واکنش کونته پس از قهرمانی اینتر در سری‌آ/ این یکی از بزرگترین دستاوردهایم بود
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آنتونیو کونته سرمربی تیم فوتبال اینتر به مسجل شدن قهرمانی تیمش در سری A واکنش نشان داد و آن را جزو بزرگترین افتخارات دوران مربیگری‌اش دانست.

خبرورزشی - آنتونیو کونته پس از مسجل شدن نوزدهمین قهرمانی اینتر که با توقف آتالانتای رده دومی در خانه ساسولو در فاصله چهار هفته به پایان فصل جاری سری A رخ داد به برنامه «۹۰ دقیقه» شبکه «رای ۲» ایتالیا گفت: «امشب ما بسیار خوشحال از چیزی کسب کرده‌ایم به خواب می‌رویم. برای خودمان، برای تمام آنهایی که برای اینتر کار کردند تا به روزهای قهرمانی برگردد و برای هواداران خوشحالم. ما قطعاً الان احساس آرامش بیشتری داریم.»

کونته افزود: «من این قهرمانی را جزو مهمترین موفقیت‌های دوران کاری‌ام می‌دانم. سخت بود، چون برای من پیوستن به اینتر تصمیم و انتخاب راحتی نبود، آنهم در مقطعی که این تیم جزو مدعیان نبود یا منابع کافی برای دستیابی به چنین دستاوردی را نداشت. علاوه بر این، من داشتم به تیمی می‌پیوستم که رقیب دیرینه یوونتوس بود، تیمی که من سال‌ها برایش بازی کردم و لیگ را هم تحت سلطه داشت. بنابراین شرایطی که من در آن هدایت اینتر را قبول کردم پر از نکات منفی بود. با تمام اینها من این چالش را با اشتیاق قبول کردم و فکر می‌کنم که با سختکوشی پاداش آن از خودگذشتگی‌ها را گرفتیم.»

با وجود موفقیتش در سری A اینتر به خاطر حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با انتقادات فراوانی مواجه شد. کونته در این مورد هم گفت: «من فکر می‌کنم که بدترین مقطع فصل برای ما زمانی بود که از لیگ قهرمانان حذف شدیم، چرا که بیش از حدی که لایقش بودیم مورد انتقاد واقع شدیم. در آنجا هم کار آسان نبود. تیم ما گروهی از بازیکنان بود که به قهرمانی عادت نداشتند. ما خیلی کار کردیم تا توانستیم با هم متحد شویم و از انتقادات هم به‌عنوان محرکی برای افزایش قدرت و انگیزه‌مان استفاده کردیم. چیزی که ما را به موفقیت رساند، اعتماد این بازیکنان به من بود. من راه را به آنها نشان دادم و آنها هم کاملاً به من اعتماد کردند. در نهایت فهمیدیم که راه درست کدام است.»

کونته در نهایت درباره آینده‌اش و شایعات فراوانی که درباره آن شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: «من فکر می‌کنم الان فقط باید از کسب اسکودتو لذت ببریم. ما مرتکب اشتباه بها دادن به شایعات نمی‌شویم. چیزی که کسب کرده‌ایم خارق‌العاده است و من در حال حاضر می‌خواهم از آن لذت ببرم. برای صحبت کردن درباره تمام چیزهایی که باید انجام شود، به اندازه کافی زمان خواهد بود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی