سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
۰ |
۰
کشتی؛ آخرین کاروان اعزامی ورزش ایران به المپیک
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کاروان کشتی، آخرین مسافران اعزامی ورزش ایران به المپیک هستند.

خبرورزشی - بنابراعلام مسئولان کاروان اعزامی‌ ورزش کشورمان به بازیهای‌ المپیک ۲۰۲۱، ابتدا کادر سرپرستی کاروان به‌ عنوان اولین گروه روز۲۱ تیرماه به توکیو و دهکده بازیها وارد می‌شوند. سپس کاروان ورزش ایران در ۱۲ گروه از ۲۱ تیرماه تا ۸ مرداد راهی توکیو می‌شوند. 

با توجه به‌ این‌ که دیدارهای کشتی‌ فرنگی زودتر برگزار می‌شود، شاگردان محمد بنا زودتر از آزادکاران به ژاپن پرواز می‌کنند و ملی‌پوشان کشتی‌ آزاد کشورمان نیز آخرین تیم ایرانی هستند که روز ۸ مرداد وارد دهکده بازیهای‌ المپیک ۲۰۲۱ می‌شوند. 

آزاد و فرنگی‌کاران ایرانی با۱۱ سهمیه در المپیک توکیو شرکت می‌کنند. شاگردان غلامرضا محمدی با ۶ کشتی‌گیر و سهمیه‌ کامل در ژاپن کشتی می‌گیرند ولی شاگردان محمد بنا با ۵ سهمیه و یک کشتی‌گیر کمتر (بدون نماینده در ۸۷ کیلو) به‌ مصاف حریفان المپیکی می‌روند. 

تیم‌ ملی کشتی‌ آزاد کشورمان در مسابقات قهرمانی‌ جهان ۲۰۱۹ نورسلطان با مدال طلای حسن یزدانی، مقام پنجم رضااطری و یداله محبی سهمیه اوزان ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلو را به‌دست آورد. در مسابقات گزینشی سهمیه المپیک قاره آسیا به‌ میزبانی آلماتی نیز با نایب‌ قهرمانی امیرمحمد یزدانی و قهرمانی یونس امامی و محمدحسین محمدیان سهمیه اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلو را کسب کرد تا با ترکیب کامل و ۶ سهمیه راهی توکیو شود. 

تیم‌ ملی کشتی‌ فرنگی کشورمان هم در مسابقات قهرمانی‌ جهان ۲۰۱۹ نورسلطان با مدال برنز علیرضا نجاتی و محمدعلی گرایی در اوزان ۶۰ و ۷۷ کیلو، همچنین عنوان پنجمی امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلو سهمیه گرفتند. در مسابقات گزینشی قاره‌آسیا در آلماتی نیز با قهرمانی محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی سهمیه اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلو را کسب کردند. حسین نوری دراین رقابتها و ناصر علیزاده نیز در گزینشی‌ جهانی به‌میزبانی صوفیه نتوانستند سهمیه ۸۷ کیلو را کسب کنند تا شاگردان محمد بنا با یک سهمیه کمتر، ترکیبی ناقص و ۵ نفره به‌مصاف مدعیان المپیک بروند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی