نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
سوئیس – اسپانیا؛ ماتادورها در خطر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سوئیس که فینالیست دوره قبل و قهرمان جام‌جهانی را حذف کرده، حالا در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف اسپانیا خواهد رفت که انگیزه گرفته و برای قهرمان شدن در یورو 2020 عطش دارد.

جمعه شب از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه کرستوفسکی شهر سن‌پترزبورگ روسیه، مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. سوئیس شگفتی‌ساز در این دیدار به مصاف اسپانیای مدعی خواهد رفت.

سوئیس؛ شگفتی ادامه دارد؟

وقتی فینالیست دوره قبل یورو و قهرمان جام‌جهانی را با آن‌همه ستاره به ستوه می‌آوری و در نهایت به خانه می‌فرستی، یعنی شگفتی‌ساز بزرگ تورنمنت هستی. سوئیسی‌ها کاملاً غافلگیرانه موفق شدند خودشان را به یک‌چهارم نهایی برسانند و امیدوارند ماجراجویی‌شان همینجا به پایان نرسد. ۷ سال است که به ولادیمیر پتکوویچ اعتماد کرده‌اند و این مربی بهترین عملکردشان در جام ملت‌های اروپا را رقم زد. حالا سوئیس یک مرحله سخت‌تر در پیش رو دارد و باید مقابل اسپانیایی مقاومت کند که توپش از همیشه پرتر است.

اسپانیا؛ کاملاً مسلح

اصلاً نمی‌شد تصور کرد اسپانیایی که در ۲ بازی نخستش در گلزنی کاملاً ناتوان بود و یکی پس از دیگری موقعیت‌ها را هدر می‌داد، در ۲ بازی ۱۰ گل بزند و تا این حد تیمی جذاب شود. حالا لوئیس انریکه از زیر فشار رسانه‌ها و مردم رها شده و نشان داده تصمیماتش قبل از یورو ۲۰۲۰ درست بوده. اسپانیا با نسل جدیدش نه تنها مدعی رسیدن تا فینال است، بلکه می‌تواند رکورددار کسب جام هم بشود. فعلاً باید ببینیم تیمی که فرانسه را کنار زده را می‌توانند حذف کنند یا ان‌ها هم غافلگیر خواهد شد. فعلاً که ماتادورها کاملاً مسلح هستند.

آخرین جدال
نوامبر سال ۲۰۲۰ در لیگ ملت‌های اروپا، سوئیس و اسپانیا به تساوی یک – یک رسیدند. فرویلر برای سوئیس و مورنو برای اسپانیا گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۲) در ۲۲ دیدار قبلی سوئیس و اسپانیا، سوئیسی‌ها فقط یک برد داشته‌اند و اسپانیا ۱۶ مرتبه برنده شده، در حالی که ۵ بازی دو تیم مساوی شده است.
۱) تنها برد سوئیس مقابل اسپانیا در نخستین بازی‌شان در جام‌جهانی ۲۰۱۰ رقم خورد که در ادامه مسیر ماتادورها همه رقبا را بردند و قهرمان شدند.
۴۸) اختلاف فاحشی بین گل‌های زده اسپانیا و سوئیس در دیدارهای رودررو هست. ماتادورها ۴۸ گل زده‌اند و ۱۸ گل یعنی ۳۰ گل کمتر خورده‌اند.
۳) اسپانیا ۲ مرتبه در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو شکست خورده، اما ۳ مرتبه از این مرحله رد شده و به فینال رسیده است.
۱) این اولین حضور سوئیس در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو است. بهترین عملکردشان قبل از این دوره، دوره قبل بود که تا یک‌هشتم نهایی بالا آمدند.
۱۱) اسپانیا در حالی با ۱۱ گل زده بهترین آمار گلزنی در یورو ۲۰۲۰ تا پایان مرحله یک‌هشتم را در اختیار دارد که در دو دیدار ابتدایی‌اش فقط یک گل زده بود.
۸) سوئیس بدترین آمار دفاعی را بین تیم‌های یک‌هشتم نهایی داشته. این تیم ۸ گل در ۴ بازی قبلی دریافت کرده است.
۶۷) با ۶۷٫۵ درصد به طور میانگین، اسپانیا بیشترین آمار مالکیت توپ را در یورو ۲۰۲۰ داشته است.
۳) هریس سفروویچ، مهاجم سوئیس ۳ گل در بازی‌های قبلی زده و شانس آقای‌گلی در یورو ۲۰۲۰ را دارد.
۴) صدرنشین جدول پاسورهای یورو ۲۰۲۰ استیون سوبر هافبک سوئیس است که ۴ گل ساخته.

مصدومان و محرومان
گرانیت ژاکا کاپیتان سوئیس دو اخطاره شده و دیدار حساس مقابل اسپانیا را از دست داده است. اسپانیا مصدوم و محرومی برای این دیدار ندارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
سوئیس:
سومر، الودی، آکانجی، رودریگس، ویدمر، زکریا، فرویلر، سوبر، شکیری، سفروویچ و امبولو
اسپانیا: سیمون، آسپیلیکوئتا، گارسیا، لاپورت، آلبا، کوکه، بوسکتس، پدری، فران تورس، سارابیا و موراتا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی