نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
وضعیت نیمکت بارسلونا همچنان نامشخص/ لاپورتا مخالف حضور ژاوی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

خوان لاپورتا و سایر مدیران بارسلونا به فکر تغییر مربی هستند و چندین گزینه را مد نظر دارند که البته همه آنها با تردیدهایی مواجهند.

خبرورزشی - بارسلونا هنوز مربی فصل آینده خود را نمی شناسد. خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا تصمیمی در این مورد نگرفته است، او البته برنامه‌هایی در سر دارد اما ابتدا می خواهد با رونالد کومان سرمربی فعلی تیم مذاکره کند و ببیند امکان ادامه دادن با او وجود دارد یا خیر.

کومان عملکرد بدی نداشته و یک قهرمانی جام حذفی را برای تیم به دست آورده اما بعید است که لاپورتا و سایر مدیران باشگاه تمایلی به ادامه همکاری با او برای یک سال باقیمانده از قراردادش داشته باشند. کاندیداهای زیادی برای نیمکت تیم کاتالان مطرح شده اند که البته بعضی از آنها عملا خارج از دسترس هستند  و فقط در حد فرضیه مطرح شده‌اند.

هانسی فلیک سرمربی سابق بایرن، یکی از اسامی مطرح شده برای سرمربیگری بارسلونا بود. او با تیم ملی آلمان قرارداد بست و حضورش در بارسا منتفی است. مربی ای مثل پپ گواردیولا هم که گزینه رویایی لاپورتا به حساب می‌آید نه تمایلی به ترک منچسترسیتی دارد و امکان این کار را طبق قراردادش دارد.

رونالد کومان

با وجود همه انتقادهایی که از کومان می‌شود او این فصل از نظر کارشناسان عملکرد خوبی  داشته است. هیچکس سال گذشته فکر نمی‌کرد که بارسلونا با این بضاعت تا هفته‌های آخر لیگ مدعی قهرمانی باشد و در جام حذفی هم به قهرمانی برسد. در واقع بارسلونا اگر در سه چهار هفته پایانی دچار لغزش نمی‌شد و هشت امتیاز مهم را از دست نمی‌داد می‌توانست قهرمانی را به راحتی به دست بیارود. اعتماد کردن به بازیکنان جوان، تبدیل کردن بازیکنی مثل فرنکی دی‌یونگ به یک ستاره و بازسازی تیمی که عملاً از جمع مدعیان خارج شده بود از نقاط قوت کارنامه مربی هلندی در بارسا به شمار می‌آیند. اما لغزش در هفته‌های پایانی، روند پرنوسان تیم، کنار گذاشتن لوئیس سوارس و ناتوانی در ارائه فوتبال تهاجمی دلخواه هواداران، مسائلی هستند که لاپورتا را به اخراج او متقاعد می‌کند.

ژاوی

خیلی وقت است که سایه ژاوی، بر روی نیمکت بارسلونا سنگینی می‌کند و البته این موضوع از زمان انتخابات ریاست باشگاه پررنگ تر شد. در آن انتخابات البته ژاوی حامی ویکتور فونت دیگر کاندیدای ریاست باشگاه بود که در رقابت با لاپورتا شکست خورد. به همین دلیل است که خوان لاپورتا چندان برای آوردن او به نوکمپ تمایل ندارد یا دست کم اینکه در این مورد مردد است. البته بسیاری از مدیران و اعضای هیئت‌رئیسه باشگاه نظر مثبتی روی ژاوی دارند اما آقای رئیس هنوز دلش با اسطوره سابق باشگاه صاف نشده است. نکته منفی که در مورد حضور ژاوی مطرح می‌شود این است که اگر قرار به ایجاد تحول در تیم و کنار گذاشتن بازیکنان باتجربه و قدیمی تیم باشد، ژاوی که با بسیاری از آنها همبازی بوده و همین حالا با آنها رابطه نزدیکی دارد نمی‌تواند تصمیم درست را اتخاذ کند و ممکن است باشگاه از این نظر لطمه بخورد.

سایر گزینه‌ها

از گزینه‌های دیگر مطرح شده برای حضور در بارسا می‌توان به میکل آرتتا مربی آرسنال اشاره کرد که انتخاب بسیار عجیبی به نظر می‌رسد. اریک تن‌هاخ سرمربی آژاکس و فرانک ریکارد مربی سابق بارسلونا هم دیگر نام‌های مطرح شده برای هدایت مسی و یارانش در فصل بعد هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی