نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ماجرای ممنوع الکاری یک مجری استقلالی/ تلویزیون به مجریان هوادار تیم‌ها تذکر نمی‌دهد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آیا نباید یک دستورالعمل کلی در اختیار مجریان ورزشی قرار بگیرد که آنها حق اظهار نظر های شخصی و هواداری را نداشته باشند و صحبتی نکنند که به میلیون‌ها نفر بربخورد؟

خبرورزشیبار دیگر یکی از مجریان ورزشی تلویزیون حرف‌هایی زده که باعث ناراحتی شدید هواداران پرسپولیس شده است. این اولین باری نیست که مجریان تلویزیون جعبه جادویی را با فضای ورزشگاه اشتباه می‌گیرند و حرف‌هایی می‌زنند که میلیون‌ها نفر را آزرده می‌کند.

در موارد قبلی توهین به لوگوی استقلال را هم داشتیم که در نهایت طرف پس از یک عذرخواهی به کارش برگشت و آب از آب تکان نخورد. در این که یک مجری ورزشی باید بی‌طرف باشد شکی نیست اما حتی اگر بپذیریم که طرفدار تیمی‌بودن برای یک مجری ایرادی ندارد، باز هم این سوال پیش می‌آید که چرا یک مجری باید حرفی بزند که طرفداران یک تیم ناراحت شوند؟ آن هم وقتی قرار باشد راجع به پرسپولیس و استقلال که میلیون‌ها هوادار دارند، صحبت شود.

حتی اعتقاد راسخ داریم هواداران سایر تیم‌ها را هم نباید رنجاند. اگر کرکری هم خوانده می‌شود باید کاملا محترمانه بوده و یکسری خط قرمزها در آن رعایت شود وگرنه همین می‌شود که امروز شده است.

امروز یک مجری حرف‌هایی را درباره قهرمانی پرسپولیس زده که ممنوع الکار شده و قبلا هم آن دیگری لوگوی استقلال را مسخره کرده بود.

سوال مهم اما این است که آیا تلویزیون و مدیران شبکه‌ها و مدیران گروه ورزش قبل از هر اجرایی به مجریان خود تذکر نمی‌دهند که مراعات یکسری مسائل را بکنند؟ واقعا چرا باید صبر کرد تا یک مجری هر چه دلش می‌خواهد بگوید و بعد او را ممنوع الکار کنند؟ آیا پیشگیری بهتر از درمان نیست؟ آیا نباید یک دستورالعمل کلی در اختیار مجریان ورزشی قرار بگیرد که آنها حق اظهار نظرهای شخصی و هواداری را نداشته باشند و صحبتی نکنند که به میلیون‌ها نفر بربخورد؟

متاسفانه سال‌هاست که در شبکه‌های مختلف تلویزیون شاهد این معضل بزرگ هستیم و کری خوانی‌های عجیب یک سری از مجریان تبدیل به یک تفریح برای آنها شده است.

بامزه این که چنین مجریانی چند روزی ممنوع الکار می‌شوند و بلافاصله با یک عذرخواهی برمی‌گردند. درست مثل ماجرای علی ضیا و پرویز مظلومی‌که همه چیز با یک عذرخواهی حل شد. البته هیچ کس مشکلی با عذرخواهی ندارد اما از قدیم گفته اند سری را که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاج غول آسیاست IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    تلویزیونی که 20 سال به یک مجری سرتا پا لنگی میکروفون میده و آزاد و رها میتونه هر کاری که خواست و بهش گفتن انجام بده حتما هم الان باید به حرف شما خبرناهاران هزارتومنی گوش کنه و قیچی که نه داس سانسور و حذف رو بر علیه مجریان حقگو و مردمی به کار ببره دورویی و منافق بازی درذات برخی بدجوری ریشه کرده
    • تاج IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      مجریانی که به استقلال و سایر تیمها توهین میکنن با یه معذرت خواهی همراه با پوزخند بدون تعلیق به کارشون ادامه میدن+ بعدشم صداوسیما مستند توهین به استقلال میسازه ولی مجریانی که حقیقت را میگن بلافاصله تعلیق میشن! جالب نیست که فرهاد جواب کری خوانی وزیر ارتباطات را میده، لنگ ازش شکایت میکنه؟ مجری از سلطانی فر میگه = لنگ ازش شکایت میکنه؟ کلا لنگیها یادشون رفته مردمین یا مارو مثل خودشون ... فرض کردن؟
  • حقگو IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    در مورد ضیا ,هرچند کار ایشون اشتباه و غیر دفاع است یک برخورد زشت , اما شوخی ایشان در مورد یک شخص حقیقی در یک جمع خصوصی که متاسفانه کلیپ ان به صفحه های مجازی رسید اما مجری هوادار آبی ها با استفاده از تریبون صدا وسیما اقدام به تهمت و توهین کرده زیر سوال بردن دستآورده یک تیم به خاطر علاقه داشتن به یک رنگ زشت تر و نکوهیده تر از حرکت ضیا هستش
    • علی IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
      اونوقت توهین به لوگو و زیر سوال بردن افتخاران آسیایی تیم استقلال تو کدوم دسته بندی قرار میگیره دانشمند؟
  • مجید IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    خیر کیسه موضوع مجری های دیگه کلا با این یکی فرق میکنه این مجری از قدیم هر چی دلش خواسته گفته از مبلغ قرارداد عیسی که همان زمان کیسه با دیاباته و میلیچ و بازیکنان ایرانی قراردادهای نجومی بسته بود تا......تهمت و توهین به پرسپولیس الان با معذرت خواهی نباید درست بشه باید با دلیل و مدرک ادعاهای خودش را ثابت کنه و........
  • مجهول الهویه IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    مسئله ناراحت شدن هوادار و اهانت مجری نیست. مسئله اتهام زدن بی سند و مدرک است. یک مجری میتواند طرفدار باشد کری بخواند حالا شاید مسخره کند یا اهانت کند (یک گزارشگر داشت برنامه صبح دیگر شبکه آموزش که کسانی را که پرسپولیسی بودند را به طرز عجیبی دست مینداخت و یک روز واکنش علی نیکزاد که خودش استقلالی است را برانگیخت) حالا شاید من هوادار ناراحت بشم اما اتهام زدن یک مسئله دیگر است و قانونی دارد. مهدی واعظی و احمدی و اون مجری جوون که با لفظ اسب و ... هم اهانت کرده بود هم اتهام،،تهام زدند و باید اتهام خود را ثابت کنند.
  • آریهان DE ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    شما از این تلویزیون و مدیرانش توقع زیادی دارید. مردم رو به جون هم میندازه و بعد میگه ملی.
  • مجید IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    یعنی میگی هر روز مدیران بیان به مجری ها بگن مواظب باش مثل فلانی فلان حرف رو نزی که شکایت کنن ازمون؟؟؟؟؟؟ خوب خود طرف باید بفهمه که تو تلویزیون نباید بیاد تحمت بزنه اونم بدون سند! اگه میگه قهرمانیشون مشکل داره باید ثابت کنه که داره
  • محمد رضا از خوزستان IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    کلا نسل مجریان با اتیکت و با سواد و با ادب صدا وسیما خیلی کم و یا بهتر است بگوییم تمام شده مجریانی که بعضی از آنها بازیگر هم بودند کسانی مانند منوچهر نوذری هرمز شجاعی مهر گیتی خامنه الهه رضایی و عادل فردوسی پور و خیلی های دیگر و مجریان بی ادب و بدون سواد و هردمبیلی مانند علی ضیا و واعظی و میثاقی و احمدی و خیابانی و حتی داریوش فرضیایی و رامبد جوان و مهران گرفته اند که از مجری گری فقط ادا و اطوار و پول پارو کردن و تمسخر و سبک بازی جلوی دوربین و دست بالا گرفتن خودشان در برخورد با مردم را یاد گرفته اند
  • استقلال حکومتی DE ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
    در همه جای دنیا یا حداقل اروپا در قراداد مجری که میخواد استخدام تلویزیون بشه ذکر میشه که اون مجری باید در چهارچوب اونجا و طبق قوانین اونجا برخورد کنه در غیر اینصورت از کارش اخراج میشه . در کشوری مثل آلمان اون مجری میدونه که نباید بدون مدرک به یک تیمی انگ و تهمت بزنه چون باید منتظر اخراج شدنش از تلویزیون باشه و همچنین شکایت از طرف اون باشگاهی که بهش انگ و تهمت زده ... ولی متاسفانه در کشور ما می‌بینیم مجری که با هزارتا پارتی بازی و لابی وارد تلویزیون شده و قرارداد ترکمنچای باهاش امضا شده ؛ به خودش اجازه میده که هر گونه انگ و تهمتی که دلش خواست به هر تیمی بزنه و آخرش هم با یه عذرخواهی ساده دوباره برگرده سر کارش و روز از نو روزی از نو ....
  • ناشناس IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    آذری لنگی را بدلیل اهانت به لوگوی استقلال و رنجاندن میلیونها هوادار باید ممنوع الکار نمایند
  • شاهین IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    وقتی یه وزیر از تریبون وزارت هر چی دلش میخواد میگه اخر وعاقبت همین میشه این جوجه وزیر چرا قبل از وزیر شدن از این حرفا نمیزد؟ اصلا تا اون موقع استادیوم رفته بود....؟؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی