نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
کرواسی – اسپانیا؛ سه‌گانه بلیزرها و ماتادورها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

برای سومین دوره متوالی کرواسی و اسپانیا در جام ملت‌های اروپا به مصاف هم خواهند رفت و این مرتبه در یورو ۲۰۲۰ یکی از دو تیم باید حذف شود.

امشب از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه پارکن شهر کپنهاگ دانمارک، کرواسی و اسپانیا در دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ به مصاف هم خواهند رفت. این دو تیم برای سومین دوره متوالی در جام ملت‌های اروپا مقابل هم قرار می‌گیرند که اولین بازی‌شان در مرحله حذفی است.

کرواسی؛ همان تیم خوب سابق

در دو دیدار ابتدایی عملکرد کرواسی چنگی به دل نزد و این تیم نشانی از تیم خوب جام‌جهانی ۲۰۱۸ نداشت، اما نمایش شاگردان زلاتکو دالیچ در دیدار آخر مقابل اسکاتلند نشان داد هنوز عطش موفقیت ندارند. کرواسی می‌تواند با ارائه همان نمایش برای اسپانیا خطرساز شود. دالیچ می‌داند اگر تیمش ترسو باشد باید با تورنمنت وداع کند. در حالی که فوتبال ملی کرواسی مملو از نتایج خاطره‌انگیز در جام‌جهانی است، هنوز جای خالی یک یوروی مهم و برجسته برای بلیزرها حس می‌شود. هیچ‌وقت تا نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا بالا نرفته‌اند و شاید حالا وقتش باشد؛ زمانی که خیلی کسی روی آن‌ها حساب باز نمی‌کند.

اسپانیا؛ ماتادورها جان گرفته‌اند

حاشیه پشت حاشیه و انتقاد پشت انتقاد! اسپانیای یورو ۲۰۲۰ شرایط عادی نداشته است. قبل از مسابقات که از لوئیس انریکه بابت دعوت نکردن رئالی‌ها انتقاد شد و پس از آن بازیکنانش کرونایی شدند. تساوی مقابل سوئد و لهستان هم انتقادها را افزایش داد و بازیکنی مثل آلوارو موراتا حتی گفت که خانواده‌اش تهدید به مرگ شده‌اند. در هر صورت در بازی آخر مرحله گروهی مقابل اسلواکی جبران کردند و با بردی قاطع به این مرحله رسیدند. می‌توان گفت ماتادورها جان گرفته‌اند و انریکه هم به ترکیب دلخواهش رسیده است. امشب نبردی سخت در پیش خواهند داشت و شاید اینجا خودشان را به‌عنوان مدعی قهرمانی مطرح کنند.

آخرین جدال
نوامبر سال ۲۰۱۸ در لیگ ملت‌های اروپا، کرواسی ۳ بر ۲ اسپانیا را برد. کراماریچ و یدوای (۲ مرتبه) برای کرواسی و سبایوس و راموس برای اسپانیا گل زدند.

آمار بازی
۸) کرواسی و اسپانیا ۸ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که کروات‌ها ۳ برد و اسپانیایی‌ها ۴ برد داشته‌اند و یک بازی هم مساوی شده است.
۳) این سومین دوره متوالی است که در یورو، کرواسی و اسپانیا به هم برخورد می‌کنند. در مرحله گروهی یورو ۲۰۱۲ اسپانیا پیروز شد و برنده نبرد یورو ۲۰۱۶ در مرحله گروهی کرواسی بود.
۴) برای نخستین مرتبه کرواسی موفق شده در دومین دوره متوالی یورو به مرحله حذفی برسد. کرواسی ۴ مرتبه از مرحله گروهی فراتر رفته است.
۳) اسپانیا در کنار آلمان با ۳ قهمرانی پرافتخارترین تیم یورو است. ماتادورها که دوره قبل در این مرحله کنار رفتند، تنها تیمی هستند که ۲ قهرمانی متوالی یورو دارند.
۱) با وجود تمام انتقادها بابت دعوت نکردن سرخیو راموس، تیم انریکه در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ فقط یک گل خورد. فقط ایتالیا و انگلیس در این مرحله گل نخورده بودند.
۳) پاتریک شیک ستاره جمهوری‌چک در کورس آقای گلی است. این بازیکن ۳ گل در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ زده.

مصدومان و محرومان
برنا باریشیچ تنها مصدوم کرواسی است که احتمال رسیدنش به این بازی وجود دارد. ایوان پریشیچ در آستانه این دیدار حساس کرونایی شد و ادامه یورو ۲۰۲۰ را از دست داد. اسپانیا برای دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی نه محروم دارد و نه مصدوم.

ترکیب احتمالی دو تیم
کرواسی:
لیواکوویچ، ورسالیکو، لوورن، ویدا، گواردیول، مودریچ، بروزوویچ، کواچیچ، ولاشیچ، ربیچ و پتکوویچ
اسپانیا: سیمون، آسپیلیکوئتا، لاپورت، تورس، آلبا، پدری، بوسکتس، کوکه، سارابیا، اولمو و موراتا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی