شب بازی‌های تاریخی و کلاسیک/ بله، فوتبال جذاب‌ترین ورزش دنیاست!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۱۴ گل در دو بازی که اوج هیجان را به فوتبال جهان هدیه داد و یک شب کلاسیک را در تاریخ رقابت‌های یورو رقم زد.

دوشنبه شب، نه تنها یک شب ویژه در رقابتهای یورو ۲۰۲۰ بلکه یکی از به‌یادماندنی‌ترین شب‌های تاریخ جام ملت‌های اروپا و شاید فوتبال جهان بود. دو بازی کلاسیک که با ۱۴ گل زده، ضربات پنالتی و نهایت هیجان همراه بود، یادگاری‌هایی بود که از این شب برای همیشه در تاریخ جام ملت‌ها باقی ماند.

اسپانیا در نبردی نفسگیر در حالی که ۳-۱ جلو افتاده بود ناگهان قافیه را مقابل کرواسی باخت و برد را با تساوی ۳-۳ عوض کرد. اما لاروخا در وقتهای اضافه دوباره به بازی برگشت و دو گل زیبا زد و کرواسی که نایب‌قهرمان جهان بود را کنار زد.

اما علاوه بر نایب قهرمان جهان، تیم قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ نیز قربانی بزرگ مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های یورو ۲۰۲۰ شد. در بخارست رومانی، یک بازی کلاسیک دیگر برگزار شد که این بازی هم درست مثل بازی قبلی یا نتیجه ۳-۳ و با همان سناریو در ۹۰ دقیقه به پایان رسید.

فرانسه که در ابتدای بازی با گلی که از سوئیس دریافت کرد شوکه شده بود، به خود آمد و نتیجه بازی را در نیمه دوم ۳-۱ به سود خود کرد. اما در چند دقیقه پایانی ناگهان همه اندوخته خود را مثل اسپانیا از دست داد و سوئیسی‌های شگفت‌انگیز بازی را به تساوی ۳-۳ کشاندند.

اما سوئیس مثل کرواسی نبود که در وقت‌های اضافه کم بیاورد. آن‌ها پا به پای حریف قدرتمند خود جنگیدند و در نهایت در ضربات پنالتی شگفتی بزرگ جام را رقم زدند. کیلیان امباپه گرانقیمت که در جریان بازی نیز موقعیت‌های خوبی را از دست داده بود پنالتی خود را هم خراب کرد تا یکی از بدترین تورنمنت‌های خود را در رقابت‌های امسال تجربه کند.

سوئیس بعد از ۶۷ سال توانست از مرحله یک هشتم نهایی یک تورنمنت بزرگ، بالاتر برود. آن‌ها در سال ۱۹۵۴ به یک چهارم نهایی جام جهانی رسیده بودند و از آن زمان هرگز این مرحله را تجربه کردند. حالا آن‌ها روز جمعه مقابل دیگر تیم قرمزپوش جام یعنی اسپانیا قرار می‌گیرند و قصد دارند تاریخ‌سازی خود را ادامه دهند.

خیلی‌ها در شبکه های اجتماعی با اشاره به همین دو بازی، به این اشاره کردند که حالا باز هم می‌توان درک کرد که چرا فوتبال جذاب‌ترین ورزش دنیاست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدطاها IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    اصلا چیه این فوتبال تمام‌تنم داره میلرزه خخخخ.. دیشب عجب‌ شب فوتبالی بود اوج‌حساسیت و هیجان بود دراماتیک و باشکوه:))) شب کامبک های رویایی بود شب رویایی و جذابی برای فوتبالدوستان بود بدون شک بازیهای دیشب یکی از زیباترین بازیهای یورو بود واقعا حااال کردیم کیف کردیم با این فوتبال، فوتبال یعنی زندگی اصلا کی فکرشو میکرد که هشت تا گل تو یه بازی و شش تا گل تو یه بازی دیگه ببینیم و فرانسه حذف بشه مثل هلند و پرتغال که حذف شدن.. برنده بلژیک_ایتالیا قهرمانه:)))

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی