نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
۷ |
۰
آی عشق، آی عشق، چهره آبی‌ات پیدا نیست
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

و سرانجام پیش از ظهر روز دوم خرداد سال ۹۰ خبر آمد که عقاب پر کشید. دروازه‌بان از دروازه بهشت گذشت و دردهایشان تمام شد.

خبرورزشی - مهدی همدانی:  سال یعنی برگی از تاریخ. یعنی قطعه‌ای از یک قرن. یعنی دور انداختن چند تقویم پرشده. یعنی به سر رسیدن تاریخ انقضای خیلی وقایع. البته گاهی اوقات برگ‌هایی از تاریخ هرگز کنده نمی‌شوند، بعضی مواقع قطعه‌های یک قرن هرگز فراموش نمی‌شوند، تقویم‌های خاطره‌انگیز هیچ‌وقت دور انداخته نمی‌شوند و البته اتفاقاتی هم رخ می‌دهد که هرگز تاریخ انقضای آنها به سر نمی‌رسد.

انگار بعضی روزها برای شب نشدن خلق شده‌اند. گویی برخی اتفاقات را برای رخ دادن در طالع ما نوشته‌اند. اتفاقاتی برای افتادن و البته شاید هم برای فروافتادن اما افرادی هم هستند که در لابه‌لای همه اتفاقات، سربلند می‌شوند و نامشان در تمام تقویم‌ها، سرافراز چون خودشان برایمان یادگاری هستند. یادگاری‌هایی از جنس معرفت و انسانیت.

۱۰ سال قبل در چنین روزی تمام حواسمان به بیمارستان کسری بود و دلمان پیش مردی که تدارک سفر می‌دید. تدارک برای سفر به سرزمین بدون درد. به جایی که برایش تور حسادت پهن نمی‌کنند. به دیاری که حتماً برای او مکان بهتری بود و چقدر سخت است نگهداشتن عقاب  روی زمین. عقاب ما بال‌هایش گشود و عزم سفر داشت. شوق پرواز، فصل رفتن.

و سرانجام پیش از ظهر روز دوم خرداد سال ۹۰ خبر آمد که عقاب پر کشید. دروازه‌بان از دروازه بهشت گذشت و دردهایشان تمام شد.

ناصرخان حجازی به آسمان رفت و با باز شدن پر پرواز او، زانوان خیلی‌ها خم شد.

حجازی پرید اما خانواده و دوستدارانش روی زمین نشستند. گلبرگ مغرور حالا بدون درد در آسمان جولان می‌داد اما نمی‌دانست شانه‌های رفقای واقعی اش توان‌ به دوش کشیدن چنین غم سنگینی را ندارد.

ناصرخان برای آخرین بار پرواز کرد و ما با چشمانی غمبار برایش مسیری از گل و تگرگ آفریدیم، اشکمان کاسه آبی‌شد که پشت سر مسافر می‌ریزند و کسی نبود تا آرام در گوشمان نجوا کند: «پشت سر مسافر گریه شگون نداره»

۱۰ سال گذشت. ۱۰ سال دیرتر، ۱۰ سال پیرتر و البته ۱۰ ساله غمگین تر. دلمان در این روزگار سیاست‌زده برای بی‌سیاستی‌ات تنگ شده. در روزهایی که یک عده هواشناس شده‌اند و به دنبال جهت وزش باد هستند تا باد همچنان به پرچمشان بوزد، دلمان یاد روزهایی می‌کند که غم نان داشتی اما نان را به قیمت غم دیگران نخوردی.

این روزها «صداقت» شعار بسیاری از آدم‌ها شده ولی یادمان نرفته تو زمانی در ورزش حرف از صداقت می‌زدی که صدای خیلی از مدعیان قطع بود تا مبادا نانشان قطع نشود. شاید به همین خاطر بود که تا آخر عمر نه بادیگارد داشتی و نه بادیگارد کسی شدی.

۱۰ سال از رفتنت گذشت و در کنار غم همیشگی نبودنت، خوشحالیم سختی روزگار نتوانست ناصر حجازی دوست داشتنی و بزرگ را کوچک کند. حالا دلمان می‌خواهد وقتی این کرونای کوفتی تمام شد سری به مزارت بزنیم و آرام زمزمه کنیم: آی عشق، آی عشق، چهره آبی‌ات پیدا نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Amir perspolisi IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
    بیشتر از ۲۰ ساله زندگیم پرسپولیسه، در این مدت که تک تک دربی هایی که ناصرخان حجازی یا منصور خان پورحیدری بعنوانه سرمربی روی نیمکت رقیب نشستن هیچوقت یادم نمیاد چه زمانیکه بردن یا باختن و یا مساوی شده بازی حرکتی یا حرفی زده باشن این دو تا مرد بزرگ که من بعنوانه یه پرسپولیسی رنجیده خاطر شده باشم ❤ روحتون شاد و ای کاش و ای کاش امروزی های هر دو تیم افرادی مثه کلانی،حجازی،جاسمیان،پورحیدری... رو الگوی خودشون که چه عرض کنم حداقل ۲۰ درصد از رفتار و شخصیت شونو به این بزرگان نزدیک میکردن، برای نمونه حرفای حجازی در مورد افشین قطبی رو توصیه میکنم در یوتیوب ببینید
  • ش خ IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    احسن چقد قشنگ نوشتی آقای همدانی. واقعا عالی بود.
  • ناشناس IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    من عاشق مرام این مرد بودم. ای کاش هموز زنده بود. جاش خیلی خالیه
  • ع IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    تکرار نشدنی و ی نظیر
  • فوتبال پاک IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    فارغ از هر رنگ باید منصفانه درمورد این آدمها صحبت کرد. ناصرحجازی فردی بود که همه گروهها و اقشار و طرفداران همه تیمها دوستش داشتن.
  • فوتبال پاک IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    ناصر خان چقدر دوس داشتم در زمان حیاتت بتونم چند دقیقه ای باهات هم کلام بشم ولی حیف که نشد. یادت هیچ وقت از قلب و ذهنم پاک نمیشه
  • آنتی دروغگو! IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    حجازی و پورحیدری و پروین و کلانی 4 اسطوره بزرگ آبی و قرمز هستند و خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی