گزینه‌های ایرانی جایگزین اسکوچیچ را بشناسید/ بازگشت تیم ملی به مربی ایرانی؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کنار هم چیدن برخی نکات نشان می‌دهد در صورت جدایی احتمالی اسکوچیچ خبری از مربی خارجی نخواهد بود.

«دائما گوش‌به‌زنگ فدراسیون محترم فوتبال و مدیران خوش‌صحبت آن هستیم تا بالاخره یک خبر قطعی در مورد نیمکت تیم‌ ملی به مردم بدهند و همه را خلاص کنند اما هر چه انتظار می‌کشیم فایده چندانی ندارد. روز یازدهم شهریور مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام‌ جهانی آغاز خواهد شد و تا پلک به هم بزنیم، این موقعیت خطیر رودرروی ماست اما آقایان تکلیف نیمکت تیم‌ ملی را روشن نمی‌کنند.

دراگان اسکوچیچ که حضور موفقی در مرحله قبلی داشت، همچنان پا در هوا مانده و رسانه‌ها مدام در مورد جانشین احتمالی او گمانه‌زنی می‌کنند. این که در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد را نمی‌دانیم اما یقین داشته باشید این بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تصمیمی است که فدراسیون فوتبال باید بگیرد. فردا قطعا افکار عمومی به تناسب تصمیم امروز آقایان، از آنها حساب‌کشی خواهد کرد.

مربی خارجی؟ بعید به‌ نظر می‌رسد

تشکیک فدراسیون در ادامه حضور اسکوچیچ روی نیمکت تیم‌ ملی همزمان شد با اظهار نظر مهدی طارمی در ستایش از کارلوس کی‌روش. مربی پرتغالی هم که بعد از برکناری از کلمبیا تیم ندارد. در نتیجه برخی حدس زدند فدراسیون به دنبال استخدام این مربی است.

حتی جزئیاتی هم در مورد روند مذاکرات صورت گرفت اما سرانجام مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش بازگشت کی‌روش را تکذیب کرد. می‌دانیم که فدراسیون هیچ‌گاه بدون حمایت مالی دولت در استخدام مربیان بزرگ خارجی موفق نبوده و به همین دلیل به‌ نظر می‌رسد باید پرونده بازگشت مربی پرتغالی را مختومه بدانیم. شاید هم فدراسیون منتظر تغییر دولت بماند اما این پروژه هم تا میانه‌های مرداد به طول خواهد انجامید، پس منطقی نیست.

از سوی دیگر برانکو ایوانکوویچ هم به‌ عنوان دیگر گزینه همیشه دست به نقد فدراسیون، حالا در تیم‌ ملی عمان مشغول به کار است؛ تیمی که درست مثل خود ایران به مرحله آخر انتخابی جام‌ جهانی رسیده است. از سوی دیگر ریسک استفاده از مربی خارجی جدید و ناآشنا با شرایط هم در این زمان اندک، بسیار بالا به‌ نظر می‌رسد. کنار هم چیدن این نکات شاید نشان می‌دهد در صورت جدایی احتمالی اسکوچیچ، خبری از مربی خارجی نخواهد بود.

گزینه‌های ایرانی

طی روزهای گذشته اسم گزینه‌های ایرانی هم برای جانشینی دراگان اسکوچیچ مطرح شده است. به‌ طور مشخص از امیر قلعه‌نویی و علی دایی نام برده می‌شود؛ کسانی که پیش از انتخاب مربی کروات هم بسیار به نیمکت ایران نزدیک بودند، اما نهایتا به هر دلیلی (اعم از ممنوع‌الکاری دایی یا مخالفت سپاهان با جدایی قلعه‌نویی) از رسیدن به این سمت بازماندند.

حالا اما شرایط بسیار فرق کرده است. الان که اسکوچیچ موفق بوده، نمی‌شود تیم را از دستش گرفت و داد به مربیانی که همزمان با او گزینه هدایت تیم‌ ملی بودند.

در چنین فضایی بعضا از ارائه پیشنهاد به یحیی گل‌محمدی هم صحبت شده است. سرمربی پرسپولیس اگرچه روند موفقیت‌آمیزی با این تیم دارد، اما شاید هنوز برای هدایت تیم‌ ملی به اندازه کافی آماده نباشد.

یحیی همیشه از علاقه‌اش برای مربیگری در تیم‌ ملی حرف زده، اما امروز تن‌دادن به این اشتیاق قدیمی ممکن است هزینه زیادی داشته باشد.

هر کسی جای دراگان را بگیرد و در مرحله بعد موفق عمل نکند، به شدت تحت فشار قرار خواهد گرفت. حالا بگذریم از این که از شهریور و آغاز ماموریت تیم‌ ملی، کار پرسپولیس هم در لیگ قهرمانان آسیا از سر گرفته خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • گرگانی CA ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    صحبت از یحیی فقط کشکه پرسپولیسیا عمرا بدنش
  • حماقت یزرگ و نا بخشودنی! DE ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    باز هم دوباره مربی ایرانی؟؟؟ خیلی عجیب و باور نکردنی !!! میخواهند مانند دوره ها و سال های گذشته تیم فوتبال ملی را با دست خود به روز سیاه کشانده و آن را بطور کلی نابود کنند؟؟؟ پول های مفت و کلان و سر سام آوری , که در این کشور در همه زمینه ها بباد و فنا داده شده اند و میشوند, در ایران دیگر امری بسیارعادی و عادی و عادی شده است. " خدا قوت پهلوان" !!!
  • علی US ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    قلعه‌نویی خوبه
  • اولاد علی IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    یحیی در تیم ملی موفق نخواهد بود چون بابا مسعود نفوذی در فیفا ندارد در یک صورت یحیی موفق میشود داور ایرانی منتخب بابا مسعود بازی‌ها را سوت بزند
  • علي IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    تو الان حرص تيم ملي رو ميخوري يا مي ترسي يحيي مربي تيم ملي بشه؟ خيلي تابلو بودي
  • جواد IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    سلطانی فر پول وزارت را خرج سرمربی تیم ملی کنه باید پرسپولیسا چیکار کنه پ . واسه پرپسولیس همه چی هست ودارن ولی به تیم ملی میرسه ندارن . یعنی فاتحه واسه وزارت ورزش
  • اسماعیل علینژاد IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    همون بهتر که دراگان بمونه چون هر کسی بیاد موفق نمیشه وقت کمه
  • عبدالناصر IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    ما با کی‌روش هم موفق به شکست عراق نشدیم بهترین گزینه درگان است
    • دبیر US ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      لابد منفعت اقایون در نبود این مربی کمه. اصلا چرا انتخاب کردین و حالا عوضش میکنید.
    • بهنام IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      اون عراق کجا و این عراق کجا
  • میلاد IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    با این اوضاع و نوع تفکر دولت بعدی احتمالا مربی تیم ملی خطیبی میشه ، چون خانواده شهید هم هست
  • آریهان DE ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    بازم انتخابات تموم شد و روز از نو بازی از نو. دوباره باید همه چیز تغییر کنه تا باند جدید تازه دوستان به قدرت برسه. ما که عادت کردیم تو این ۴۳ سال. اگه مربی ایرانی خوب بود پس چرا کسی برای دور قبلی جرات نداشت رو صندلی بشینه؟چون همه به فکر اسم خودشون بودند و امید صعود به دور بعدی رو از دست داده بودند و نمی خواستند که اسمشون خراب بشه.الان که دراگان کاری کرده که همه ساکت شدند دوباره موشهای ایرانی از سوراخشون در اومدند و دنبال صندلی تیم ملی هستند.با دوستان عزیزشان از طبقه های بالا.حالا چه پرسپولیسی چه استقلالی.تعویض مربی الان اشتباهه.
  • تیم ملی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    ما ایرانی ها واقعا چقدر زود فراموش کار هستیم این تیم ملی ایران که همه آرزوی سرمربی گری شو دارن همش دسترنج کیروش هست سال ۲۰۱۱ رو نگاه کنین ببینین ما چی بودیم یادمه مربی کره جنوبی گفتش ایران دیگه جز تیم های رده ۲ آسیاست اینقدر قدر نشناسی نباشیم
  • شمسعلی. IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    هر کس میخواهد باشد وقت کیروش نباشد چون واقعا منفور و شارلاتان است طارمی هم خیلی کیروش را دوست دارد میتواند به گماشتگی این کلاهبرداد مفتخر شود
  • داریوش IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    اینا پول واسه مربی بزرگ خارجی ندارن که بدن .دولت باید همایت کنه اونم که تا روکاربیاد بازیهای تیم هم شروع میشه پس عقل سلیم میگه آقای سکوچیچ تیم روتااین مرحله آورده پس بزاریم تا جام جهانی بمونه .العان موقع آوردن مربی جدید نیست. اگرم بیاد مربی بزرگ خارجی باید بیاد
  • سیدداحمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    در این زمان کوتاه ،فقط اسکوچیچ بهترین گزینه میباشد. اسکوچیچ درکنار اوهم کریم باقری و حتما به جام جهانی صعود خواهیم کرد‌ .کجای دنیا مربی که ۷ پیروزی پیاپی داشته را کنار میگذارند؟!! مگر انکه تعویض مربی برای عده ای نون آب داشته باشد ،. !!
  • موسوی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    بزرگترین اشتباه قطعا با مربی ایرانی برد بحرین و عراق غیر ممکن بود سوابق مربی های داخلی این رو نشون می ده تا حالا ما با مربی ایرانی به جام جهانی صعود نکردیم .کمی قدردان باشیم
  • محمد IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    إن شاالله دایی
  • محمد IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    مربی ایرانی به درد تیم ملی نمیخوره لطفاً اشتباهات گذشته را تکرار نکنید با همین اسکوچیچ ادامه بدین بهتره اگه پول نداریم لطفا با احساسات و غرور مردم بازی نکنید وگرنه بد خواهید دید
  • علی IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    خواهشانمک نشناس نباشید اسکوجیج زحمت کشیده تیم رابالا اورده بزارید کاررا تمام کند حیف است بد افسوس می خورید
  • ژنرال IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    از همون اول باید می دادین نه الان
  • ناشناس IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    ما نباید یادمون بره در زمان کیروش که تیم خوبی داشتیم باز هم نتونستیم عراق را شکست بدهیم همینطور بحرین را توی منامه در ضمن توی این سری از مسابقات پیش مقدماتی هر مربی ایرانی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده بودیم باز هم موفق نمیشدیم بنابراین نباید بی انصاف بود و سرمربی را عوض کرد البته شاید بعضیا از کنار سرمربی به نون و نوا می رسند که از کنار اسکوچیچ به نوایی نرسیدند و ناراحت هستند با تعویض سرمربی مطمئن باشید به جام جهانی نمی ریم و حتما حذف میشیم همین الان اگه سرمربی را عوض کنید و یه ایرانی را بزارید از عراق نمیتونیم ببریم چون به تیم استرس میدن
  • علی IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    هر کشوری که میبینید رشد کرده، با لیاقت و رشد فکری همه مردمانش هست که تونسته پیشرفت کنه. حد و اندازه فوتبال ایران با این همه مافیا و دلال هم همون صعود زورکی با دعا و ایشالا ماشالا هست. تغییر نسل و نظم و برنامه ریزی که کیروش مدنظرش بود به درد ایران نمیخوره. شما درست میگید اسکوچیچ برای فوتبال این کشور بهتره.
  • مهران IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    درود ادامه با اسکوچیچ و اضافه شدن یک مربی ایرانی باتجربه وبه روز جهت آنالیز و مشورت دادن، در کنار وحید وکریم آقا به عنوان کمک سوم یا مشاور فنی...... فقط همین
  • امین IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    من نمی دونم همه میگن مملکت پول نداره یعنی چی. پول هست زیادش هم هست....
  • حکیمی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    حالا که آقای اسکوچیچ خوب کار کرده چرا نگه نمی دارید چون عزیزی خادم چشم دیدنش را نداره به نظرم اسکوچیچ را باید حفظ کنیم حتی با منت
  • جانگیر IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    یکی دیگه باید جلسه بزارهدو تصمیم گیری کنه.این حرفها چیه شما میزنید و به زمین و زمان میپرید،هاااااااااا؟۵
  • بهمن IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    اسکوچیچ از اولشم گزینه مناسبی برای تیم ملی نبود . ایشان یک مربی کاملا معمولی و حرف گوش کنیه و فقط میخاد سرمربی تیم ملی ایران باشه . آخه خوبه یه مقداری هم درست فکر کنید اگه ایشان به کرواسی برگرده فکر میکنید چه کار میکنه ؟ باید بره کارگری توی فضای سبز . اینا تو ایران مربی هستند تو کشور خودشون محلی از اعراب ندارند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی