نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
۱۳ |
۴
قانون منع جذب خارجی در لیگ برتر لغو شد/ شرایط جدید جذب خارجی‌ها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قانون منع جذب بازیکن و اعضای فنی که پیش از این از سوی فدراسیون فوتبال ارائه شده بود، در فصل آینده برداشته خواهد شد.

خبرورزشیفدراسیون فوتبال ایران در قانونی عجیب که با هجمه زیادی نیز همراه بود، قانون منع بکارگیری بازیکنان و اعضای فنی خارجی را در لیگ برتر وضع کرده بود. این قانون اکنون با اعلام منصور قنبرزاده برای فصل آینده با شروطی برداشته خواهد شد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در توضیح این اقدام فدراسیون فوتبال گفت: هیات رئیسه سازمان لیگ با حضور جناب آقای عزیزی‌خادم ریاست مجمع فدراسیون و سازمان لیگ تشکیل جلسه داد. در این نشست ما مصوبات بسیار مهمی را داشتیم که از فصل آینده لیگ برتر می‌تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی در فوتبال ایران داشته باشد. اولین موضوع استفاده از بازیکنان و مربیان خارجی بود که موارد مختلف مربوط به آن مورد بحث کارشناسی قرار گرفت. طبق دستور آقای عزیزی‌خادم مقرر شد شاخص و معیارهایی قابل توجه برای جذب مربی و بازیکن خارجی تعیین شود. این کار توسط یک گروه کارشناسی انجام و موارد قانونی تدوین خواهد شد و پس از نهایی شدن دستورالعمل‌های لازم موارد به تصویب هیات رئیسه خواهد رسید و در فوتبال ایران اجرا خواهد شد.

وی در توضیح این موضوع که شاخص‌ها به شکلی تعریف خواهد شد، گفت: شاید برای خیلی‌ها این سوال به وجود بیاید که شاخص‌های مورد نظر مدیریت فوتبال ایران برای صدور مجوز حضور خارجی‌ها در فوتبال کشور چه خواهد بود. سرپرست دبیرکلی در این رابطه پاسخ می‌دهد: درباره مباحث مالی قطعا باید تضامینی اخذ و صندوقی درست شود که شاهد باز شدن پرونده حقوقی جدید در فیفا علیه فوتبال ایران نباشیم. یعنی ساز و کار بسیار محکمی برای تسویه حساب مالی قراردادها در نظر گرفته می‌شود. در بخش فنی اما تلاش این خواهد بود که به عبارت عامیانه از ورود بازیکن بنجل به فوتبال کشور جلوگیری شود. به همین دلیل معیارهایی تعیین خواهد شد که مربی و بازیکنان با کیفیتی که سطح‌شان از فوتبال ایران بالاتر باشد وارد باشگاه‌های ما شوند. این موارد بر اساس استانداردهای کیفی تدوین خواهد شد و ما با تعیین قوانین شفاف و فیلترگذاری، با وسواس خاصی اجازه حضور مربی و بازیکن خارجی در فوتبال کشور را خواهیم داد و دیگر نمی‌گذاریم اتفاقات گذشته تکرار شود.

در این رابطه یک اتفاق مهم دیگر هم رخ داده که سرپرست دبیرکلی فدراسیون درباره‌اش می‌گوید: طبق مصوبه رسمی و تصمیم اتخاذ شده، باشگاهی که بخواهد از بازیکن و مربی خارجی استفاده کند، باید ده درصد از حق الزحمه مندرج در قرارداد بازیکن را در صندوقی بگذارد که زیر نظر فدراسیون برای آکادمی‌های فوتبال و استعدادیابی با اولویت مناطق کم‌برخوردار هزینه شود. پس ۱۰ درصد کل هزینه‌ها برای جذب بازیکن و مربی خارجی باید صرف تیم‌های پایه، آکادمی و آموزش در فوتبال شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسین IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    تا بدینسان کیسه مظلوم بتونه مربی ایتالیایی جذب کنه به همین راحتی ، ضمنا تیم حکومتی پرسپولیسه
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      علت اصلی قانون منع جذب مربی و بازیکن خارجی فقط حضور استراماچونی در استقلال بود. وقتی مهندسین لیگ برتر دیدیند که استراماچونی چه تیم حرفه ای درست کرده و داره یکی یکی حریفانش رو با بردهای پرگل و بازی های جذاب از پیش رو بر میداره سریعا دست به کار شدند و استراماچونی رو فراری دادند و به محض فراری دادن قانون منع جذب مربی و بازیکن خارجی رو گذاشتند تا استراماچونی به هیچ عنوان نتونه برگرده. استراماچونی به همراه چند دستیارش فقط سالی 750 هزار دلار می گرفتند و این برای کسی که سرمربی اینترمیلان بوده رقم بسیار پایینی بوده. سوال ایجاست چرا مهندسین لیگ برتر قبل از استراماچونی این قانون رو نذاشتند که مربیان و بازیکنان بسیاری با رقم های بالاتر و کیفیت بسیار پایین وارد لیگ ایران شدند؟
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      یکی دیگه از دلایلی که نشون میده این قانون رو دقیقا برای تضعیف استقلال قرار دادن اینه که استقلال فصل پیش برای حضور در رقابت های لیگ قهرماان آسیا سرمربی نداشت و شفر اعلام کرد برای اینکه مسعود سلطانی فر خیالش راحت باشه به طور 100درصد رایگان هدایت استقلال رو در بازی های یگ قهرمانان سال 2020 برعهده بگیره که دیگه خیالشون از بابت پرداخت پول راحت باشه اما همه دیدن که مسعود سلطانی فر اینو نپذیرفت چون اینا هدفشون این بود که استقال ضعیف باشه. اگه استراماچونی هم می گفت حاضره رایگان برای استقلال مربیگری کنه باز هم مخالفت می کردند.
  • یاشار ۲۴ ابدی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    میگم یه وقت زشت نباشه ، قانون بخاطر استقلال لغو ، دربی رفت تعداد مساوی بازی ، جعل و تقلب در ثبت قراردادها و .... جالبه همه جا و همه چی با کمک ارگان های خاص به سود این تیم آبکیه اما هوچیگری وزیر و وکیل و مهندس این تیم بالاست ، واقعا یه وقت خدایی نکرده زشت نباشه ؟؟؟ نه جان من ریا نباشه ؟؟؟
    • پویا IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      میخوام چند رخداد لیگ امسال رو به دوستان یادآوری کنم و قضاوت با خودتون ۱- بازه نقل و انتقال رو اونقدر تمدید کردن تا استقلال بتونه پنجره رو باز کنه و بازیکن بگیره یعنی حدود یک ماه ونیم ۲-کلی بازیکنان در زمان بسته بودن پنجره استقلال ثبت کردن تا مبادا به تیمای دیگه برن ۳- چند بازیکن صغر سن رو در تیمای استقلال ثبت کردن و به اعتراض تیمای دیگه اهمیت ندادن و حتی تهدیدشون کردن ۵ دستوردادن پرسپولیس بعد از فینال اسیا در باتلاق قائمشهر بازی کنه تا امتیاز از دست بده و تیم استقلال بره صدر حدول ۶-در نیم فصل اول به دستور استقلال تا زمانیکه پرسپولیس بازیهای قبل دربی رو انجام نداده بود دربی برگزار نشد۷- دو هفته قبل از شروع لیگ اسیا بازیهای استقلال لغو شد و دستور دادن پرسپولیس بازیهاشو انجام یده تا خسته و مصدوم بره اسیا ۸- قرارداد ملیچ که فسخ شده بود رو مجددا ثبت کردن۹- بازی نفت ابادان و استقلال که باید قبل از دربی برگزار میشد قرار شد که طبق دستور استقلال بعد لز بازی با پدیده انجام بشه ۱۰-گرفتن بازیکن و مربی خارجی به دستور استقلال ازاد شد تا مربی جدیدشو ثبت و بعدش دوباره ممنوع بشه
  • ماد IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    دوباره دلال بازی شروع شد بازیکنای بی کیفیت رو میارن دوماه میمونند دوتا شوت میزنند بعد سکایت و شکایت کشی دادن دلارای بیزبون ملت به دلال و بازیکنانشون !!! اتفاقا قانون خوبی بود
  • هفت تیرکش معروف IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    فقط ما نمیتونستیم استرا رو بیاریم.. لعنت بهتون
  • حماسه قشقایی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    واسه استرا مشکل داشت؟
    • کیسه مافیا ورزش IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
      خیلی از دوستان استقلالی میگن : قانون منع ورود خارجی ها رو وزارت گذاشته تا استرای کبیر نیاد! روز ۳ شهریور این قانون قطعی شد . روز ۶ شهریور دربی حذفی بود که بعدش شاه فرهادتون استعفا داد و هنوز بحث ، بحث برگشت استرا نبود ، بحث تخفیف استرا بود. ۱۳ شهریور هم که فینال حذفی رو به تراکتور باختید ، هنوز بحث جدی برگشت استرا نبود. بحث برگشت استرا از فردای باخت جلوی پاختاکور یعنی روز ۶ مهر ۱۳۹۹ جدی شد... آخرشم که اون اتفاقات افتاد و استرا نیومد و همه استقلالیا گفتن وزیر نداشت استرا بیاد تا پیروزی قهرمان شه! دوست عزیز ، بحث برگشت استرا ، از مهرماه جدی شد ولی این قانون حتی ۴ روز قبل دربی حذفی و استعفای شاه فرهادتون به امضا رسید! حالا چطور میشه که شما میدونید این قانون ۱ ماه قبل گداشته شده و بعد میگید وزیر! یعنی عاشق منطقتونم!
  • سعید مادریدیستا IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    واقعا خجالت آوره!!!! جناب عزیزی خادم چجوری از خودت خجالت نمیکشی و باز میتونی توی آینه به خودت نگاه کنی!!! آقای عزیزی خادم چطور میشه فدراسیون تحت ریاست شما تا این حد خوار و ذلیل و بی وجود باشه که مثل غلام حلقه به گوش منتظر دستور یه باشگاه و مربیش باشه کهبه محض اینکه اقدام به جذب مربی خارجی میکنن حتی قانون و مصوبهء مجمع عمومی ش رو ملغی کنه تا یه وقت آب تو دل استقلال تکون نخوره!!! حالا که انقد گوش به فرمان استقلال و فرهاد مجیدی هستی چطوره واسه شون سنگ تمام بذتری و کاسه شون قانون بذاری که بردای استقلال ۴ امتیاز داشته باشه و برد تیمای دیگه ۲ امتیاز!!! وقتی هم استقلال مساوی کرد ۳ امتیاز بگیره و حریف روبه روش یک امتیاز ، مساوی تیمای دیگه هم یک امتیازی باشه!!! آقای عزیزی خادم بهت قول میدم اگه این کارو بکنی استقلالی ها دیگه از ته دل دوستت خواهند داشت؛هرچند اگه قانون امتیازای استقلال اینجوری هم باشه بازم مطمئنم عرضهء قهرمان شدن رو نخواهند داشت و نهایتاً بتونن دست وپا بزنن و سهمیه آسیایی بگیرن!!!
  • فوتبال پاکم آرزوست IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    این قانون مافیای فوتبال برای فرار استراماچونی و بستن درها برای بازگشت او بود این قانون مافیا برای زمین زدن استقلال و بالا بردن پرسپولیس بود بله تا تیمی را زمین نزنند پرسپولیس را نمی توانند بالا ببرند چون پرسپولیس تیمیست که طی چهار فصل اخیر هرگز نمیتوانسته در زمین فوتبال حریف رقباشود قوانین نوشته شده در اتاقها و دستورالعملهای نانوشته در همان اتاقها همراه با همراهی داوران شرط موفقیت پرسپولیس بوده البته که هرج و مرج در مدیریت استقلال خشت اول این ماجرا بوده به هر حال هرچه بوده دیگر رو به پایان است مهره ها و واشرها هم تا چندی دیگر فرو خواهند ریخت انشالله امسال فوتبال پاکتر از گذشته خواهد شد
  • مانی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
    هرگز نباید خاطر مبارک تیم حکومتی الاستقلال مکدر بشه .‌و #فدراسیون ابی خیلی سریع دستورات تیم حکومتی رو اجرا میکنه
  • شاهین IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    هوچی بازی لنگیها تمامی نداره...قانون جذب خارجیها لغو شد تا مبادا مربی بیاد که در عرض 8 هفته تیمی رو اماده کنه که همه از فوتبالش لذت ببرن...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی