ماجرای عجیب قطع برق و چشمان گریان شطرنج‌بازان ایرانی/ استاد بزرگ شطرنج: چرا قضیه را انتخاباتی می‌کنید؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قطعی برق این روزها بعد از کلافه کردن مردم دردسر دیگری درست کرد آن هم با شکست شطرنج بازان ملی‌پوش در قهرمانی آسیا.

خبرورزشی - چند روزی است که قطعی پی در پی برق همه را کلافه کرده. در بعضی از مناطق این قطعی‌ها یا طولانی مدت است و یا ۲ بار در روز برق‌ها می‌رود. این در حالی است که شنبه اتفاق عجیبی افتاد. اتفاقی به بزرگی حذف شطرنج بازان از رقابت‌های قهرمانی آسیا!

پرهام مقصودلو، محمد امین طباطبایی، آرین غلامی، آچمز شدند و دلیل آن هم ساده بود، قطع برق!

قصه این بود که مسابقات قهرمانی آسیای آنلاین شطرنج از شنبه شروع شد و ملی پوشان ایران هم در هتل شطرنج در حال رقابت با شطرنج بازان آسیا بودند که با قطع برق، کم کم شارژ باتری لپ‌تاپ‌ها ته کشید و با قطع اینترنت، مسابقه تمام نشد و باخت نتیجه ای بود که به پای بعضی ایرانی‌ها نوشته شد.

شادی پریدر برگزار کننده مسابقه در واکنش به این قضیه درصفحه شخصی اینستاگرامش با انتقاد به وزیر برق نوشته است: «وزیر محترم نیرو، امروز اسطوره‌های رشته شطرنج در مهمترین مسابقه سال، قهرمانی بزرگسالان آسیا که سهمیه جهانی را باید کسب کنند، حضور دارند که مسابقات آنلاین برگزار می‌شود اما به‌دلیل قطعی برق رقابت‌های خود را از دست دادند و شکست خوردند. آنها با چشمان گریان بدون هیچ اعتراضی به محل هتل خود رفتند. به‌خاطر آبروی کشور در این مسابقات، لطفا در این ۱۰ روز برق فدراسیون شطرنج را قطع نکنید!» 

محسن سمیع زاده سرپرست دبیر فدراسیون با انتقاد به وزارت نیرو، شکست شطرنج بازان بابت قطع برق را اتفاق تلخی در ورزش دانست و گفت: «مسابقات آنلاین قهرمانی آسیا متمرکز برگزار می‌شود و بچه‌ها در هتل شطرنج جمع شده بودند، اما روز اول و بازی دوم، قطع برق بعضی از بچه‌ها را به دردسر انداخت و حتی باعث باخت شد. چرا که در مسابقات آنلاین قطع لپ تاپ به منزله خطا است و بنابراین باخت محسوب می‌شود. دقیقا برای بچه‌های ما هم با قطع برق و تمام شدن باتری لپ تاپ‌ها و قطع اینترنت نتیجه ای جز باخت برای آنها نداشت.»

سرپرست دبیری فدراسیون این قضیه را بدشانسی دانست و گفت: «باخت بابت قطع برق آخر بدشانسی است. این اتفاق هر کسی را ناراحت می‌کند. شاید فدراسیون از این بابت کوتاهی کرد و باید پیش بینی می‌کرد تا این اتفاق گریبان شطرنج بازان را نگیرد و به ضررشان تمام نشود.» 

اما سمیع زاده معتقد است: «ما فکرش را هم نمی‌کردیم که برق قطع شود، وگرنه پیش بینی می‌کردیم و حتی محل مسابقه بچه‌ها را با هماهنگی وزارت ورزش به آکادمی منتقل می‌کردیم که برق اضطراری دارند.»

با اینکه حرف از این بود شطرنج بازانی مثل پرهام مقصودلو، غلامی، طباطبایی با باخت بازی دوم از دور رقابتها حذف شدند اما احسان قائم مقامی‌استاد بزرگ شطرنج این قضیه را رد می‌کند. او می‌گوید: «چرا یک کلاغ و چهل کلاغ می‌کنید؟ بازی‌ها حذفی نبود که بچه‌ها با یک باخت حذف شوند. مسابقات در ۹ دور سوئیسی برگزار می‌شود اما بالاخره قطعی برق و تمام شدن شارژ باتری لپ تاپها در دو ساعتی که برق نبود کار را خراب کرد و باعث شد بعضی‌ها باخت بخورند.»

او با بیان اینکه نباید به این قضیه رنگ و بوی انتخاباتی داد گفت: «به نظرم درست نیست به این اتفاق رنگ و بوی انتخاباتی داد. درست است که همه بچه‌ها با قطع برق استرس پیدا کردند اما از طرفی همه عوامل برگزاری همه تلاششان را کردند تا مشکل حل شود اما وقتی برق می‌رود اداره برق گوش به فرمان عوامل برگزاری مسابقات نیست. حتی آقای پهلوان زاده هم پیشنهاد داد همه بچه‌ها برای ادامه مسابقه به خانه اش که در نزدیکی فدراسیون بود برویم. به نظرم حتی اگر قضیه انتخاباتی هم باشد ساده لوحانه است که فکر کنیم برای قطع برق عمدی در کار بوده است. این حرفها اصلا قشنگ نیست.»

قائم مقامی‌البته خودش را خوش شانس دانست و گفت: «بزرگترین مشکل این بود که فدراسیون، قطعی برق را پیش بینی نکرده بود تا ژنراتور تهیه کند. البته من شنبه هم با قطع برق استرس گرفتم اما خوش شانس بودم که مثل بقیه استرسم زیاد نبود و روی کارم تاثیر نگذاشت و حریفم را بردم. به هر حال شطرنج بازان حق دارند.»

ظاهرا مسئولان فدراسیون بعداز تجربه شنبه، برای جبران ژنراتور تهیه کرده اند تا در صورت قطع دوباره برق دیگر مشکلی پیش نیاید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شهرام IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    چیزی نیست، جریان خودمون نتخاب کردیم اینجوری زندگی کنیمه!! حالا اینا خوبه کلی آدم بخاطر ازکار افتادن دستگاه اکسیژن و تجهیزات پزشکی کشته میشن. -چرا برق قطع شد؟ +بخاطر ماینینگ بیت کوین -چرا به ماینرا اجازه کار میدن؟ +بخاطر دور زدن تحریما -چرا تحریمیم؟ +چون انرژی هسته ای میخوایم -انرژی هسته ای برای چی میخوایم؟ +برای تولید برق!!!!!!!!!!!!
  • امین IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    یک استعداد معمولی که هیچی نشد و حالا دنبال پست و مقامه.. فیروزجا رفت تابعیت فرانسه رو گرفت و الانم داره تو مسابقات کریپتوکاپ که 13 بازیکن برتر جهان حضور دارند بازی میکنه! شک ندارم پرهام مقصودلو هم میزاره میره..ابن مملکت از دست رفته!
    • مارشال IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
      موجودات مریض واقعی هم اون جاسوس و خرابکار در نیروگاههای تولید و توضیع اصلی برق ایران هستند که البته تا امروز چندتاشون دستگیر شدند:) و هم این عده ای که میبینید در همه جای اینترنت میخزند و پستها و # های قطعی برق و تظاهرات و یا از ایران برویم ثبت میکنند:)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی