رحمتی و قلعه‌نویی؛ رکورددار شکست مقابل استقلال/ نکونام تنها فاتح استقلالی مقابل آبی‌ها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در میان مربیان استقلالی حال حاضر، قلعه‌نویی و رحمتی طی فصل جاری به نوعی رکورددار ناکامی مقابل آبی‌پوشان پایتخت محسوب می‌شوند. قلعه‌نویی با وجود بهره‌گیری از تیم پرمهره گل گهر، در هر دو بازی رفت و برگشت برابر استقلال شکست خورد.

رویارویی استقلال آلومینیم اراک یعنی تقابل دو مربی استقلالی. همبازیان اسبق که سابقه حضور کنار همدیگر در استقلال و فتح جام‌های مختلف با پیراهن این تیم را دارند. فرهاد مجیدی و علیرضا منصوریان که فرداشب در اراک تیم‌های خود را به مصاف یکدیگر می‌فرستند، هر دو از جمله مربیان تربیت شده در مکتب استقلال هستند. به طور کلی این فصل تعداد سرمربیان استقلالی تیم‌های لیگ برتری افزایش چشمگیری داشته و همین مسئله رقابت داخلی میان آنها را به طرز بسیار قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است:

شکست‌های چهارگانه

در میان مربیان استقلالی حال حاضر، امیر قلعه‌نویی و مهدی رحمتی طی فصل جاری به نوعی رکورددار ناکامی مقابل آبی‌پوشان پایتخت محسوب می‌شوند. قلعه‌نویی با وجود بهره‌گیری از تیم پرمهره گل گهر، در هر دو بازی رفت و برگشت برابر استقلال شکست خورد تا با احتساب ناکامی‌های تابستان پارسال همراه با سپاهان مقابل این تیم، طی کمتر از یک سال، چهار مسابقه متوالی را به استقلالی‌ها واگذار کرده باشد. البته  رحمتی هم پاییز سال گذشته با پدیده در مشهد به استقلال باخت و این روند را چند روز قبل در ورزشگاه آزادی نیز تکرار کرد تا در فاصله زمانی کمتر از ۷ ماه، دو بار مغلوب تیم سابق خود شده باشد و در عرصه مربیگری خاطره تلخی برایش از جدال با استقلالی‌ها بر جا بماند.

ناکامی خطیبی

رسول خطیبی نیز در دور رفت فصل جاری شکست مقابل استقلال را تجربه کرد. ملی‌پوش اسبق کشورمان که سابقه همراهی آبی‌ها در اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا تحت عنوان یار کمکی را دارد (اسفند ۸۱) چند ماه قبل هنگامی که هدایت آلومینیم اراک را برعهده داشت،  شاگردان خود را در ورزشگاه آزادی به مصاف مردان محمود فکری فرستاد و در نهایت با دو گل مسابقه را واگذار کرد. رسول می‌توانست چند روز دیگر همراه با تراکتور دوباره به مصاف استقلال برود ولی اتفاقات رخ داده در آن باشگاه موجب شد جای خود را به فیروز کریمی بدهد. مردی که اتفاقاً یک تجربه سرمربیگری ناموفق در همین استقلال را یدک می‌کشد.

رحمتی و قلعه‌نویی؛ رکورددار شکست مقابل استقلال/ نکونام تنها فاتح استقلالی مقابل آبی‌ها

تنها استقلالی کامیاب

در خلال فصل جاری تنها سرمربی استقلالی که موفق به شکست استقلال شده، جواد نکونام است. کاپیتان اسبق تیم ملی که سابقه قهرمانی با استقلال در رقابت‌های لیگ برتر را نیز دارد، پاییز پارسال در دومین هفته مسابقات توانست همراه با فولاد استقلال را در اهواز شکست بدهد. تبعات   آن ناکامی برای آبی‌ها فوق‌العاده سنگین بود و رفتار نامناسب محمود فکری در خاتمه مسابقه برایش محرومیت انضباطی به همراه آورد. استقلال تا اینجای کار ۵ شکست را  در فصل جاری تجربه کرده که فقط یکی از آنها مقابل سرمربیان استقلالی بوده است. البته از کنار این نکته هم نگذریم که کمتر از چهار ماه قبل، فرهاد مجیدی در اولین دیداری که پس از بازگشت مجدد به استقلال روی نیمکت این تیم نشست، توانست فولاد را با نکونام در ورزشگاه آزادی شکست دهد و به نوعی انتقام ناکامی دور رفت را بگیرد.

به دنبال پیروزی هفتم

با چنین کارنامه‌ای، استقلال  مقابل یک سرمربی استقلال یکدیگر صف‌آرایی می‌کند .فرهاد مجیدی طی چهار هفته گذشته پیروزی‌های فوق‌العاده ارزشمندی کسب کرده و می‌خواهد روند مذکور را برابر شاگردان علیرضا منصوریان نیز تداوم بخشد بنابراین قطعاً جدال سنگین و پر برخوردی را در اراک شاهد خواهیم بود. آبی‌ها می‌روند تا هفتمین پیروزی خود مقابل یک سرمربی استقلالی را جشن بگیرند و البته در آن سوی میدان هم قطعاً منصوریان برای اثبات مجدد توانایی‌هایش مقابل تیم سابق انگیزه‌های فوق‌العاده زیادی دارد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی