اوکراین – انگلیس؛ نوبت به شیرها رسید؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

انگلیس نمی‌خواهد فرصت کسب قهرمانی برای نخستین مرتبه را از دست بدهد، در حالی که اوکراین در ادامه مسیر خوبی که رفته دوست ندارد با یورو ۲۰۲۰ وداع کند.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه المپیکو شهر رم پایتخت ایتالیا، اوکراین و انگلیس در دیداری از مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ به مصاف هم خواهند رفت. اوکراین که با عملکردی غیرمنتظره به اینجا رسیده نمی‌خواهد به خانه برگردد، اما انگلیس می‌خواهد به خانه برگردد، چرا که نیمه‌نهایی و فینال در لندن برگزار خواهد شد.

اوکراین؛ بالاتر از انتظار

زمانی آندری شوچنکو در دفتر یادداشتش نوشته بود: «صعود به یورو ۲۰۲۰». او در مصاحبه‌ای از رؤیای رساندن اوکراین به یورو گفته بود و رؤیای بزرگ‌ترش را بیان نکرد. اما مشخصاً هر مربی‌ای که تیمش را به جام ملت‌های اروپا می‌برد، دوست دارد به مرحله حذفی هم برسد. اوکراین در یورو حضور داشت، ولی به مرحله حذفی نرسیده بود. شاگردان شِوا کمی هم برای شکست دادن سوئد خوش‌شانس بودند، چرا که بارها تیر دروازه‌شان به لرزه درآمد و حریف هم ۱۰ نفره شد تا دقیقه آخر وقت‌های اضافه گل بزنند. با این حال، حالا در ایتالیا به مصاف انگلیس خواهند رفت. رقیبی که گلی هنوز نخورده و قطعاً کار اوکراین برای کتار زدنش خیلی سخت خواهد بود.

انگلیس؛ جام در خانه می‌ماند؟

۱۵ دوره جام ملت‌های اروپا برگزار شده و این تورنمنت ۱۰ قهرمان مختلف داشته، اما نه تنها جام هیچ‌وقت به تیمی که مردم کشورش همیشه می‌گویند خانه فوتبال هستند نرسیده، بلکه حتی رنگ فینال را هم ندیده‌اند. یورو ۲۰۲۰ در چندین شهر در سرتاسر اروپا برگزار شد، اما لندن بیشترین سهم را دارد و نیمه‌نهایی و فینال در انگلیس برگزار خواهد شد. سه‌شیر در مرحله گروهی چندان کار سختی نداشت، اما در یک‌هشتم نهایی رقیب دیرینه و سنتی‌اش آلمان را برد تا حالا مردم انگلیس روی ابرها باشند. اما هنوز تا فینال ۲ بازی باقی‌مانده. مسیر انگلیس نسبتاً از دیگر مسیر مسابقات ساده‌تر است، ولی ساوتگیت و شاگردانش نباید فراموش کنند در هر صورت اوکراین هم یکی از ۸ تیم برتر اروپا به شمار می‌رود. تیمی که در تک‌لحظه‌ها می‌تواند غافلگیرشان کند. آیا این مرتبه در نهایت جام در خانه می‌ماند؟

آخرین جدال
سپتامبر سال ۲۰۱۳ در دیداری از رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۴، اوکراین و انگلیس به تساوی بدون‌گل رسیدند.

آمار بازی
۷) در ۷ دیدار بین اوکراین و انگلیس، زرد و آبی‌ها برنده تنها یک بازی بوده‌اند و سه‌شیر موفق شده ۴ بازی را ببرد، در حالی که ۲ بازی هم که آخرین نبردهای دو تیم بوده، مساوی شده است.
۱) اوکراین یک مرتبه در جام ملت‌های اروپا به مصاف انگلیس رفته که در یورو ۲۰۱۲ بود. اوکراینی‌ها که در آن دوره میزبان بودند، به انگلیس یک بر صفر باختند.
۲) انگلیس هنوز هم در حسرت فینالیست شدن در جام ملت‌های اروپا است، اما سه‌شیر ۲ مرتبه موفق شده بین ۴ تیم برتر یورو حاضر شود.
۱) اوکراین برای اولین مرتبه به مرحله حذفی یورو رسیده و طبیعتاً برای اولین مرتبه هم در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها حاضر شده.
۰) آمار دفاعی انگلیس در یورو ۲۰۲۰ خارق‌العاده بوده. تیم ساوتگیت هنوز در این رقابت‌ها گلی دریافت نکرده است با این حال تنها ۴ گل در ۴ بازی به ثمر رسانده‌اند.
۶) بعد از سوئیس با ۸ گل خورده، اوکراین با ۶ گل خورده بدترین آمار دفاعی را بین ۸ تیم برتر یورو ۲۰۲۰ داشته است.
۳) رحیم استرلینگ با ۳ گل زده بین گلزنان برتر یورو ۲۰۲۰ است. ستاره شماره ۱۰ انگلیس شانس آقای‌گل را هم در این رقابت‌ها دارد.
۹۸) سرگی کریوتسوف مدافع اوکراین با ۹۸ درصد پاس سالم دومین آمار خوب یورو ۲۰۲۰ را دارد. البته او در یک بازی به میدان رفته.

مصدومان و محرومان
آرتیم بسیدین قطعاً به این بازی نخواهد رسید. آندری یارمولنکو و اولکساندر زوبکوف هم مصدوم هستند، ولی احتمالاً می‌توانند برای اوکراین بازی کنند. دکلان رایس و کیران تریپیه در دیدار مقابل آلمان مصدوم شدند و مشخص نیست بتوانند در ترکیب انگلیس به میدان بروند.

ترکیب احتمالی دو تیم
اوکراین: بوشچان، زابارنی، کریوتسوف، ماتوینکو، کاراوائف، شاپارنکو، استپاننکو، سیدورچوک، زینچنکو، یارمولنکو و یارمچوک
انگلیس: پیکفورد، واکر، استونز، مگوایر، شاو، فیلیپس، هندرسون، استرلینگ، مانت، گریلیش و کین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی