چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
۱۰ |
۴
بدهی جدید یقه پرسپولیس را گرفت؛ ۶۸ میلیارد ناقابل!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

باشگاه پرسپولیس با بدهی سنگین ۶۸ میلیاردی مواجه است که باید دید مدیران این تیم چه برنامه‌ای تا پایان فصل برای انجام تعهدات خود در این زمینه دنبال خواهند کرد.

خبرورزشی - در شرایطی که پرداخت مطالبات بدهی مربوط به ماریو بودیمیر، برانکو ایوانکوویچ و دیگر طلبکاران باشگاه شرایط را برای مدیران این تیم شدت سخت کرده بود، آنها متوسل به قرض شده‌اند و اکنون نگرانی بزرگی در خصوص آینده این باشگاه شکل گرفته است.

در فاصله کوتاه باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری که مسلما می‌تواند موجب تغییراتی در وزارت ورزش دولت آتی و در ادامه نیز بدنه مدیریتی دو باشگاه سرخابی شود، باید دید مدیران فعلی این باشگاه چه برنامه‌ای برای پرداخت بدهی‌هایی که به واسطه قرض گرفتن از برخی شرکت‌ها و شهرداری داشته‌اند در نظر دارند. اتفاقی که در صورتی که به سرانجام لازم نرسد، می‌تواند در فصل آینده شرایط سختی برای این باشگاه و حتی مدیران بعدی شکل دهد تا سریال تکراری و همیشگی بدهی مدیران اسبق، به دولت بعدی و البته مدیران جدید و احتمالی این باشگاه نیز شکل دهد.

ماجرا از جایی سخت برای این باشگاه تصور خواهد شد که آنها تا به این لحظه تنها ۴۵ درصد از مطالبات بازیکنان را پرداخت کرده‌اند و برای تمدید قرارداد و تسویه حساب با بازیکنان و اعضای کادرفنی مسلما نیازمند منابع مالی لازم خواهند بود که در شرایط فعلی با توجه به حجم بدهی‌ها و مطالباتی که از سوی بازیکنان می‌توان یک چالش بزرگ را برای آنها متصور بود. این در حالیست که مدیران پرسپولیس امید زیادی به دریافت مطالبات خود از AFC بابت حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته دوخته بودند که تا به این لحظه برای این موضوع ناکام مانده‌اند و البته همانند همیشه و گذشته، این مطالبات پیش خور شده است.

اما اکنون ماجرای بدهی ۶۸ میلیاردی باشگاه پرسپولیس به یکی از دغدغه‌های بزرگ مدیران این تیم تبدیل شده است. 

این باشگاه مبلغ ۵۳۴ هزار یورو در تاریخ یازدهم بهمن ماه سال گذشته از شرکت ارتباطات پرتوی آبی که در آن زمان معادل ریالی‌اش ۱۵ میلیارد تومان می‌شده، قرض گرفته است.

آنها در تاریخ پانزدهم دی ماه سال گذشته نیز مبلغ هشت میلیارد تومان از شرکت تدبیر پرداز دلفا قرض گرفتند تا به اینجا مبلغ ۲۳ میلیارد تومان بدهی داشته باشند.

قرض بعدی مدیران پرسپولیس طی دو مرحله از شرکت همراه اول و به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان (طی دو دریافتی ۱۵ میلیارد تومانی) به تاریخ‌های نهم و بیست و سوم آذرماه سال ۹۹ بوده است. 

شرکت دیگری که باشگاه و مدیران پرسپولیس از آنها دریافتی به شکل قرض داشته‌اند، "شرکت تحقیقاتی آزمون کیفیت" بوده که پرسپولیسی‌ها  در تاریخ ۲۷ اسفند ماه سال ۹۹ مبلغ ۵ میلیارد تومان از آنها قرض گرفته‌اند. این مبلغ جمع بدهی‌های پرسپولیس را به شرکت‌های مخابراتی به ۵۸ میلیارد تومان رسانده است.

اما در نهایت بدهی ۱۰ میلیاردی پرسپولیس که در زمان حضور رسول پناه به حساب این باشگاه اضافه کرده است مربوط به دریافتی ۱۰ میلیارد تومان در تاریخ ۱۲ آبان ماه سال ۹۹ است که از شهرداری منطقه ۱۸ دریافت شده که شهردار آن محمد فیاض، عضو کنونی هیات مدیره پرسپولیس است.

با احتساب این بدهی‌ها اکنون باشگاه پرسپولیس با توجه به ارائه چک و سفته ممهور به مهر باشگاه به این شرکت‌ها، مبلغ ۶۸ میلیارد بدهی خواهد بود که مسلما می‌تواند یک چالش بزرگ برای سرخ‌ها در آستانه پایان دولت و نزدیک شدن به تغییرات در بدنه ورزش محسوب شود. این در حالی است که در این زمینه به نظر می‌رسد تخلفی صورت گرفته و آن این است که مدیران فعلی باشگاه پرسپولیس برای ضمانت پرداخت این بدهی‌ها از چک و سفته باشگاه که با مهر باشگاه همراه بوده استفاده کرده‌اند! 

در این بین باید کار آنها را در این خصوص برای تمدید قرارداد و تسویه حساب با بازیکنان و مربیان فعلی هم سخت تصور کرد و همه در انتظار معجزه‌ای برای تامین منابع مالی و پرداختی این بدهی‌ها خواهند بود. حالا تهیه بودجه برای جذب بازیکنان مد نظر کادرفنی برای فصل آینده بماند!

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سرطانی 1400 IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    تا من یعنی عمو جونتون هستم 67 میلیارد که سهله 670 میلیاردم میدم . ول بعد از من چکار خواهید کرد اونو نمیدونم
  • لنگ 4 ساله مد شده IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    بودجه ورزشی یک استان محروم لغو و به حساب سوگولی حکومت واریز خواهد شد امدادهای عیبی قسمت n ام
  • مجيد IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    طي اين 5 سال تيم استقلال بزرگترين بازكنان خارجي گرفته، بزرگترين مربي هاي خارجي گرفته، همين ديابته كل پاداش آسيايي را قورت داده چرا استقلال چنين مشكلاتي نداره؟ ضمناً قراردادهاي بازيكنان پرسپوليس حد حدود داشت ولي دقيقا همان موقع بازيكنان استقلال ده ميليارد ده ميليارد قرار داد مي بستند، ضمناً پرسپوليس 2 بار تا فينال رفته و از پاداش هاي آسيايي بهره مند شده ولي تيم استقلال چطور؟ آنها چطور قراردادهاي ميلياردي بازكنانشان را جوابگو هستند؟
    • 12 IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      پول مردم حق الناس رو چجوری محمد فیاض قرض داده مگه مال باباش بوده نظارت اصلا تو ایران وجود نداره همه اختلاس رو از بابای لنگ تهران حسین هدایتی یاد گرفتند
    • محسن IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      صحبت تیم پرسپولیسه. به در و دیوار نزن. استقلال باید جواب کارهای خودش رو بده. شما بگو این پولا چرا باید به پرسپولیس تزریق می شده؟ از جیب باباشون می دادند؟
  • م IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    طلب پرسپولیس و بدن و به سایر تیمهای بی جام نرسونند مشکل حل ! تحریما برداشته بشه و afc پول رو واریز کنه
  • علی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    چطور تا حالا حرفی از بازپرداخت بدهی نبود؟ مدیون هستید اگه فکر کنید به پایان کار دولت ربط داره. در ضمن چطور میشه اینهمه شرکت دولتی و ارگان به یک تیم بخصوص کمک کنند؟ چرا به تراکتور و فولاد که نماینده ایران بودند کمکی نشده؟ چرا همه بازی ها به میل و خواسته آقایان بالا و پایین میشه؟ پیروزی تیم سوگولی حکومتی نیست و دلفینها پرواز میکنند.
  • ناشناس IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    کیسه کشان غار نشین ذوق زده نشین و یکی از همین روزها بالاخره دست باشگاهتون رو میشه که چطور میخواد بدهی های کلان بابت قرارداد بازیکنان و قرض و قوله هاشو بده؟ پرسپولیس چشمش به پاداش آسیایی هست و شما چشمتون به چیه ؟ بابا مسعود که تا الان جیب شل کرده براتون تو این بدهی ها کمرش تا زانو خم میشه خخخ قصه نخور کیسه کش پفک بخور ، پفک آبی
  • نادی الکیسه السعودیه IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    پرسپولیس با ۳ میلیون دلار عایدی نایب قهرمانی آسیا و ۳۰۰ هزار دلار حاصل از ۵ پیروزی و صعود از دور جدید لیگ قهرمانان آسیا ، ۸۰۰ هزار دلار درآمدزایی از فروش بیرانوند و ... که رقمی در حدود ۴ میلیون دلار میشه مجبوره پول قرض کنه اما تیم سوگولی حکومتی با عضو هیئت مدیره تحت تعقیبش به جرم فساد مالی قراردادهای نجومی میبنده. تازه سرمربیشون هم ارز ۴۲۰۰ تومنی رانتی برای واردات می گیره و پودر جک تری دی وارد می کنه
  • جواد IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    مدیر عامل هیئت مدیره خوب با ثبات ، زمین تمرین عالی ، خلاصه یه حکومت دست به سینه تیم سوگلی، پنج ساله همه چیز برای سوگلی حکومته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی