این بارسلونا لیاقت قهرمانی ندارد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بارسا نه فقط مقابل اتلتیکو، بلکه در طول ای فصل بارها فرصت صدرنشینی در لالیگا را به راحتی از دست داده است.

خبرورزشی - بارسلونا شنبه شب مقابل اتلتیکومادرید متوقف شد و یک فرصت بزرگ دیگر را برای رسیدن به صدر جدول از دست داد. آبی‌اناری‌پوشان، نه فقط همین موقعیت، بلکه چندین شانس دیگر را هم برای رسیدن به صدر و در دست گرفتن سرنوشت قهرمانی از دست داده‌اند. بله، هنوز احتمالاتی برای قهرمان شدن بارسلونا وجود دارد، اما همه چیز بستگی به اتلتیکومادرید یا رئال‌مادرید دارد.

نیم فصل اول افتضاح
بخش اول این فصل برای بارسلونا، چیزی شبیه فاجعه بود. آنها ۲۰ امتیاز را در نیم فصل اول از دست دادند و حالا به خوبی ارزش آن امتیازها را درک می‌کنند. لغزش مقابل تیم‌هایی مثل ختافه، کادیس یا ایبار باعث شده که کاتالان‌ها حالا در حسرت صدر جدول در فاصله سه هفته مانده به پایان مسابقات باقی بمانند.

ناکام مقابل تیمهای بزرگ
اما مشکل تیم رونالد کومان فقط امتیاز از دست دادن مقابل تیم‌های کوچک نیست. مسئله بزرگتر این است که بارسا اصلاً نتوانسته هیچکدام از حریفان مستقیم خود در راه قهرمانی را در این فصل شکست دهد. کومان و تیمش هر دو بازی ال‌کلاسیکو را به رئال‌مادرید و زیدان واگذار کردند و در دو تقابل با اتلتیکومادرید هم فقط یک امتیاز به دست آوردند. نکته امیدوارکننده شاید فقط برد آنها مقابل سویا باشد که این تیم هم مدعی اصلی قهرمانی نیست. خیلی بعید است تیمی که مقابل حریفان مستقیم خود در همه بازی‌ها ناکام بوده، بتواند قهرمان همان فصل از رقابت‌ها شود.

حسرت باخت به گرانادا
شاید اگر کاتالان ها این اجازه را داشتند که یک بار در این فصل در زمان سفر کنند و به عقب برگردند تا سرنوشت این فصل لیگ را تغییر دهند، آن‌ها به احتمال زیاد روز بازی با گرانادا، یعنی همین ۱۰ روز پیش و بازی مقابل گرانادا را انتخاب می‌کردند. پنجشنبه دو هفته قبل، بارسلونا اگر حریفش گرانادا را شکست می‌داد در صدر جدول قرار می‌گرفت و کلید قهرمانی را در دست خودش نگه می‌داشت و آن وقت حتی تساوی مقابل اتلتیکو هم یک نتیجه ارزشمند برای آنها به حساب می‌آمد. اما در کمال ناباوری آن‌ها بازی را باختند. همه چیز برای بارسلونا از همان بازی عوض شد.

اشتباهات پرهزینه
در تمام طول فصل آنچه که بیش از همه به بارسلونا ضربه زد، اشتباهات بزرگ و جبران ناپذیری بود که در کارهای دفاعی از این تیم سر زد. اشتباهاتی که منجر به رسیدن حریفان به گل و از دست رفتن امتیازها در بازی‌های مهم شده است. این ضعف، که تا حدودی با تغییر سیستم بازی بارسلونا به سه دفاع اوضاع بهتری پیدا کرد.

تا حدودی خوب
البته نمی‌توان منکر این شد که بارسلونا در این فصل لحظات خوبی و نسبتاً خوبی هم داشته است. عملکرد این تیم مقابل اتلتیکومادرید خوب بود و آنها حتی شایستگی پیروزی هم داشتند. هرچند که در مجموع بازی، شاگردان دیگو سیمئونه در اتلتیکومادرید جسورتر از بارسایی‌ها بودند و این شاید به این دلیل بود که هنوز کلید قهرمانی را در دست خود می‌دیدند. بارسا به اندازه کافی خوب نبود که در این بازی برنده شود اما نمی‌توان نمایش این تیم را به هیچ وجه، ضعیف قلمداد کرد.

بدون مهاجم
بارسلونا زیر نظر رونالدو کومان فقدان یک مهاجم نوک و شماره ۹ تخصصی را بیش از هر چیز در ترکیب خود در این فصل حس کرد. یک شماره ۹ در کلاس جهانی برای گشودن گره بازی در مسابقاتی که مسی و گریزمن قادر به تغییر نتیجه نبودند. کومان در تصمیمی عجیب، لوئیس سوارس را رد کرد و او را به اتلتیکومادرید داد و جالب اینکه هیچ بازیکنی را به جای او به تیم نیاورد. مربی هلندی سعی کرد با ترکیب‌های مختلف این خلاء را در تیمش جبران کند اما اینکه تمام طول فصل را بدون مهاجم تخصصی  و با موفقیت پشت سر بگذارید، یک کار کاملاً سخت است.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی