بهترین قرعه به ما لبخند زد/ واقعاً جادوگر داریم؟ 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یکی در توییتر نوشته بود «اگر به خودمان واگذار می‌کردند هم رویمان نمی‌شد این قرعه را برای ایران دربیاوریم؛ اما قرعه‌ها به ما لبخند زد؛ نه، از ته دل خندید.»

واقعا غیر از این نیست. چه قرعه‌ای. چقدر مهربان. چه سخاوتمندانه و چقدر خوب! چه راحت چید پله‌های صعود را برای ما. وضعیت این گروه آنقدر شفاف است که سایت فدراسیون جهانی فوتبال فیفا نوشت: «ایران و کره جنوبی بخت‌های اول و دوم صعود از این گروه هستند». 

پیش از قرعه‌کشی نگرانی‌هایی وجود داشت که مبادا ما با تیم‌های سختی چون استرالیا و عربستان همگروه شویم که در آن صورت کار برای ما بسیار دشوار می‌شد.

شیخ‌سلمان رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا که گوش به فرمان عربستانی‌هاست، در دور اول مقدماتی جام جهانی هم همه کار کرد تا راه برای صعود ما بسته شود؛ اما خوشبختانه بازیکنان باکیفیت و بین‌المللی ما آنقدر بالاتر از تیم‌های دیگر بودند که به راحتی ۱۲ امتیاز دور برگشت را از آن خود کردیم و به دور دوم رسیدیم.

مصیبت‌های همگروهی با عربستان

اگر با عربستان همگروه می‌شدیم، همان بلایی که در لیگ قهرمانان آسیا بر سر ما آوردند، در مقدماتی جام جهانی هم بر سر ما می‌آوردند. در لیگ قهرمانان آسیا به سه تیم عربستانی میزبانی دادند در حالی که یکی از آنها (الاهلی) حتی زمین شماره یک هم نداشت و در ورزشگاه شماره ۲ و ۳ از تیم‌های همگروه میزبانی کرد.

اگر تیم ملی با عربستان همگروه می‌شد تردید نکنید کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی ایران را به عربستان می‌کشاند و میزبانی بازی برگشت را هم به ایران نمی‌داد. تردید نکنید همه کار می‌کرد تا عربستان به جام جهانی برود. در آن صورت عربستان که مثل بحرین ضعیف و بی‌دست و پا نبود، شر درست می‌کرد. 

عربستان که با هروه رنار سرمربی فرانسوی و جدیدش تیمی دیگر شده، همه چیز را به خدمت می‌گرفت تا راهی جام جهانی قطر شود و تردید نکنید که در این راه اگر لازم بود فوتبال ایران را هم قربانی می‌کرد. 

معضلات همگروهی با استرالیا

از فرایبوگ تا سرزو اوزاکا، استوک سیتی، اینتراخت فرانکفورت، باشاک شهیر و NEC هلند. استرالیا تقریبا در همه لیگ‌ها بازیکن دارد. از آن تیمی که سال ۷۶ با ایران بازی کرد (که همه بازیکنانش در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کردند) ضعیف‌تر است؛ اما بازیکنانش اصول حرفه‌ای را کاملا آموخته‌اند. 

استرالیا همواره لقمه گلوگیری برای ما بوده و اگرچه در بعضی بازیها مثل مقدماتی جام‌های جهانی ۷۸ و ۹۸ این تیم را پشت سر گذاشته‌ایم اما در هر دو بازی زجر کشیدیم. ترجیح ما این است که هیچ وقت با چنین تیم آزاردهنده‌ای همگروه نشویم. 

تیم‌های همگروه حق میزبانی ندارند

عراق و سوریه به دلایلی که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا آنها را امنیتی خوانده‌اند، حق میزبانی از بازیهایشان را ندارند. به این ترتیب ما مطئن هستیم که در دو بازی خارج از خانه، در خانه حریفان بازی نمی‌کنیم و مانند دیگر بازیها اذیت نخواهیم شد. 

فقط کره جنوبی

دیگر تیمها هم مانند لبنان و امارات ادعایی ندارند که بخواهند عرصه را بر ما تنگ کنند. فقط می‌ماند دو بازی رفت و برگشت مقابل کره جنوبی. این تیم هم به اندازه تمام طول تاریخ فوتبال از فوتبال ایران خاطره تلخ دارد. از ۶-۲ در جام ملتها تا شکست‌های متوالی در سالهای اخیر که مقابل تیم‌های ایران در زمان مربیگری کی‌روش ثبت شد. 

واقعا جادوگر داریم؟

باید قبول کرد که بهترین قرعه برای ما از گوی خارج شده و حالا بیشتر از گذشته به ادعاهایی که اهالی فوتبال از جمله علی کریمی در صفحات اجتماعی‌شان مطرح می‌کردند پی می‌بریم. آنها حرف از جادوگری می‌زدند که با فدراسیون فوتبال رابطه دارد. آیا باید باور کنیم این قرعه مناسب هم قدرت جادوگر بود؟!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کابوي موج سوار IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    به نظرم بهتره بيشتر از اين در خواب خوش اين خوش شانسي نخوابيم و به فکر بازي هاي تدارکاتي باشيم. براي کشورهاي عربي گروهمون بهتره با کشورهايي مثل "قطر - عمان - اردن - بحرين - فلسطين - يمن - کويت" بازي دوستانه و تدارکاتي برگزار کنيم و براي بازي با کره با کشورهايي مثل "ژاپن - چين - ويتنام - تايلند - کره شمالي - فيليپين" بازي دوستانه برگزار کنيم. البته بازي دوستانه با کشورهايي مثل "استراليا - ازبکستان - تاجيکستان" هم بد نيست. به نظرم شما خبرنگارها از الان بايد روي فدارسيون فشار بياريد که بهترين تدارکات و بازيهاي دوستانه رو براي تيم ملي فراهم کنند و تا ميتونيد از در اين باره مطلب بنويسيد و قلم بزنيد.
  • علي IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    تيمي که ميخواد به عنوان تيم اول صعود کنه (يا قهرمان بشه) نبايد خدا خدا کنه که تيم هاي هم گروهش ضعيف باشند. به نظرم بايد هرچه زودتر از اين ادبيات و طرز فکر مهاجرت کنيم به طرز فکر رشد و قوي شدن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی