از بدنسازی تا فیتنس و آمادگی جسمانی/ خوش‌بدن‌های مستطیل سبز
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکنان عضلانی و در اصطلاح خوش‌بدن فوتبال، بازیکنانی هستند که همیشه در مستطیل سبز از دیگران متمایز می‌شوند.

خبرورزشی - فوتبال مدرن چیزهای زیادی از بازیکنان می‌خواهد. دیگر همه چیز به داشتن تکنیک و مهارت فردی محدود نمی‌شود. در فوتبال روز دنیا آمادگی بدنی و استایل فیزیکی مناسب هم پیش شرط اصلی یک ستاره است. بازیکنان باید در بهترین فرم بدنی خود باشند تا زیر فشار سنگین رقابت‌های گوناگون آسیب نبینند. بعضی‌ها خوش‌بدن هستند، بعضی‌ها فیتنسی و بعضی‌ها هم از انعطاف بدنی خوبی برخوردار هستند. این وسط بازیکنان عضلانی را فراموش نکنید...  

زلاتان ایبراهیموویچ

بهترین مثال زلاتان ایبراهیموویچ است که در بالاترین سطح می‌درخشد و یکی از بزرگترین مهاجمان فوتبال مدرن است. زلاتان امسال با عملکرد فوق‌العاده‌اش بسیاری از طرفداران و حتی منتقدان را شگفت‌زده کرده است. این بازیکن ۳۹ ساله در باشگاه‌های مهمی مانند آژاکس، اینترمیلان، آث میلان، پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد عضویت داشته و جام‌های گوناگونی را فتح کرده است. ملی‌پوش سوئدی که اخیراً به تیم ملی کشورش بازگشته، پس از مدت کوتاهی حضور در لس‌آنجلس گلکسی در لیگ آمریکا، در ژانویه ۲۰۲۰ به میلان پیوست و از آن زمان مهاجم اصلی روسونری بوده است و قرارداد خود را یک سال دیگر نیز با این تیم تمدید کرد.. این مهاجم قرار است تابستان امسال در یورو برای سوئد به میدان برود، زیرا تصمیم بازنشستگی خود را تغییر داده است. ایبرا بدنی همیشه آماده دارد و قبل از ورود به دنیای فوتبال در ورزش‌های رزمی صاحب سبک بوده است. 

بدنسازهای فوتبال؛ زلاتان ایبراهیموویچ

کریس رونالدو

خیلی‌ها می‌گویند کریس عکس‌هایش را به دست فتوشاپ‌کنندگان قهار می‌سپارد تا سیکس‌پک‌هایش را حسابی کات نشان دهند. واقعیت این است که رونالدو در ۳۶ سالگی عین یک ورزشکار رشته فیتنس دارای کات بدنی فوق‌العاده همراه با درصد کم چربی است. سیکس‌پک‌های رونالدو نه فوتوشاپ بلکه حاصل تلاش‌های او همراه با رعایت کردن اصول زندگی حرفه‌ای است. رونالدو هم رژیم می‌گیرد، هم تمرینات بدنسازی‌اش را به موقع انجام می‌دهد و هم اینکه حسابی از راه بدن کاتش پول درمی‌آورد. رعایت همین نکات است که او را در این سن و سال در اوج نگه داشته است. 

بدنسازهای فوتبال؛ کریستیانو رونالدو

آداما ترائوره

هیچ فوتبالیستی را پیدا نمی‌کنید که در بالاترین سطح فوتبال بازی کند و سرشانه و بازوهایش به اندازه آداما ترائوره باشد. از لحاظ بدنی این بازیکن شهرت زیادی دارد و در اینستاگرام حسابی طرفدار جمع کرده است. علاوه‌ بر این، سرعت آداما ترائوره، توانایی دریبل‌زنی و قدرت بدنی‌اش، او را به یک بازیکن مهم در ولورهمپتون زیرنظر سرمربی تیم نونو آسپریتو تبدیل کرده است. بد نیست بدانید او محصول لاماسیا، آکادمی مشهور جوانان بارسلوناست. آداما سابقه بازی در استون‌ویلا و میدلزبورو را دارد. ولورهمپتون در سال ۲۰۱۸ با پرداخت ۱۸ میلیون پوند آداما را خرید. سرمربی از او به عنوان یک وینگر و یک مدافع کناری استفاده می‌کند. ملی‌پوش اسپانیا با زدن روغن به دست و پای خود، توجه اهالی فوتبال را به خود جلب می کند و بدنش را همواره در معرض دید قرار می دهد. او اخیراً با بارسایی‌ها برای بازگشت به نوکمپ و همچنین انتقال به لیورپول در ارتباط است. 

بدنسازهای فوتبال؛ آداما ترائوره

روملو لوکاکو

روملو لوکاکو کیفیت خود را برای اینترمیلان آنتونیو کونته نشان داد. لوکاکو در سال ۲۰۱۹ از منچستریونایتد با هزینه ۶۷ میلیون پوند جدا شد و به اینترمیلان پیوست. ملی‌پوش بلژیکی ثابت کرده ارزش این هزینه را دارد. او نقش پررنگی در قهرمانی اینتر در فصل جاری داشت. بازیکن ۲۸ ساله سابقه مصدومیت هم دارد اما از آمادگی بدنی مثال زدنی هم برخوردار است. لوکاکوی تنومند که استعداد چاقی دارد، هم با وزنه کار می‌کند و هم از یک رژیم سفت و سخت پروتئینی با حداقل کربوهیدرات پیروی می‌کند. 

بدنسازهای فوتبال؛ روملو لوکاکو

اندی رابرتسون

لیورپول در این فصل از نظر مصدومیت بسیار بدشانس بوده اما یکی از بازیکنانی که به طور مداوم در این تیم حضور داشته اندرو رابرتسون است. وقتی لیورپول در سال ۲۰۱۷ با پرداخت ۸ میلیون پوند رابرتسون را از هال‌سیتی به خدمت گرفت، هواداران به انتقاد از این خرید معمولی پرداختند. باشگاه اما آینده‌نگری کرده بود و به نتیجه هم رسید. تقریباً چهار فصل بعد ملی‌پوش اسکاتلندی به عنوان یکی از بهترین مدافعان چپ لیگ برتر و یکی از باثبات‌ترین بازیکنان خط دفاع لیورپول خودش را معرفی کرد. این بازیکن ۲۷ ساله در فصل جاری هم بازیکن ثابت قرمزها در همه تورنمنت ها بوده و از آمادگی بدنی بالایی برخوردار است. 

آندری رابرتسون؛ بدنسازهای فوتبال

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی