نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
انگ تبانی به هیچ وجه به سپاهان نمی‌چسبد/ بازی سپاهان و مس بالاتر از سطح اروپا بود/ شایعه تبانی از سوی پرسپولیسی‌ها طبیعی است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال کشورمان گفت: فوتبالی که تیم سپاهان در مصاف با مس رفسنجان ارائه داد به هیچ وجه شباهتی به تبانی و یا دیداری که نتیجه اش از پیش تعیین شده باشد ، نداشت.

خبرورزشی - بعد از پیروزی پرگل ۵ بر یک تیم سپاهان اصفهان مقابل مس رفسنجان، برخی کانال‌های پرسپولیسی، رقیب اصلی سپاهان در کسب عنوان قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر، با دامن زدن به این شایعه که به واسطه هم خانواده بودن تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان این دو تیم در دیدار هفته بیست و سوم لیگ برتر با هم تبانی کرده بودند، به این موضوع اشاره مستقیم داشتند. در همین زمینه به سراغ مسعود اقبالی مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا رفتیم.

خبر دارید که درباره پیروزی پرگل سپاهان مقابل مس رفسنجان شایعاتی مطرح شده است؟
- قبل از هر پاسخی به این قبیل مسائل باید بگویم بنده تاکنون چنین بازی منطقی، دور از تنش، با حاکمیت  تاکتیک فوتبالی، تک ضرب و با دقت را در لیگ ایران ندیده بودم. فوتبالی زیبا که باعث تعجب بود. نه تنها از سوی تیم برنده بلکه هر دو تیم چنین فوتبالی را ارائه  کردند.

چطور؟ بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟
سپاهان در نیمه اول ۴ گل زد و این درحالی بود که تیم رفسنجان با یک سیستم تدافعی فوق العاده به میدان آمده و حتی گل اول راهم آنها به ثمر رساندند . اما فوتبال منطقی و دور از احساس سپاهانی‌ها به همراه رد و بدل شدن‌های حساب‌شده توپ، موجب شد سیستم تدافعی مس رفسنجان برهم ریخته و ۴ گل در همان نیمه بخوردند . من تعجب می‌کنم چطور چنین شایعاتی درباره این فوتبال زیبا مطرح شده است!

ظاهراً برخی کانال‌های هواداری باشگاه پرسپولیس سراغ این موضوع رفته‌اند؟
- طبیعی است! به این دلیل که سپاهان رقیب جدی و شاید اصلی پرسپولیس برای کسب قهرمانی محسوب می‌شود و شاید برخی هواداران با این قبیل اقدامات می‌خواهند مانعی جلوی تیم سپاهان قرار بدهند. به هر حال تیم‌های صنعتی ممکن است در بخشی از صنعت با یکدیگر هم خانواده باشند، ولی فوتبالی که بین تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان دیده شد به نظر شخص بنده یک فوتبال پاک، عاری از هر گونه شائبه و بر پایه منطق فوتبالی بود. قطعاً چنین انگی به هیچ یک از این دو تیم نمی‌چسبد.

در کل این مسابقه را چطور ارزیابی کردید؟
- امیدوارم کسانی که این بازی را ندیده‌اند، فرصت کرده و حتما فیلمش را ببینند. به اعتقاد من این فوتبال حتی در سطح اروپا هم کمتر دیده می‌شود. متاسفانه در لیگ‌برتر ما به واسطه مشکلات تشکیلاتی خیلی از تیم‌ها دارای تمرکز و شرایط مطلوب جهت ارائه چنین فوتبالی نیستند.

فکر می‌کنید دلیل اصلی ارائه چنین فوتبالی چیست؟
- قطعا سپاهان دارای تشکیلات مالی و مدیریتی فوق العاده‌ای است. همانطور که تیم مس رفسنجان و یا گل‌گهر سیرجان هم چنین مشکلاتی ندارند و از نظر مالی در شرایط خوبی هستند. وقتی شرایط مالی در مجموعه مطلوب باشد، سایر مسائل و مشکلات خود به خود کم رنگ و یا مرتفع می‌شوند. همین استقلال و پرسپولیس اگر مشکلات تشکیلاتی در راس مدیریت و یا مالی را نداشته باشند قطعاً فوتبالی بهتر از این را ارائه خواهند کرد. در حالی که می‌بینیم این دو تیم در این مدت فقط نتیجه گرفته‌اند و فوتبال خاصی بازی نمی‌کنند.

با این شرایط فکر می‌کنید سپاهان می‌تواند این فصل قهرمان لیگ برتر شود؟
- اگر این شرایط خوب در باشگاه سپاهان حفظ شده و این نفرات در تیم بمانند قطعاً این تیم علاوه بر قهرمانی، فصل بعد در آسیا هم نتایج مطلوبی خواهد گرفت. شما بازی سپاهان و مس رفسنجان را که ببینید متوجه میشوید یک فوتبال عاری از تنش و پرخاشگری و ناهنجاری‌های معمول در لیگ برتر ما بود. داور به راحتی کارش را انجام داد و هرگز بازیکنان با داور به مشکل بر نخوردند. این نشان دهنده آرامش فکری موجود بین بازیکنان هر دو تیم بود. هیچ یک از آنها خطاهای بی مورد نداشتند و فقط فوتبال بازی می‌کردند. قطعاً همه ما دوست داریم لیگ‌برتر مان چنین شرایطی را برای همه تیم‌هایش دارا باشد تا در نهایت یک تیم ملی منسجم و قابل اعتماد داشته باشید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • احمد IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    باشه تو راست میگی انگار ما کور و..... فلانیم اکیه داداچ شما بچسب به تیم سپاهان یهو باد نبرتت خخخ
  • حسین IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    خوب چرا عملکرد حسن جعفری دفاع راست مس رفسنجان و مدافع سابق همین سپاهان و حسن پورحمیدی دروازه بان الومینیوم اراک جلوی سپاهان رو به صورت کلیپ نمیذاری آقای خبر ورزشی ؟
  • ۶۶۶۶۶۶ US ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    حتما ..گز مغز پسته زردها..هم فراتر از اروپا و امریکا بوده..
  • ... IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    مثل همیشه یه شیش هفت سال دیگه همه چی مشخص میشه.
  • علی رضا IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    اره جان این انگه ،فوتبال بالاتر ازاروپا ،شما دیگه چرا اقای اقبالی ،کارشناس محترم واقعا فاصله فوتبالی مس وسپاهان 5گل بود متاسفم برات
  • رضا IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    اقبالی استقلالی باید هم اینطور با صلابت از رقیب پرسپولیس دفاع کنه! فقط اینو به دوستهای استقلالی بگم اگه الان جلوی کثافت کاری باند مافیایی ساکت گرفته نشه اتفاقات دهه ۸۰ دوباره تکرار میشه و استقلال هم بایست خواب قهرمانی رو با وجود مافیای تبانی ببینه! به خاطر منافع کوتاه مدت ( قهرمان نشدن احتمالی امسال پرسپولیس ) منافع دراز مدت خودشون رو زیر پا نذارن!
  • غضنفر IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    والا استاد اتفاقا انگار شما صحنه های گل بازی را ندیدید و یا بازی های قبلی تیم مس را ندیده بودید که چه قدر این تیم با مربی باهوشی ک داره برای دقیقه به دقیقه بازی برنامه داشت، من ک هنگ کردم از گلهای عجیب بازی.
  • بهنام-1 IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    برای فوتبال مملکت متاسفم. کارشناس فوتبال! کارشناس داوری!نظرات غوغا میکنه و فوتبال شناسان انگشت به دهن میمونن! از نظرات کارشناسی داخلی داوری پنالتی استقلال و نظر کارشناس داوری انگلیس و توهین سرافرازان هوادار استقلال که بگذریم به این نظرات کارشناسانه و تحلیل های منطقی و منور میرسیم که اگه حوصله داشته باشین مواردی رو مینویسم: - نتایج حتی عجیب وغریبتر هم تو فوتبال رقم میخوره ولی معمولاََ شرایط دلایلی داره مثلاََ جایگاه تیم یا زمان بازی که اکر جایگاه مس در میانه جدول نبود و یا آخر لیگ که انگیزه ای نبود این نتیجه قابل توجیه تر میشدو نه الآن. _ تیمهای دیگری هم با قدرت تهاجمی بالا و حتی سابقه ارایه فوتبال سریع با پاسکاری زیاد ودقیق وتاکتیکهای متنوع در لیگ هست ولی در مقابل مس اینطور نتیجه نگرفتن _ تیمی که در ده پانزده دقیقه 4 گل میخوره دچار فروپاشی میشه مگر اینکه چند تعویض متوالی انجام بشه یا اتفاقی مثل اخراج بازیکن کلیدی حریف و امثال اینها، در حالیکه کارشناس عالم ما از ارایه( فوتبال تکضرب و منطقی و دور از تنش وتاکتیکی و بادقت هردو تیم که حتی در فوتبال اروپا کمتر دیده میشه!)صحبت میکند
  • بهنام-2 IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    کارشناس ما مشخصاََ به بازی تدافعی تیم مس اشاره میکند که در تلفیق با توصیفات ابتدایی ایشان که در اروپا نیز کمتر دیده میشود چگونه براحتی 4 گل متوالی دریافت میکند! البته بازی را نگاه نمیکنیم که ارایه دهندگان این فوتبال تراز اول !در سیستم دفاعی استقرار فراخ دارند، دروازه بان حرکات و خروج محیرالعقول انجام میدهد، مدافع به مهاجم حریف پاس تو در میدهد، بعد از از دست دادن توپ نقش تماشاگر دارد و الخ... _ پس از زدن 4 گل هم بازیکنان میهمان و هم میزبان با رعایت خونسردی به فوتبال منطقی و تراز اول اروپایی بازگشته و مابقی نیمه اول و ایضاََ نیمه دوم را با آرامش انگار نه انگار چیزی شده مخصوصاََ تیم 4 گل خورده که از قضا میزبان هم هست را سپری میکنند بطوری که کل بازی 3 اخطار بیشتر ندارد! _ نظر کارشناس گرامی را خوانده و بازی را تصور کردم که از بلندگوها سمفونی چهارفصل ویوالدی درحال پخش شدن است و آن 4 گل نیز در اپیزود بهار وقتی صدای موسیقی تداعیگر توفان زود گذر بهاری همراه با رگبار و باد شدید است اتفاق افتاده!!!!!!!! چه زیبا ورمانتیک!!!
  • بهنام-3 IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    _ علت پنهان ارایه چنین بازی فراتر از لیگ ایران و در سطح بالای اروپایی از دید کارشناس فرزانه اینست که دو تیم درست است که هم خوانواده محسوب میشن ولی تقابل زیبای آنها بدلیل برخورداری از امکانات و تشکیلات فوق حرفه ای است که تیمهای دیگر مثل استقلال و پرسپولسی از آن بیبهره هستند و چهار قهرمانی متوالی پرسپولسی و دو نایب قهرمانی آسیا وباقی دستآوردها که کماکان ادامه دارد هم که حساب نیسسسسسسس! تازه این پرسپولیس هم به گواه اغلب کارشناسان داخلی و آسیایی و حتی اونور آبی اصلاََ فوتبال تاکتیکی و خاصی نداره و دیمی بازی میکنه! _ در انتها به ایشان توصیه میشود بازی را دوباره ببیند و مصاحبه خود را چند بار بخواند و اگه بگیم مرد حسابی اگه ساقیتو عوض نمیکنی ،نمره عینکتو عوض کن لطفاََ ناراحت نشده و به موسیقی کلاسیک مثلاََ والس دریاچه قو گوش فرا دهد!
  • ت IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    بی سوادا
  • بهبودی IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    اره خدایی سطح اروپا که سهله سپاهان تیم کهکشان راه شیری بود مس رفسنجان هم مجسمه ابوالهول.
  • هوادار پرسپولیس IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    آبهای آلوده بالاخره چخبر؟
  • افشین دوست داریم IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    بابا یه بازی را ندیدی یااگرم دیدی خودتوزدی به ،،،،یه سنی ازت گذشته یعنی واقعاشمااینوتوانی نمیگیدبخدازشته از سنت خجالت بکش بازیکن مس قشنگ پاس میده به بازیکن سپاهانی بابامردم راخرحساب نکنیدخودتونیدمتاسفم واقعا
  • جونم فدای افشین خان باغیرت IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    فقط اینو می تونم بگم مردم خرنیستن آخه کدوم تیم به این راحتی گل می خوره فکر کنم نگاه فیلم نکردی یااگرم نگاه کردی خودتوزدی به آنطرف اگر دروغ بگی خداازت بگذره جواب منو بده حق کشی بده اگر حق کسی را ضایع کردی خدامی زنت زمین که بلندنشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی