نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
اعتبار و آبروی ورزش اول، زیر ساطورِ غوره نشده‌های مویز شده
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتبار و آبروی ورزش‌ اول و پرافتخارترین ورزش ایران در بازیهای‌ المپیک، با حمایت عده‌ای در فضای مجازی زیر ساطورِ غوره نشده‌های مویز شده قرار گرفته است!

خبرورزشی - وضعیت فضای‌ مجازی به‌ گونه‌ای است که فرقی بین دوغ و دوشاب نیست، شاید هم برای عده‌ای نان‌ و آب دارد که سعی می‌شود این وضعیت نامناسب بر فضای‌ مجازی حاکم، ساری و جاری باشد. متاسفانه عده‌ای در فضای مجازی فالگوش ایستاده‌اند تا یکی بگوید "من‌ آنم که رستم بوَد پهلوان" و این حضرات هم آن ادعای غیرواقعی را در بوق و کرنا کرده و بر سرِ کشتی بکوبند. 

هنوز از ذهن جامعه‌ کشتی بیرون نرفته که چندی‌ قبل کشتی‌گیری برای برطرف ساختن مشکل اشتغال خود، به تحقیر و تخریب چهره‌ کشتی به‌ عنوان ورزش‌ اول کشور دست‌ زده و رسانه‌های‌ گروهی نیز برای برطرف ساختن مشکل این کشتی‌گیر از درخواست او حمایت کردند، مسئولین هم آستین همت بالا زده و زمینه استخدام او در یکی‌ از مجموعه‌های معتبر فراهم شد. 

اما بسیاری از قهرمانان و افتخارآفرینان کشتی هستند که فشار اقتصادی موجود، نداشتن درآمد ثابت، عدم اشتغال، استخدام و .... کمر آنها و خانواده‌هایشان را شکسته، با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌ ولی هرگز مثل این فرنگی‌کار جوان با آبروی کشتی بازی نکرده‌اند. 

کشتی‌گیری که هنوز غوره نشده، مویز شده، با بهانه‌ها و ادعاهای خود هر روز حاشیه‌ای جدید برای کشتی می‌سازد، این‌ بار مدعی شده محمد بنا سرمربی تیم‌ ملی کشتی‌ فرنگی بزرگسالان او را از حقش محروم ساخته و فرصت حضور در جام‌ تختی، به‌ عنوان مرحله‌ اول انتخابی تیم‌ ملی اعزامی به رقابتهای‌ جهانی ۲۰۲۱ نروژ را به ناحق از او سلب کرده است! 

عده‌ای فعالِ پرتلاش در فضای مجازی بی‌در و پیکر، نیز به‌ حمایت از مدعی عادت کرده به حاشیه‌سازی برای کشتی پرداخته و در شرایطی‌ که کمتر از ۳ ماه دیگر تیم‌ ملی باید در مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان (بازیهای المپیک ۲۰۲۱ توکیو) شرکت کند، به‌ سرمربی تیم‌ ملی می‌تازند و او را مانع موفقیتهای این قهرمان‌ جهان معرفی می‌کنند! این‌ دوستان گویا نمی‌دانند فرد موردنظر آنها در نوجوانان مدال گرفته و چندصد قهرمان نوجوانان و حتی جوانان داشته‌ایم که در بزرگسالان موفق به ادامه راه سخت و دشوار قهرمانی نشده‌اند. 

کشتی‌گیری که با مظلوم‌نمایی در فضای‌ مجازی ادعا می‌کند حقش حضور در جام تختی بوده و محمد بنا او را از حقش محروم کرده، قطعاً و بدون‌ شک چه از نظر فنی و چه از نظر توانمندی رویارویی با حریفان داخلی و خارجی به‌ هیچ‌ وجه در سطح و اندازه‌های بهمن طیبی، داود عابدین‌زاده، محمد فقیری، داود گیل‌نیرنگ و ....... نبوده و نیست. پس قرار نیست هر کشتی‌گیر توانمندی که در نوجوانان یا جوانان صاحب مدال و مقام جهانی شد، حتماً در بزرگسالان جهان هم موفق به کسب مدال و افتخار شود، مزید بر این‌ که مدعی موردنظر، هنوز غوره نشده، ادعای مویز شدن داشته و چنین ادعاهایی مطرح می‌سازد، بعضی‌ها هم که به هر دلیلی با محمد بنا اختلاف‌ نظر و مشکل دارند، مثلاً برای دفاع از حق این کشتی‌گیر سینه چاک می‌کنند و فریاد انالحق سر می‌دهند!  

کشتی‌گیری که وجهه و چهره ورزش پهلوانی کشتی را در فضای‌ مجازی و واقعی، تخریب و تحقیر کرد تا زمینه استخدامش فراهم شود، دوباره متوسل به مظلوم‌نمایی و سوءاستفاده از حمایتهای مجازی شده و تهدید کرده چون مجوز جام‌ تختی به او نداده‌اند، با دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کند! تا بعداز آن تحقیر، این‌ بار با تهدید، زمینه برای حضور در جام‌ تختی را برای خودش فراهم کند. 

نگارنده به هیچ وجه قصد نادیده گرفتن زحمات، تلاشها و افتخارات این جوان فرنگی‌کار یا هر کشتی گیر دیگری را نداشته و ندارد، اما باید هر ادعایی در سطح مقدورات و تواناییهای افراد مطرح شود. اگر او کشتی‌گیری ششدانگ بود، چرا هیات‌ کشتی استان‌ خوزستان به او سهمیه حضور در جام‌ تختی را نداده است؟! به‌ غیر از نفراتی که به‌ صورت مستقیم، برای حضور در جام‌ تختی از کادرفنی تیم‌ ملی مجوز گرفته‌اند، هیات‌ کشتی استان‌ خوزستان بیشترین سهمیه را در کشتی‌ فرنگی داشت که کشتی‌گیران بیرون مانده از سهمیه‌های کادرفنی را به انتخاب خودش به مرحله‌ اول انتخابی تیم‌ ملی گسیل دارد. 

کادرفنی به نفرات دوم و سوم هر وزن یا نفرات مستعدی که جزو نفرات اعزامی به المپیک نبوده ولی توانایی کسب مدال و افتخار در پیکارهای‌ جهانی را داشته و دارند، سهمیه داده، سایر نفرات را براساس جایگاه و رده هیات‌ کشتی استان مربوطه در رنکینگ سالانه فدراسیون‌ کشتی، به هیاتها واگذار کرده است. اگر هیات‌ کشتی مربوطه فردی را واجد شرایط ندانست، کادرفنی تیم‌ ملی و محمد بنا مقصر هستند؟!

یعنی هیات‌ کشتی استان‌ خوزستان خودش یک سهمیه قطعی تیم‌ ملی را نادیده گرفته و نام او را از لیست نفراتی که برای جام‌ تختی به لیست کادرفنی تیم‌ ملی اضافه کرده را خط زده، موفقیت این مدعی توانمند را نادیده گرفته و قید او را زده است؟! یا این کشتی‌گیر فقط در فضای مجازی مدعی است و حتی هیات‌ کشتی استانش هم روی قابلیتهای او به‌ صورت جدی، چندان حساب باز نمی‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی