نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
جذاب مثل ایتالیا، تیم آقایان خوشتیپ!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حالا دیگر کمتر کسی هست که در قدرت این تیم شک داشته باشد. رکورد ۳۰ بازی بدون شکست و ۱۱ برد متوالی بدون دریافت گل و زدن ۳۲ گل همگی نشان از تحول آتزوری دارد.

خبرورزشی - ایتالیا برای صدرنشینی در گروه A جام ملت‌های اروپا هیچ دردسری را متحمل نشد و بدون اینکه بخواهد تمام قدرت خود را به نمایش بگذارد حکمران این گروه شد.

حالا دیگر کمتر کسی هست که در قدرت این تیم شک داشته باشد. رکورد ۳۰ بازی بدون شکست و ۱۱ برد متوالی بدون دریافت گل و زدن ۳۲ گل همگی نشان از تحول آتزوری دارد. حتی سرسخت‌ترین منتقدان این تیم هم بعد از نمایشی که شاگردان مانچینی مقابل ولز ارائه دادند دست از انتقاد برداشتند و تیم متحول شده ایتالیا را تحسین کردند. یکی از رسانه‌های ایتالیایی نوشت ایتالیا برای صعود از گروه خود حتی نیاز نداشت ماشین خود را از دنده یک به دنده دو ببرد.

سهم همه بازیکنان

ایتالیا حالا یک نیمکت قوی هم دارد که از همه بازیکنان آن استفاده می‌کند. مانچینی هشت بازیکن از ترکیب اصلی خود را تغییر داده و حتی به دروازه‌بان دوم تیمل یعین سالواتوره سیریگو هم دقایقی بازی داد. الکس مرت دروازه‌بان سوم ایتالیا تنها بازیکن از اردوی این تیم است که در یورو ۲۰۲۰ به میدان نرفته است. مانچینی گفته بود بزرگترین حسرت خودش به عنوان بازیکن این بوده که در جام جهانی ۱۹۹۰ در اردوی تیم بود اما حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرد و به همین دلیل تلاش می‌کند به همه بازیکنان حاصر در فهرست بازی بدهد تا حسرت مشابهی برای آنها باقی نماند.

حمله همه جانبه

انتقاد قدیمی دیگر از ایتالیا این بود که تیمی دفاعی و کسالت آور است که با زدن یک گل، عقب می‌نشیند تا بازی را با همان یک گل به پایان برساند. اما این انتقاد هم در مورد این تیم ملی صدق نمی‌کند. حتی در مسابقه‌ای که یک امتیاز هم برای صدرنشینی ایتالیا در گروه A کافی بود آنها به طور همه جانبه حمله به دروازه ولز می‌کردند تا گلهای بیشتری را به ثمر برسانند.

حامیان قدرتمند

مانچینی حالا طرفداران سرسختی حتی بین کارشناسان و رسانه‌ها دارد که آنها سرسختانه جواب منتقدان تیم ملی را می‌دهند و کار را برای آقای سرمربی راحت کرده‌اند. عده‌ای می‌گویند این ایتالیا هنوز به طور جدی تست نشده و اینکه این تیم فاقد سرعت و قدرت لازم است. پاسخ حامیان تیم فعلی اما این است که در فوتبال امروز کنترل توپ به بهترین شکل ممکن و گردش آن در تمام نقاط زمین اهمیتی کمتر از قدرت و سرعت تیم‌ها ندارد. کسی نمی‌تواند بگوید که ترکیه، سوئیس و ولز تیم‌های ضعیفی هستند و نمی‌توانند مثل اسکاتلند، مجارستان و سوئد دیگر تیم‌ها را به دردسر بیندازند.

جذاب مثل ایتالیا، تیم آقایان خوشتیپ!

خوشبینی بدبین‌ها

مردم ایتالیا به طور سنتی آدم‌های خوشبینی نیستند، چه در ورزش و چه به طور کلی در زندگی. اما حتی این مردم بدبین هم حالا نمی‌توانند نگاهی منفی به تیم ملی فعلی ایتالیا داشته باشند. این تیم همه کارها را آسان و البته زیبا انجام می‌دهد. روبرتو مانچینی در پاسخ به این سؤال که چطور شده که این تیم ایتالیا تا این حد جذاب است به شوخی گفته بود ما آقایان خوشتیپی هستیم. برای کشوری که سال‌ها فوتبالش به بازی کسالت‌آور متهم بوده این موضوع باعث خوشحالی است که تیمی دارند که فوتبالی اینچنین زیبا بازی می‌کند به ویژه در مقایسه با فوتبالی که تیم‌های پرادعایی مثل انگلیس و اسپانیا در این جام ارائه کرده‌اند.

تاثیر ساسولو و آتالانتا

درخشش بازیکنانی مثل متئو پسینا، دومنیگو براردی و مانوئل لوکاتلی و تاثیرگذاری آنها در این تورنمنت اصلاً اتفاقی نیست چرا که آتالانتا و ساسولو با بازیهای خوبی که در لیگ ارائه کردند تاثیر خود را به تیم ملی هم منتقل کردند. پسینا به درستی گفت که پرس از بالا و دوندگی بی‌امان همان چیزی است که جامپیرو گسپرینی در آتالانتا همیشه از بازیکناش می‌خواهد.

سیستم ۳-۳-۴ هم که مانچینی برای تیمش انتخاب کرده تا حد زیادی مدیون دی‌زربی سرمربی ساسولو است که به بهترین شکل همه بازیکنان خود را در این سیستم در فاز هجومی به کار می‌گیرد تا شکاف‌های خط دفاعی حریفان نمایان شود. ساسولو قطعاً موفق‌ترین تیم ایتالیا نبوده اما یکی از بهترین فوتبال‌ها را ارائه کرده و تاثیر خود را با فوتبال انرژیک و تهاجمی در فوتبال ایتالیا گذاشته‌اند.

این آغاز راه است

مهم‌ترین نکته در مورد تیم ملی فعلی ایتالیا این است که هنوز همه قدرت این تیم به نمایش درنیامده است و اتفاقات بهتری را می‌توان از آنها انتظار داشت. ایتالیا از قدیم تورنمنت‌های خود را بد شروع می‌کرد و با گذشت زمان به بهترین فرم خود می‌رسید. این تیم ایتالیا هم با اینکه شروع خوبی داشته اما هنوز به فرم ایده‌آل خود نرسیده و بازی به بازی بهتر می‌شود. این تازه اول راه است، آنها ومبلی را نشانه گرفته‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    این تیم فقط سیدجلالش کمه تا بفهمن خوشتیپ کیه و کت تن کیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی