نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
ممنوعیت موقت استقلال و پرسپولیس از جذب خارجی‌ها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

جذب بازیکن و مربی خارجی هنوز برای تیم‌های لیگ برتری آزاد نشده است. موضوعی که هم سهیل مهدی بدان اشاره کرد و هم فریبرز محمودزاده. 

 البته اراده در فدراسیون فوتبال بر این است که این ممنوعیت برداشته شود به این خاطر که در تضاد با روح و فرهنگ حاکم بر فوتبال حرفه ای است. اما چون چنین تصمیماتی باید جمعی گرفته شود همیشه با چالش مواجه است. بر این اساس هم ممکن است در آینده این قانون به قوت خود باقی بماند و هم لغو شود. 

اما نکته مهم در صورت لغو این قانون جذب بازیکن و مربی خارجی به آسانی گذشته نخواهد بود. همه هدف سازمان لیگ بر این است که مانع از طرح پرونده‌های جدید علیه تیم‌های ایرانی در فیفا شود. بعید است در سال‌های اخیر این همه پرونده علیه باشگاه‌ها علیه کشوری غیر از این ایران طرح شده باشد به این خاطر که در فوتبال ایران بر خلاف کشورهای صاحب سبک باشگاه‌ها اصلا ملزم به ارایه تسویه حساب کادر فنی خود نیستند. در صورتی که در پایان فصل و در کشورهای صاحب سبک فوتبال باشگاه‌ها باید همه مدارک تسویه حساب با بازیکنان و کادر فنی خود را ارایه دهند در غیر اینصورت مجوز حضور آنها درلیگ حرفه ای تایید نخواهد شد. نکته جالب اینکه آنها در ابتدای فصل هم باید تضامینی را ارایه دهند که اتحادیه برگزاری مسابقات به این اطمینان برسد که توان پرداخت دستمزدها را دارند، در غیر اینصورت از جدول بازی‌ها کنار گذاشته می‌شوند. 

بیشتر بخوانید:

فریبرز محمود زاده – رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در این باره به صراحت صحبت کرده و گفته است:« این موضوع با مصوبه اجرا شده و لغو این قانون هم باید مصوب باشد. اگر مصوبه تأیید شود، خرید بازیکن خارجی به‌صورت پلکانی و لازمه آن، خاتمه پرونده‌های باز و ارائه تضامین حقوقی و مالی است. فیفا درخصوص عقد قرارداد مربیان بحثی نداشت، اما گزارشی به فدراسیون‌های کشورهای مختلف ارسال کرده که باید قرارداد مربیان رصد شود. قطعاً تغییر پیاپی مربیان تیم‌های مختلف هم با محدودیت مواجه می‌شود و یک سرمربی در فصل آینده، به راحتی نمی‌تواند باشگاهی را ترک کند.»

هم اکنون دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پرونده‌های باز در فیفا دارند. از استقلال استراماچونی شکایت کرده. هم چنین پادوانی. پرسپولیس هم فعلا موفق به بسته شدن پرونده کالدرون سرمربی سابق خود نشده است. در این صورت اگر قانون منع حضور خارجی‌ها در لیگ برتر لغو شود استقلال و پرسپولیس تا زمان بسته شدن پرونده‌های مفتوح حق جذب خارجی‌ها را نخواهند داشت چون این یکی از موارد مهم برای لغو قانون منع حضور خارجی‌ها در لیگ برتر است. همان طور که اشاره شد قانون جدید خیلی سخت گیرانه خواهد بود و حتی فیلترهایی هم برای بازیکن تعیین خواهد شد تا سازمان لیگ مانع از حضور بازیکن بی کیفیت در ترکیب تیم‌های لیگ برتری شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    بازیکن خارجی میخواهیم چکار ...این همه بازیکن خوب داریم خوشتون میاد حیف ومیل کنید!!!
  • حسین 021 IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    مثه روز روشن بود این طرح فقط برای ضربه زدن به باشگاه بود در شرایطی که سرمربی نداشت، طرحهای یکساله بازهم تصویب شدند تا استرا که میتوانست یکسال تمام وقت برای ابیها با کادری 4 نفره. کار. کند در خانه بماند و همین پول را مفت و مسلم بگیرد، اگر این خیانت نیست چیست؟؟؟ همه میدانستیم که این قانون قطعا در پایان فصل ملغی خواهد شد و فقط ترفندی بود برای اینکه سعادتمند خائن پشت نام استرا مخفی شد و هوادار خامی که گول این عوامفریبی را خورد و پشت سرمربی موفق خود را خالی کرد، نایب قهرمانی لیگ، ورود به فینال حذفی قاطعانه با حذف پرسپولیس و سپاهان تا دندان مسلح، انهم با سرمربی که تمام رزومه اش نیم فصل دستیاری شفر بوده، صعود از پلی اف اسیا با ان نتایج درخشان، و در نهایت فصلی تازه با سرمربی که حتی کار کردن با ستاره ها را بلد نبودو 16 بازی فرصت سوزی کرد و بس... اینهم مصداق طرح 28 ساله ها در 40 سال پیش است، مصداق دو حذفی برگزار کردن لیگ در سالی که استقلال بزرگ مدافع عنوان قهرمانی آسیا بود و دبل کرد، مگر میشود لیگ را حذفی برگزار کرد، مصداق کنار کشیدن سرخها از لیگ بود در سالی که حجازی فقید با ابیها قهرمان کشور...
  • شنگول IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    استقلال هیچ مشکلی نداره چون با ۴ تا تجمع و شعار سریع پولشو ردیف میکنن . مثل پول استرا که از پاداش اسیایی پرسپولیس پرداخت شد. این پرسپولیس بینواست که برای تیم حکومتیشون غارت میشه و باید تاوان بده اقایون نمیدونن که اگه این فصل یا فصل اینده از پرسپولیس امتیاز کم بشه دیگه هوادار رو نمیشه از تو خیابون جمع کرد
  • شاهرخ خان: IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    کامنت اول: به شخصه موافق حضور خارجیها تو فوتبال ایران نیستم. چون معتقدم ضررش بیشتر از نفعشه. نمونه‌اش همین شیخ دیلاق که چهار تا گل نزده ولی تقریبا یه میلیون دلار داره میگیره. یا همین رادو که پنج ساله داره پیچای نیمکتو شل و سفت میکنه!! مشکل فوتبال ورشکسته و داغون ایران عدم توجه به فوتبال پایه است. فوتبالیستای ما بعضیاشون تازه تو ۲۵ سالگی به مرحله پختگی میرسن و بعضیاشون اصلا به این مرحله نمیرسن، در حالی که باید تو تیمهای پایه ساخته و پرداخته بشن و تو رده امیدها به این مرحله برسن. یادمه مربی خارجی تیم ملی میگفت محمد خاکپور تاکتیک‌پذیر نیست و هر چی بهش میگیم کار خودشو میکنه!! این یعنی اینکه تاکتیک‌پذیری رو یاد این بازیکن خوب و خوش‌اخلاق و زحمتکش پرسپولیس ندادن. در ضمن مربیهای خوبی هم تو این سالها به فوتبال ایران نیومدن. یه مشت کروات بدون تیم اومدن و رفتن و جیباشونو پر کردن. بازیکنها و مربیان خارجی باید به شرطی بیان تو فوتبال ایران که اولا از کارنامه خوبی برخوردار باشن (بازیکن تیم ملی باشن و سابقه مربیگری داشته باشن).
  • شاهرخ خان: IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    کامنت دوم: ثانیا قراردادشونو به صورت ریالی بسته بشه و خودشون بیفتن دنبال تبدیل ریال به دلار و یورو. ثالثا باید مالیات قراردادشونو خودشون بدن و حق دلالی ایجنت هم با خودشون باشه. چه اشکالی داره که مثل اسکوچیچ که قرارداد ریالی بسته بقیه خارجیها هم به صورت ریالی قرارداد ببندن؟ الان تقریبا یه ساله که خارجیها به فوتبال ما وارد نشدن. اونا متضرر شدن نه ما. اگه این قانون نبود امثال خطیبی و منصوریان و جلالی و مهاجری و پاشازاده و دیگرون نمیتونستن تو یه سال چند تا تیم عوض کنن. جلالی و مهاجری پارسال دو سه تا تیم عوض کردن چرا چون تو حوضی که ماهی نیست قورباغه سپهسالاره. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی