بیانیه پیشکسوتان پرسپولیس در نقد حکم کمیته انضباطی/ در احکام صادره؛ هیچ منطقی وجود ندارد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شرکت پیشکسوتان پرسپولیس با انتشار بیانیه ای، حکم کمیته انضباطی پیرامون وقایع دربی و بازی پرسپولیس و سپاهان را نقد کرد.

خبرورزشی - شرکت پیشکسوتان پرسپولیس با انتشار بیانیه ای، حکم کمیته انضباطی پیرامون وقایع دربی و بازی پرسپولیس و سپاهان را نقد کرد و از کمیته استیناف خواست نسبت به اصلاح و تصحیح احکامی که سختگیرانه علیه پرسپولیس است، در چارچوب قانون اقدام کند.

در بیانیه پیشکسوتان پرسپولیس آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خدا را شاکریم که باشگاه پرافتخار پرسپولیس، سال جدید را با موفقیت‌های جدید آغاز کرد و پس از صدرنشینی افتخارآمیز در لیگ قهرمانان آسیا، در بازگشت به لیگ برتر، از دو رقابت حساس اصفهان مقابل سپاهان و شهرآورد تهران برابر استقلال سربلند بیرون آمد، اما متاسفانه در حالی که همگان دیدند در هر دو بازی، بازیکنان پرسپولیس آغازگر درگیری و تنش نبودند، محرومیت‌ها و جرائم مالی سنگین‌تر برای پرسپولیسی‌ها در نظر گرفته شده است.

قبل از هر اعتراضی، این گلایه از کمیته انضباطی وجود دارد که چرا نقش مثبت و بازدارنده کریم باقری، مربی ارزنده پرسپولیس که هم در اصفهان و هم در دربی تهران با دخالت به موقع، مانع درگیری‌های بیشتر شد، نادیده گرفته شده و یا بسیار کمرنگ دیده شده است؟ علم و تجربه ثابت کرده اند تشویق اقدام‌های مثبت بیش از تنبیه و تقبیح اقدام‌های منفی باعث الگوبرداری جامعه و تاثیر پذیری از رفتارهای اخلاقی می‌شود، اما انگار کمیته محترم انضباطی در نظر نگرفته که در حال حاضر حتی محاکم قضایی از تنبیه‌های جایگزین و آموزنده به جای احکام قهریه استفاده می‌کنند و فراموش کرده که می‌تواند با تشویق، رفتارهای امثال ایشان را برجسته سازد و سایرین را تشویق کند که در جنجال‌های احتمالی آتی، در تلاش برای کاهش تنش باشند. (هر چند که متأسفانه در ورزش ما همیشه به نکات منفی بیشتر توجه گردیده و نکات آموزنده و مثبت همیشه نا دیده گرفته شده و کمتر دیده شده که مسئولین محترم اهمیتی برای آن قائل باشند)

و اما در حکم کمیته انضباطی؛ هیچ منطقی وجود ندارد که وقتی در اصفهان، سپاهان میزبان بوده و به گواه تصاویر تلویزیونی، میزبان درگیری‌های خارج از میدان، چه قبل از بازی و چه بعد از آن را آغاز کرده، پرسپولیس همپای سپاهان محروم و محکوم شود؟ وقتی هوادار سپاهان در خیابان‌های اصفهان جنجال آفرینی کرد، هوادار پرسپولیس در خانه نشسته بود و این که پرسپولیس به خاطر تخلف هوادار سپاهان جریمه مالی بپردازد و از میزبانی محروم شود، مصداق بارز بی عدالتی است.

از آن بدتر محرومیت کاپیتان سیدجلال حسینی است که بر مبنای تصاویر مخفیانه ضبط شده باید از همراهی پرسپولیس محروم باشد! آیا این حکم، تشویق میزبان‌ها به فیلمبرداری مخفیانه و جاسوسی نیست؟ آیا بهتر نبود ابتدا با باشگاهی که عده‌ای افراد غیر مسئول را دوربین به دست مامور می‌کند پشت در رختکن تیم حریف و حتی پشت پنجره اتاق نمونه گیری تست دوپینگ کشیک بدهند و علیه رقیب فیلم و عکس جمع کنند، برخورد جدی و قانونی شود؟ مگر کاپیتان پرسپولیس در مصاحبه رسمی علیه فدراسیون موضع گرفته که کمیته انضباطی در مقام تلافی علیه او حکم محرومیت رسمی داده است؟ متاسفانه در احکام دربی نیز حکم متناسب با تخلف نیست. درگیری مقابل نیمکت استقلال و با رفتار بازیکن و مربی این تیم آغاز شده و جریمه مالی پرسپولیس یک و نیم برابر جریمه مالی شروع کننده درگیری‌ها است.

این نوع احکام تنها به بی اعتمادی جامعه چند ده میلیونی هواداران پرسپولیس نسبت به فدراسیون فوتبال منجر می‌شود. گذشته از این دوگانگی ها، به نظر می‌رسد وقتی نفرات هر دو تیم که به کمیته انضباطی دعوت شده بودند، علاوه بر ابراز ندامت از رفتارهایی که در جریان یک رقابت ورزشی و تحت تاثیر حساسیت بازی رخ داده، مقابل دوربین‌ها با یکدیگر آشتی و از هم دلجویی می‌کنند، این مدل احکام سنگین و تنبیه‌های شدید، بیشتر آن‌ها را از آشتی و رفاقت پشیمان می‌کند تا از تکرار اشتباه! امید است در این روزها که جامعه بیش از همیشه به آرامش و ایجاد شعف نیاز دارد، کمیته محترم استیناف این حکم‌های سنگین و یکطرفه علیه پرسپولیس را اصلاح و تصحیح کند.

بیشتر بخوانید: 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس GB ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    عیسی چنان ضربه ای زده بهشون که حالا حالا خوب نمی شن خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • کیسه حکومتی IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    فدراسیون اصفهان و خادم الکیسه و جاودانی همه علیه پرسپولیس شدند با این کارها کثیف و ناعادلانه علیه پرسپولیس مانع قهرمانی گلات پرسپولیس بشن در زمین حریف پرسپولیس نیستند در خارج زمین می خواهن به پرسپولیس ضربه بزنند
  • سعید IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    بنده به عنوان یک استقلالی دست مریزاد میگوییم به این همه وحدت و یکپارچگی پیشکسوتان عزیز پرسپولیس اما سخنم با پیشکستوتان استقلالی هست که کم مونده با چاقو شکم همدیگو رو سفره کن جالبه اگه پست و مقامی بگیرن همه چی گل و بلبله اما امان از وقتی که کنار گود نشسته باشند دیگه کلا یادشون میره که هر چی دارن از این استقلال هست و به قولی نمک میخورن و نمک دان میشکنند!
  • حامد IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
    خسته نباشین بعد از اینهمه فشار هوادارا یه لپی از فدراسیون و کمیته عنضباتی کشیدین. باید میشستینشون پهنشون میکردین رو دیوار‌. البته واسه همین بیانیتونم احتمالا خیلی به خودتون فشار آوردین و یه مدت دیگم عذرخواهی میکنین. پرسپولیس جز خدا و هواداراش و چندتا پیشکسوت انگشت شمار که همیشه صدای هوادار بودن دیگه هیشکی و نداره.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی