نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
دیدار با ایران برای عراقی‌ها تشریفاتی شد/ عراق به دور بعدی انتخابی جام جهانی صعود کرد/ باخت لبنان به نفع ایران شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با نتایج ثبت شده در انتخابی جام جهانی در آسیا، صعود تیم ملی عراق به مرحله نهایی این رقابت‌ها مسجل شد و این تیم برابر ایران در دیداری تشریفاتی به میدان خواهد رفت.

خبرورزشی - تیم ملی عراق با پیروزی یک بر صفر هنگ‌کنگ در هفتمین دیدار خود در انتخابی جام‌حهانی و شکست لبنان مقابل کره جنوبی، صعودش را به مرحله سوم انتخابی جام جهانی قطعی کرد و در بازی هشتم مقابل ایران به طور تشریفاتی به میدان خواهد کرد.

شاگردان سرچکو کاتانتس که از هفت دیدار خود ۱۷ امتیاز کسب کردند، در صورت شکست در بازی پایانی مقابل ایران، باز هم به مرحله بعد صعود می‌کنند. در واقع عراق در صورت باختن به ایران در هشتمین بازی و قرار گرفتن در رتبه دوم گروه، جزو برترین تیم‌های دوم می‌شود و به طور قطع به مرحله بعد صعود می‌کند.

در صورت کسر ۶ امتیاز از عراق به علت پیروزی مقابل کامبوج در بازی رفت و برگشت، این تیم با ۱۱ امتیاز و تفاضل گل ۴+ در بین پنج تیم برتر دوم قرار می‌گیرد چرا که وضعیت بهتری نسبت به تیم‌های دوم گروه‌های F، H، G خواهد داشت. در واقع اگر در گروه G، ویتنام صدرنشین شود، امارات به عنوان تیم دوم امتیاز کمتری نسبت به عراق دارد و اگر امارات صدرنشین شود، ویتنام با امتیاز مشابه، تفاضل گل کمتری نسبت به عراق خواهد داشت.

با توجه به اینکه قرعه کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی براساس رنکینگ فیفا انجام می‌شود و صدرنشینی یا قرار گرفتن در رتبه دوم گروه تاثیری در بخت تیم‌ها ندارد، هر نتیجه‌ای جلوی ایران برای عراق فرقی نخواهد داشت.

البته نتیجه بازی هشتم برای ایران مهم است چرا که در صورت پیروزی، صدرنشین می‌شود و به مرحله بعد صعود می‌کند. در صورت مساوی شدن، شانس صعود ایران به اما و اگر بستگی خواهد داشت و در صورت پیروزی عراق و شکست خوردن ایران، شاگردان اسکوچیچ از گردونه رقابت‌ها حذف خواهند شد.

با توجه به مسجل شدن صعود عراق به مرحله بعد، شاگردان کاتانتس بدون استرس خاصی به میدان خواهند رفت و همین مساله باعث افزایش جرات و شرایط روانی ملی‌پوشان این کشور مقابل ایران می‌شود. در نتیجه اسکوچیچ و شاگردانش در این دیدار کار سخت‌تری را نسبت به حالت معمول خواهند داشت و نباید این حس در تیم‌ملی ایران وجود داشته باشد که عراقی ها انگیزه‌ای برای غلبه بر این ندارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    عراق در صورتیکه با یک گل ببازه صعود می‌کنه ولی اگر با بیش از یک گل فاصله بیاره صعودش قطعی نمیشه
  • مجهول الهویه IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    خب با این توضیحاتی که دادید کدوم نفع؟! وضعیت بدتر شد که!
    • مجهول الهویه IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      البته اینو میدونم که در صورتی که اردن ببازه خوب میشه ولی انگیزه داشتن یه چیز دیگه است و اینکه عرق استرس نداره.
  • arash061 IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    یادش بخیر هشت سال اما و اگر نداشتیم و از این دست خبرا نبود
    • حسن پرسپولیسی قوژد US ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      واقعا! ما دریک دوره زمان کی روش بدون اما واگر رفتیم البته زمان برانکو هم بدون اما و اگر رفتیم پَس بسه پالس منفی دادن ممنوع انشالا عراق می‌بریم و مقتدرانه میریم به دوره بعد و جام جهانی
  • محمدطاها IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    واقعا اگر عراق رو نتونیم ببریم همون بهتر که به مرحله بعد صعود نکنیم.. تیم ملی مملو از ملی پوشان لژیونر با کیفیت است قطعا همه انتظار برد تیم ملی مقابل عراق را دارند بازیکنانی نظیر سردار آزمون، طارمی، قدوس، جهانبخش و... چند سطح بالاتر از کیفیت بازیکنا در فوتبال آسیا بازی می کنند این بازیکنا صد درصد توان برد عراق را دارند..
  • محمدطاها IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    با برد کره جنوبی مقابل لبنان در صورتی که استرالیا از اردن‌شکست نخورد تیم‌ملی با تساوی مقابل عراق هم صعود خواهد کرد اما تیم قدرتمند ایران باید دنبال برد و صدرنشینی در این گروه باشد..با این بازیکنان سرحال و با کیفیت حتی بدون کادر فنی تیم ملی توانایی بردن عراق را دارد..
  • صادق IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    خبر ورزشی محترم ، ذره ای شک نداشته باشید اگر قبلا برنده ی بازی با عراق نبودیم چه در جام ملتها و یا بعد از آن ، مطمئن باشید ایران به کیروش و کیروشی پورها و میراث او و سیاسی امنیتی ها باخته ایم و نه به قدرت عراق ، شما خواهید دید عراق را به همان راحتی بحرین شکست خواهیم داد نشون به اون نشون که سپاهان قلعه نوعی که برای قهرمانی بسته شده بود قبل از پرسپولیس در آبادان با چهار گل از صنعت نفت اسکوچیچ نابود شد، یادتون نره این شیر بچه های ایران بودند که کیروش رو دوبار به جام جهانی بردند و به او اعتبار دادند و نه بالعکس
    • لنگ خاص IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      پس چرا علی لابی وافشین امپراطور نتونست با همین شیر بچه ها برن جام جهانی؟اونم در گروه کره شمالی ضعیف و ضعیف ترین عربستان تاریخ،انشالله که میبریم ولی خیلی سخته
  • لنگ خاص IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    دوباره برگشتیم سر تنظیمات کارخانه
  • عارف IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    خدا رو شکر لبنان یه جایی به درد ما خورد
    • پارسه RO ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      لبنان بدرد ما نخورد کره بود که به نفع ما کار کرد. الان یه تعداد از مسئولین بخاطر باخت تیم آبا اجدادیشون غمگین و ناراحتن حیوونیا.
  • محمد IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    عراق تیم سختی نیست با این همه لژیونرهای ایرانی اگه تیم ملی از عراق شکست بخوره خیلی زشته هم برای کشورمون هم برای خودشون لاین همه اسطوره های که تیم ملی داره حداقل 5گل عراق باید بخوره
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    خب خداروشکر. تبریک... به خیر گذشت یکیش. گفتنی ها رو دوستان گفتن توی کامنت ها، فقط من یه نکته رو بگم. اگه ما بازی مون با عراق ۱-۱ بشه و امارات و ویتنام ۰-۰، کار به شمارش کارت زرد و قرمز می‌کشه. ما امتیاز مون توی این زمینه منفی ده، و امارات منفی یازده هستش. پس حتما حتما و حتما نباید کارت بگیریم. بنظرم این رو یجوری برسونیم به افرادی که اینجا خبر کار میکنن ، که خبرش رو کار کنه، و به بازیکن ها منتقل کنن. .و اگه یمن ببره فلسطین رو، تفاضل ازبک ها هم با ما یکی میشه و اونها امتیازشان منفی نه هست(البته در صورت باخت اونها به عرعرستان که بعید به نظر می رسه عرعرستانی ها با شرافت بازی کنند و تعمدا به ازبک امتیاز ندن) . پس ممکنه کار با ازبک ها هم به امتیاز فیرپلی بکشه. اگه ازبک ها ۰-۰ و ما ۱-۱ کنیم.
  • ققنوس IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    این باخت برا ما خوب شد عه اون برد برا ما بد شد ....ینی ما از عمان کمتریم که برا بازی با عراق میایم معادله میچینیم مساوی کنیم چی بشه ببازیم چی بشه ....ما اگ میخوایم بریم جام جهانی باید عراقو ببریم...اگه قراره جلو عراق وا بدیم همون نریم مرحله بعد بهتره که برا کره و ژاپن و فلان اما اگر کنیم ....هرچی میکشیم ازین دهنای واست که نمیبندن همه کارشناسن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی