نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
۰ |
۰
از کجا بفهمیم مکمل بدنسازی اصل است؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بسیاری از ورزشکاران به ویژه فعالان در حوزه بدنسازی، علاقه دارند که در مدت زمان کم‌تری به نتیجه‌های دلخواه مانند افزایش وزن یا افزایش حجم عضله دست یابند.

افزایش وزن و افزایش حجم عضلات و به اصطلاح عضلانی شدن ورزش‌کاران، در بسیاری موارد فقط با ورزش کردن‌های سخت و سنگین ممکن است. به همین دلیل استفاده از مکمل‌های بدنسازی یا به اصطلاح مکمل های ورزشی لازم و ضروری می‌باشد. در این بین انتخاب مکمل بدنسازی متناسب با شرایط بدنی و سن فرد سخت و زمان بر است. برای انتخاب و خرید مکمل مناسب، باید توجه داشته باشید که مکمل بدنسازی را برای افزایش وزن انتخاب می کنید، یا برای افزایش حجم عضلات یا جهت افزایش میزان سطح انرژی؟

با وجود انواع و اقسام مکمل‌ها، ابتدا لازم است که اطلاعات و دانش کافی برای تشخیص مکمل بدنسازی اصلی را از تقلبی داشته باشید. برای مثال در سالن‌های ورزشی اگر دوست شما یک مکمل را به شما پیشنهاد کرد، به این معنی نیست که این مکمل قطعاً برای شما تأثیرگذار است و عوارضی ندارد. علاوه بر این، در صورتی که اطلاعات کافی در مورد انواع مکمل‌ها ندارید، توصیه می‌شود حداقل از یک متخصص یا دکتر داروساز مشاوره بگیرید.

روش های تشخیص مکمل اصلی از تقلبی

این روزها بسیاری از زنان و مردان به ویژه در سنین جوانی، علاقه دارند اندامی زیبا و البته سالم داشته باشند. در برخی موارد با مصرف مواد غذایی، فرد در مدت زمان کوتاه به نتیجه دلخواه نمی‌رسد. بهترین روش برای مصرف مکمل‌های بدنسازی، دریافت مشاوره از پزشک داروساز یا مربی ورزشی است. با این حال می‌توانید با اطلاع از روش های تشخیص مکمل اصلی از تقلبی، هزینه و انرژی خود را صرف مکمل اشتباه نکنید و مجبور به پرداخت هزینه برای درمان خود نباشید.

زیرا مصرف مکمل‌های اشتباه و نامناسب گاهی خطرات و عوارض جبران‌ناپذیری برای سلامتی بدن انسان دارد. برای مثال ممکن است به منظور خرید مکمل گینر ، محصول تقلبی را خریداری کنید. از بهترین روش‌های تشخیص مکمل از تقلبی می‌توان به روش های زیر اشاره کرد:

  1. توجه به برچسب مکمل: اطلاعات محصول را با استفاده از کد ۱۶ رقمی درج شده روی محصول به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ ارسال کنید تا اطلاعات کامل محصول را دریافت و مشاهده کنید. اگر این اطلاعات با موارد درج شده روی برچسب یکسان بودند، مکمل مورد تائید است.
  2. توجه به درپوش محصول: درپوش مکمل اصلی به صورت ساختار شبکه‌ای و مکمل تقلبی از جنس مقوا است. این درپوش باید به صورت یکپارچه و بدون پارگی روی درب محصول قرار گرفته باشد.
  3. توجه به پوشش آلومینیومی درب پوش: به لبه های آلومینیومی درب پوش مکمل توجه کنید. این لبه ها باید تمیز و یک دست باشند. روی این پوشش آلومینیومی برند و نام شرکت تولید کننده درج شده است. این نوشته ها باید کاملاً واضح و قابل خواندن باشند و مطابقت داده شوند.
  4. کنترل کردن لوگوی مکمل: شرکت های معتبر، دارای هولوگرام یا لوگوی منحصر به فرد و غیرقابل تقلید هستند. برای خرید مکمل های اصل ازجمله مکمل بی سی ای ای ، به سایت اصلی شرکت یا داروخانه های معتبر مراجعه کنید.
  5. بررسی برچسب شبنم: راحت‌ترین روش برای تشخیص اصل بودن برچسب شبنم، استفاده از اپلیکیشن بارکد خوان است. اپلیکیشن را روی تلفن همراه خود نصب کرده و کد درج شده روی محصول را با تلفن همراه خود اسکن کنید تا اطلاعات کامل محصول را مشاهده و بررسی نمایید.
  6. کد شناسایی محصول (LOT): عدد LOT یا همان کد شناسایی را با استفاده از سایت آنلاین بررسی و چک کنید. نام محصول را در سایت وارد کرده و عدد را وارد نموده و بعد کد شناسایی را چک کنید.

از کجا بفهمیم مکمل بدنسازی اصل است؟

  1. بررسی کیفیت بسته بندی و نام درج شده روی آن: مکمل های تقلبی بسته بندی مناسب و محکمی ندارند. به علاوه در بسیاری از موارد غلط های املایی زیادی در بسته بندی آن ها به چشم می خورد.
  2. توجه به طعم یا بوی محصول: اگر مدت زیادی است که از مکمل های بدنسازی استفاده می کنید، متوجه تغییر در رنگ، بو و طعم مکمل خواهید شد. در صورت تغییر در رنگ، مزه و بوی محصول در مصرف آن هشیارتر باشید و از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  3. توجه به تفاوت قیمت مکمل های اصلی از مکمل تقلبی: مکمل های بدنسازی معمولاً گران قیمت هستند. پس اگر شرکت یا داروخانه‌ای محصولات مکمل بدنسازی را با قیمت بسیار کم‌تری به شما فروخت، به اصل بودن آن شک کنید.
  4. وجود دانه های رنگی در پودر مکمل: اگر در ساختار پودر مکمل، دانه هایی با رنگ متفاوت مشاهده کنید، یقیناً محصول خریداری‌شده، تقلبی است.
  5. حالت چسبندگی مکمل‌های اصل: مقداری از پودر مکمل را کف دست ریخته و نمناک کنید. با مالش دست، پودر را به شکل گلوله در آورید و سپس در دهانتان بگذارید. هر چه حالت چسبندگی بیشتر باشد، کیفیت این محصول تائید شده است. این مکمل اصل می باشد.
  6. پودرهای مکمل اصل شیرین نیستند و شیرینی کمی دارند. اگر طعم مکمل خیلی شیرین است، مکمل اصل نیست.
  7. مکمل اصل باید پلمپ باشد: اگر پس از خرید، مشاهده کردید که پلمپ و در پوش محصول باز شده است، نشان دهنده تقلبی بودن آن است.
  8. ترکیب مکمل با آب: بسیاری از مکمل ها به صورت پودری هستند. پودر مکمل را با آب مخلوط کنید. اگر پودر با آب کاملاً حل شد، تقلبی است. اگر پودر روی آب باقی ماند، مکمل بدنسازی اصل است

از کجا بفهمیم مکمل بدنسازی اصل است؟

مکمل بدنسازی اصل از کجا بخریم؟

با وجود این که در این مطلب به طور کامل با تشخیص آسان مکمل بدن سازی تقلبی از اصل آشنا شدیم، اما خرید از شرکت یا داروخانه نیز اهمیت زیادی دارد. داروخانه 24 کلیه مکمل های ورزشی و بدنسازی ازجمله آمینو ، انواع کراتین ، گینر، پروتئین و... را با کیفیت مطلوب و اصلی شرکت تولید کننده و با ضمانت اصل بودن ارائه می کند. برای خرید مکمل مورد نیاز خود می توانید از مشاوران داروخانه 24 مکمل مناسب با سن، وزن و نیاز خود را به صورت آنلاین و با اطمینان اصل بودن خریداری کنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی