نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
برنز گزینشی المپیک؛ خوشرنگترین مدال کشتی‌فرنگی!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ناصر علیزاده با کسب مدال برنز رقابتهای گزینشی سهمیه المپیک در بلغارستان، شیرین‌ترین پیروزی و خوش‌رنگترین مدال خودرا برگردن آویخت.

خبرورزشیناصر علیزاده، جوان شایسته مازنی که چند روز قبل در آلماتی و مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا، مقتدرانه روی سکوی قهرمانی ایستاده بود، این‌بار در صوفیه با غلبه بر قهرمان المپیک، مدال برنزی خوش رنگتر ازطلا  برگردن آویخت. 

هرچند که علیزاده موفق به کسب سهمیه المپیک نشد ولی پیروزی مقابل قهرمان نامدار روس، قطعاً روزهای درخشان و امیدوارکننده‌ای را برای او و تیم ملی کشورمان نوید می‌دهد. باتوجه به کشتی‌های خوب علیزاده در بلغارستان، بدون شک محمد بنا به بخش بسیار زیادی از اهدافی که در اعزام او به مسابقات گزینشی داشت، دست یافته است.

ناصر علیزاده دور اول ۶ – صفر برابر رامون بتچارت (سوئیس) به پیروزی رسید.  دور بعد مقابل ماتسو سومی از (ژاپن) ۱ – ۱برنده شد. علیزاده در مبارزه بعد و در مرحله یک چهارم نهایی و رویارویی برابر زورابی داتوناشویلی دارنده مدال طلای اروپا (صربستان) ۱ – ۱ شکست خورد و شانس کسب سهمیه المپیک را از دست داد. این کشتی‌گیر صربستانی در نیمه‌نهایی ۱ – ۱ از سد داوید چاکوتادزه قهرمان‌المپیک (روسیه) گذشت و به دیدار فینال راه یافت. 

باصعود حریف صرب به فینال، علیزاده در گروه بازنده‌ها برای کسب مدال برنز کشتی گرفت. در این مرحله ابتدا ویلی تاپیو روپونوف (فنلاند) را ۳ – یک شکست دادو برای کسب تجربه به مصاف قهرمان المپیک رفت. برخلاف کشتی گیر صربستانی که توانسته بود داوید چاکوتادزه را ۱ – ۱ شکست دهد، علیزاده جوان با پیروزی ۳ – ۳ مقابل قهرمان نامدار روسیه هم پیروزی شیرین‌تر و دلچسب‌تر از حریف صرب مقابل قهرمان المپیک به‌نام خود ثبت کرد و هم به مدال برنز این رقابتها دست یافت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی