نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
نایب‌قهرمانی ایران با ۹ مدال طلا، نقره و برنز در ترکیه
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تیم منتخب کشتی‌آزاد ایران با کسب ۹ مدال طلا، نقره و برنز بر سکوی نایب‌قهرمانی مسابقات بین‌المللی ترکیه ایستاد.  

مسابقات بین‌المللی کشتی‌آزاد جام یاشاردوغو از روز جمعه در شهر استانبول آغاز شده و عصر امروز بامعرفی نفرات و تیمهای برتر به پایان رسید.  

تیم منتخب کشتی‌آزاد کشورمان نیز با ۱۳ کشتی‌گیر در ۸ وزن به‌مصاف حریفان رفت و با کسب ۵ مدال طلا، یک نقره، ۳ برنز و ۱۵۳ امتیاز بعداز ترکیه میزبانِ قهرمان و ۱۷۱ امتیازی، بالاتر از گرجستان تیم سوم و ۹۳ امتیازی، روی سکوی نایب‌قهرمانی قرار گرفتند.  

درخاتمه پیکارهای ۵ وزن دوم، نمایندگان کشورمان با درخشش علی قلی‌زادگان (۵۷ کیلو)، رحمان عموزاد (۶۱ کیلو)، محمد نخودی ( ۷۹ کیلو)، امیرحسین فیروزپور (۸۶ کیلو) و عباس فروتن (۱۲۵ کیلو) موفق به کسب ۵ مدال طلا، حمیدرضا زرین‌پیکر یک مدال نقره (۷۹ کیلو) و ۳ مدال برنز حسن عبادی و کیان محمودجانلو (۶۵ کیلو) و عرفان الهی (۷۰ کیلو) این رقابتها را پشت سر گذاشتند.  

نتایج کشتی‌گیران اعزامی کشورمان به جام یاشاردوغو ترکیه به‌این شرح است:

* ۵۷ کیلو: علی قلی‌زادگان دور اول استراحت داشت. دور دوم ۶ – صفر مقابل سپس مقابل گئورگی وانگلوف (بلغارستان) کالجان راخات (قزاقستان) روبرتی دینگاشویلی (گرجستان) و آلماز اسمانبکوف (قرقیزستان) به ترتیب با نتایج ۶ – صفر، ۳ – ۲، ۱۲ – ۲ و ۵ – ۴ به پیروزی رسید و اولین طلای کاروان اعزامی به استانبول را بر گردن آویخت.  

مهدی ویسی دیگر نماینده کشورمان در این وزن، پس‌از استراحت دور نخست، دور دوم ۱۲ – ۱ مقابل موخامد بالگابای (قزاقستان) به پیروزی رسید. دور سوم ۷ – ۵ برابر روبرتی دینگاشویلی (گرجستان) مغلوب شد و با شکست این حریف ویسی هم حذف شد.

* ۶۱ کیلو: رحمان عموزاد پس از استراحت دور نخست، مقابل الوکبک ژولدوشبیکوف قهرمان‌آسیا (قرقیزستان)، منیر رجب‌آکتاس (ترکیه) و آسیل آیتاکین (قزاقستان) به ترتیب با نتایج ۸ – ۶، ۸ – ۶ و ۵ – صفر به پیروزی رسید و دومین طلایی کشورمان لقب گرفت و جای پایخود را به‌عنوان ملی‌پوش جوانان و یکی‌از مدعیان اصلی دوبنده وزن دوم تیم‌ملی بزرگسالان، تثبیت و تقویت کرد.

* ۶۵ کیلو: ابوالفضل حاجی‌پور دور اول ۱۲ – ۴ کوئنتین استیکر (فرانسه) را مغلوب کرد. دور دوم ۸ – ۶ مغلوب علی‌بک عثمان‌اف (قرقیزستان) شد و باحضور این کشتی‌گیر در فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. دراین گروه مقابل کاوانیش و عادل اوسپانوف (هر دو از قزاقستان) به ترتیب با نتایج ۴ – صفر و ۸ – ۶ به پیروزی رسید و با قبول شکست برابر دیگر نماینده کشورمان کیان محمودجانلو در رده پنجم قرار گرفت.

 کیان محمودجانلو دیگر نماینده ۶۵ کیلوی اعزامی کشورمان، پس از استراحت دور اول، مقابل شوتا فارتنیدزه (گرجستان) و موهامت کاهرامان از (ترکیه) با نتایج ۴ – ۴ و ۹ – ۶ برنده شد و در نیمه نهایی ۱۳ – ۳ مغلوب علی‌بک عثمان‌اف (قرقیزستان) شد و در رده بندی با نتیجه ۸ – ۶ از سد ابوالفضل حاجی پور گذشت و به مدال برنز رسید.

 حسن عبادی یکی دیگر از نمایندگان اعزامی کشورمان در این وزن، نیز دوراول استراحت داشت. سپس فاتح اونالان و سلیم کوزان (هر دو از ترکیه) را با نتایج ۳ – صفر و ۵ – ۴ مغلوب کرد. در نیمه‌نهایی با ضربه‌فنی مقابل ارنظر آکمات علی‌اف (قرقیزستان) مغلوب شد و در دیدار رده‌بندی حریف مولداوی را ۳ – ۲ شکست داد و به مدال برنز رسید.  

* باتوجه به چرخه انتخابی تیم‌ملی، دیدار رو در رو میان حسن عبادی و کیان محمودجانلو برگزار شد که عبادی با نتیجه ۷ – ۴ به پیروزی دست یافت.

* ۷۰ کیلو:  عرفان الهی دور اول ۵ – ۲ مقابل کونیت بوداک (ترکیه) به پیروزی دست یافت. دور دوم درمصاف با زورابی یاکوبیشویلی دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان (گرجستان) ۴ – ۲ مغلوب شد و باحضور حریفش در فینال، به‌گروه بازنده‌ها رفت و ابتدا مقابل سرهت اصلان (ترکیه) و سپس والنتین بورزین (مولداوی) را ۱۰ – صفر و ۷ – ۲ شکست داد و در رده بندی هم اسلام‌بک اورزبکوف (قرقیزستان) را از پیشِ رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.
 
* ۷۹ کیلو: بهمن تیموری دور اول ۶ – صفر برابر اسلام کیلج (ترکیه) برنده شد. دور بعد مقابل تارزان مایسورادزه (گرجستان) ۵ – ۴ شکست خورد و با شکست این گرجی به زرین‌پیکر، تیموری حذف شد.  

حمیدرضا زرین‌پیکر، دیگر نماینده کشورمان دور اول استراحت داشت. مقابل اوسم شیولیدزه، تارزان مایسورادزه و تاریل گافرینداشویلی (هر ۳ از گرجستان) به ترتیب با نتایج ۵ – ۱، ۴ – ۱ و ۴ – ۲ به پیروزی رسید و در فینال به مصاف محمد نخودی رفت و به نایب قهرمانی رسید.  

محمد نخودی یکی دیگر از آزادکاران جوان اعزامی کشورمان دور اول استراحت داشت. سپسمقابل آتای ایزابیکوف (قرقیزستان)، حسن امین گوربوز (ترکیه) و نوری کوتان‌اوغلو (ترکیه) به ترتیب با نتایج ۸ – صفر، ۶ – ۲ و ۸ – ۶ به پیروزی رسید و راهی فینال شد. در فینال هم ۴ – ۳ از سد حمیدرضا زرین‌پیکر گذشت و ضمن کسب طلای جام یاشاردوغو در فینالی کاملاً ایرانی، براساس مقررات چرخه‌انتخابی، صاحب دوبنده تیم‌ملی اعزامی به رقابتهای‌جهانی ۲۰۲۱ نروژ شد.  

* ۸۶ کیلو: امیرحسین فیروزپور در مصاف با پی کلیتون (کانادا)، (قرقیزستان)، فاتح اردین از کشور میزبان و دارنده مدال نقره جهان (ترکیه) و در فینال هم مقابل سردار چاوش اوغلو (ترکیه) به ترتیب با نتایج ۱۲ – ۸، ۱۱ – ۲، ۱۴ – ۴ و ۱۲ – ۱ به پیروزی رسید و یکی از مقتدرانه ترین مدالهای طلای کاروان ایران را بر سینه چسباند. فیروزپور در هیچ یک از مبارزاتش مقابل حریفان، حتی در فینال هم کمتر از ۱۱ امتیاز فنی از حریفان نگرفت.  

* ۹۲ کیلو: مهدی حاجیلوئیان دور اول ۷ – ۱ دولتبک ژامگیربک (قرقیزستان) را مغلوب کرد. دور دوم ۱۱ – صفر به آدلیت داولومبایف (قزاقستان) باخت و با شکست این قزاق، حاجیلوئیان حذف شد.

* ۱۲۵ کیلو: عباس فروتن با پیروزی مقابل دو سنگین‌وزن میزبان (ترکیه) با نتایج ۱۰ – صفر و ۱۲ – ۱ راهی فینال شد. اما فاتح یاشارلی سومین سنگین‌وزن میزبان (ترکیه) به‌دلیل مصدومیت، مقابل جوان شایسته بابلی حاضر نشد تا فروتن دستش به‌عنوان کشتی‌گیر برنده فینال بالا رفته و آخرین طلای کاروان کشورمان از جام یاشاردوغو را مقتدرانه بر سینه خود بچسباند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی