نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
سال ۱۳۸۵ چه اتفاق تلخی برای فوتبال ایران رخ داد؟/ کاش رئیس فدراسیون خبر داشت!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی رئیس فدراسیون فوتبال رسما می‌گوید ما پول ویلموتس را نمی‌پردازیم و به هیچ عنوان زیر بار خسارت این قرارداد نمی‌رویم نشانه چیست؟

آرتین زهرابی؛ رئیس فدراسیون فوتبال هرچقدر ادعای حضور در فوتبال را داشته باشد بدون سرسزونی تردید در سال ۱۳۸۵ که فیفا با دستور مستقیم حکم تعلیق فوتبال ایران را صادر کرد در این ورزش حضور نداشت. اینکه او در آن مقطع زمانی کجا بود و چه می‌کرد هیچ اهمیتی ندارد؛  کافی است همین قدر بداند وقتی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی، محمد دادکان را در حکمی برکنار کرد، به چند ساعت نرسید که فوتبال کشورمان تعلیق شد.

اینکه شهاب الدین عزیزی خادم در یک مصاحبه زنده تلویزیونی می‌گوید پول ویلموتس را نمی‌پردازد و مسببان انعقاد این قرارداد باید تاوان آن را بدهند، نشانه بی طلاعی رئیس فدراسیون از قوانین فیفا است. ویلموتس نه از قوه قضائیه طلبکار است نه با سازمان بازرسی کل کشور کار دارد.

او بر اساس آنچه میان خودش و فدراسیون فوتبال امضاء شده به فیفا شکایت کرده و اینک پرونده مذکور با اعتراض ایران به دادگاه عالی ورزش رفته است؛ این یعنی پایان کار و مرحله نهایی اعلام رای؛ فدراسیون فوتبال ایران تنها کاری که می‌تواند انجام دهید تمکین از رای صادر شده است.

ادا و اطوار نجات فوتبال ایران در مرحله انتخابی جام جهانی و بزرگنمایی تشکیل تیم و برگزاری یکی، دو اردو برای تیم ملی زنان، حوادث عجیب و غریبی نیستند و اصلا در فوتبال کشور هنوز اتفاقی نیفتاده که پز آن را به دیگران بدهیم. همین روند حفظ اسکوچیچ در تیم ملی هنوز محل سوال است و دهها سوال بی جواب دیگر که حال و حوصله ای برای طرحشان وجود ندارد.

 باید باور کنیم این فوتبال به قدری مشکل دارد که بی اطلاعی رئیس فدراسیون و فوتبالی نبودن واضح او که در مصاحبه‌هایش آشکار می‌شود از نظر اهمیت موضوع در مرحله آخر قرار می‌گیرد؛ فقط امیدواریم برای ارائه یک مدیریت ساده، حرف‌هایی زده نشود که فیفا و ویلموتس با خود بگویند یعنی در فدراسیون فوتبال ایران هیچ کس با قوانین ابتدایی آشنایی ندارد؟!

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • احمد IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    مملکتی که کل وجودش رو فساد گرفته باشه همینه دیگه...وقتی باندبازی و مافیا و پارتی بازی بشه معیار رسیدن به ریاست نتیجه بهتر از این نداریم...آدمای لایق میرن تو کنج عزلت آدمای بی لیاقت میان راس کار
  • یاشار ۲۴ ابدی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    واقعا خجالت آور هست که رئیس فدراسیون کوچک ترین اطلاعاتی در خصوص قوانین نداره و خجالت اصلی رو کسانی باید بکشن که به ایشون رای دادن مثل حاج صفی و ... ! متاسفانه توی مملکت ما هیچ کس و هیچ چیز سرجای خودش نیست و بزرگترین ایراد مملکت ما همین هست . فقط باند بازی و مافیا بازی متاسفانه
  • کیروش کبیر IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    پول ویلموتس را وزیری باید پرداخت کند که حتی به تیم ملی هم رحم نکرد پولهای تیم ملی را در تیم مورد علاقه خود خرج کرد و زیرآب سرمربی موفق و محبوب تیم ملی را زد در واقع کل فوتبال ایران را فدای تیم "سوگولی حکومت" کرد ویلموتس با نظر مثبت و مستقیم وزیر ورزش انتخاب گردید و با مهدی تاج معامله کرد .در واقع حمایت وزارت ورزش از فدراسیون و فوتبال ملی منوط به عدم تمدید قرارداد کیروش و آوردن مربی اسم و رسم دار دیگری بنام ویلموتس شد تا مردم خاطرات خوب کیروش صادق و درستکار و متعصب را فراموش کنند ولی مکر مکاران به خودشان بازگشت و تیم ملی و مردم و بیت المال خسارت دیدند حالا هم باید فقط و فقط وزیر تاوان دهد همانکسی که به خواسته مردم دهن کجی کرد توطئه کرد و مهندسی شده زیرآب کیروش کبیر را زد تا برانکو را جایگزین کیروش کند ولی وقتی دید برانکو منفور عمده مردم است پای ویلموتس منفعت طلب و کلاش را به ایران باز کرد حالا هم فقط وزیر و مهدی تاج باید پاسخگو باشند البته الان لنگی های حکومتی وکیل وصی وزیر میشوند چون نان او را خورده اند و به آن مدیونند و برای هم جان می دهند اما جام نمی دهند چون حکومتی هستند و ...
  • ضدمافیا IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    لنگیا هیچ کاری نمی تونین بکنین بیخود نقشه برای فدراسیون نکشید دو سره باختین خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی