود آنچه برای ما مهم بود حق و حقوق بازیکنان تیم‌های مقابل و حتی خود تیم آکادمی کیا بود. طبق تمام اسناد برای ما محرز شد که این بازیکن صغر سنی داشته است. آنچه برای ما مهم است همین موضوع است که بازیکنان با امید و انگیزه بازی می‌کنند و نمی‌خواهیم انگیزه‌ها با این تخلفات در باشگاه‌ها کمرنگ شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس کمیته انضباطی هیأت فوتبال تهران اضافه کرد:‌ دوست داریم بچه‌ها امید داشته و بدانند کمیته یا رکن قضایی وجود دارد که به این تخلفات رسیدگی می‌کند. سیاست کمیته انضباطی این است که به جدول و وضعیت مسابقات کاری نداریم. بر اساس اسناد، مدارک و بضاعت علمی‌مان اگر احساس کنیم چیزی حق است به آن رأی می‌دهیم حتی اگر برای ما تبعاتی هم داشته باشد.

ملک‌احمد درباره اینکه آیا کمیته انضباطی سوابق بازی بازیکن صغر سنی شده را بررسی کرده گفت: قبلا هم روی این بازیکن اعتراض شده بود. در سال ۹۶ یا ۹۷ کمیته انضباطی وقت به این پرونده رسیدگی کرده بود اما اسناد و مدارک در آن زمان قوی نبود. آکادمی کیا معتقد است قبلا تست تراکم استخوانی داده‌ایم و فدراسیون فوتبال این موضوع را تأیید کرده اما این امر برای ما دلیل قانع‌کننده‌ای نبود. رأی کمیته انضباطی سابق هم درباره مجاز یا غیرمجاز بودن بازیکن مورد نظر محکم صادر نشده است.

وی درباره شاخص‌های کمیته انضباطی برای تثبیت صغر سنی یک بازیکن توضیح داد: اسناد و مدارک ارائه شده از سوی تیم‌های شاکی، استعلام‌های کسب شده از مبادی ذی‌ربط مثل آموزش و پرورش،‌ هیأت‌هایی که بازیکن قبلا در آن بازی کرده و باشگاه‌ها و استعلام‌های لازم از خود هیأت فوتبال را جمع‌آوری کرده و در نهایت با توجه به دفاعیات طرفین و در صورت لزوم آزمایش و تست تراکم استخوانی رأی خود را صادر می‌کنیم. البته این اقدام مربوط به چنین موردی بود و در موارد دیگر طبق ویژگی‌های مربوط به پرونده چنین کاری را انجام می‌دهیم. درباره پرونده بازیکن جا زده آکادمی کیا تمام موارد را بررسی کرده‌ایم.

رئیس کمیته انضباطی هیأت فوتبال تهران ادامه داد: یکی از مواردی که در بحث صغر سنی با آن مواجه هستیم دعوت طرفین همراه با بازیکنانی است که احتمال می‌دهیم از شناسنامه یا کارت بازیکن دیگری استفاده کرده است. هر دو طرف را می‌خواهیم و به صورت انفرادی و مجتمع سوال‌هایی مطرح می‌کنیم. با توجه به تناقض‌های موجود در پاسخ‌ به این سوال‌ها چیزهایی به دست‌مان می‌آید. از طرفی کمیته ما یک کمیته فنی و حرفه‌ای است یعنی وکیل، قاضی، سردفتر، داور و استاد دانشگاه در آن حضور دارند. روی تمام مباحث کامل بحث می‌شود.

وی در ادامه گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران درباره اعتراض باشگاه آکادمی کیا و کمیته استیناف گفت: این حق مسلم آکادمی کیا است تا بتوانند معترض باشند و به اعتراض آنها در این کمیته رسیدگی شود. زمان صدور کمیته استیناف هم به حجم پرونده‌های این کمیته و وقتی که آقایان می‌گذارند بازمی‌گردد. آکادمی کیا یک هفته پس از ابلاغ رأی می‌تواند شکایت خود را در استیناف مطرح کند.

رئیس کمیته انضباطی هیأت فوتبال تهران درباره پس گرفتن قهرمانی آکادمی کیا پس از تثبیت این تخلف گفت:‌ این امر بر عهده هیأت فوتبال است. البته رأی ما قطعی نیست و در کمیته استیناف قابل اعتراض و رسیدگی مجدد است. رأی این کمیته قطعی است. البته برابر آئین‌نامه پس از صدور رأی کمیته انضباطی، هیأت فوتبال موظف است محرومیت‌ها و اعمال مقررات را انجام بدهد.

ملک احمد تصریح کرد: از رسانه‌ها می‌خواهم تنها به اتفاق‌های این چنینی ورود نکنند. در فوتبال پایه نیاز به حضور رسانه‌ها داریم تا مسائل مختلف را به باشگاه‌ها بگویند و باشگاه‌ها هم باید به تیم‌های پایه به ویژه حقوق و دستمزد بازیکنان خود توجه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • غضنفر IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    "آکادمی کیا معتقد است قبلا تست تراکم استخوانی داده‌ایم و فدراسیون فوتبال این موضوع را تأیید کرده اما این امر برای ما دلیل قانع‌کننده‌ای نبود. رأی کمیته انضباطی سابق هم درباره مجاز یا غیرمجاز بودن بازیکن مورد نظر محکم صادر نشده است." دفاعیه ایشان خودش پر از ابهام و بازی با کلماته! رسما میگه علم را قبول ندارم خود فدراسیون را قبول ندارم، فقط خودمون را قبول داریم همه مون استاد دانشگاهیم!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی