نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ماجرای جالب ستاره فوتبال که قرار بود پلیس شود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رابین گوزنس یکی از ستاره‌های این روزهای تیم ملی آلمان که پدری هلندی دارد، زمانی در آستانه پیوستن به نیروهای پلیس بود، اما حالا در ترکیب مانشافت می‌درخشد.

قهرمانی جدید در یورو ۲۰۲۰ برای آلمان پدیدار شد، اما اگر سرنوشت به مسیر دیگری میرفت رابین گوزنس احتمالاً مامور پلیس خیابانهای راین‌لند فالتس می‌شد.

این مدافع-هافبک کناری ۲۶ ساله که در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ درخشید و به‌خصوص در جریان پیروزی ۴-۲ مانشافت برابر پرتغال نقش پررنگی داشت؛ یک گل به خودی از روبن دیاس گرفت، کای هاورتس را برای زدن گل سوم آلمان راه انداخت و گل چهارم را زد تا بهترین مرد میدان شود.

با این حال قبل از اینکه در هلند با ویتسه آرنهم بازیکنی حرفه‌ای شود سعی داشت پلیس شود. به طرز باورنکردنی درخواستش در نورت‌راین-وست‌فالیا به دلیل کوتاه‌تر بودن یکی از پاهایش رد شد. قبل از اینکه پدر هلندی‌اش هولگر او را برای فوتبال بازی کردن متقاعد کند در آزمون راین‌لند فالتس قبول شده بود.

مسیر شغلی متفاوت
فوتبالیست شدن برای رابین نوجوان رویا بود. پدرش هولگر گفت که فرزندش خودش را برای پلیس شدن آماده می‌کرد. او فاش کرد: «رابین با پلیس شدن در راین‌لند فالتس یک قدم فاصله داشت. در آزمون نورت‌راین-وست‌فالیا به خاطر اینکه پاهایش به اندازه ۰٫۵ میلی‌متر باهم تفاوت دارند رد شد اما آزمون اول راین‌لند فالتس را قبول شده بود. من گفتم: سال بعد هم در آزمون شرکت کن تا به تو نگویند که آنقدرها که باید تلاش نکردی.»

رابین گوسنس

شکوفا شدن دیرهنگام
آگوست گذشته بود که یواخیم لو با او تماس گرفت و به تیم ملی دعوتش کرد. مربی آلمانی نمی‌تواست از ستاره آتالانتا که از سال ۲۰۱۷ در ۱۴۹ بازی سری A ایتالیا بازی کرده و در ۲۷ گل و ۲۰ پاس گل مثمر ثمر بوده چشم‌پوشی کند. اما گوزنس تا حدی دیر به شکوفایی در فوتبال دست پیدا کرد.

بعد از بازی در تیم‌های جوانان فورتونا التن، بوخولت و رِده، در سال ۲۰۱۳ با ویتسه آرنهم در هلند قرارداد امضا کرد. گوزنس فرصت عقد قرارداد با دورتموند را پیش از حضور در اردیویزی هلند داشت اما این فرصت را از دست داد.

هولگر ادامه داد: «رابین صد در صد توانایی‌های خودش را در هر بازی ارائه می‌دهد. شانسش در ویتسه زندگی‌اش را تغییر داد.» او به عنوان بازیکن قرضی به تیم دسته دوم هلندی دوردرخ رفت و دو فصل بعدی را در آنجا گذراند. در سال ۲۰۱۵ به تیم دسته اول هراکلس آلملو پیوست و در دو تورنمنت به عنوان بازیکن ثابت تیم بازی کرد.

رابین گوسنس

ایتالیا در پی او بود
دو سال بعد از بازی برای تیم میان جدولی هراکلس دوباره قصد رفتن کرد. این بار آتالانتا تصور می‌کرد که گوزنس می‌تواند مهره خوبی برای سبک تهاجمی تیم باشد. و گوزنس زیر نظر جان‌پیرو گسپرینی تبدیل به یکی از بهترین بال‌های سری A ایتالیا شد.

به طرز حیرت‌انگیزی در طول فصل‌های ۲۰۲۰-۲۰۱۹ و ۲۰۲۱-۲۰۲۰ او یکی از برترین گلزن‌های آتالانتا شد و ۹ گل و ۱۱ گل در کارنامه فوتبالی خود ثبت کرد که این آمار برای یک مدافع بی‌سابقه است. به خاطر عملکرد عالی گوزنس، تیمش عنوان تیم سال سری A ایتالیا را به‌دست آورد.

اکنون گوزنس به جای کنترل نظم و قانون در راین‌لند فالتس، خط دفاعی تیم ملی آلمان را کنترل می‌کند و قرار است سال‌های سال به این کار ادامه بدهد.

رابین گوسنس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی