نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
۰ |
۵
استکی: جدایی از قلب هندبال برایم سخت بود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هندبالی ها سجاد استکی را به خوبی می شناسند، ورزشکار حرفه ای که از لیگ فرانسه به کویت رفت، تیم العربی اورا بهترین گلزن مسابقات قهرمانی هندبال جوانان جهان ۲۰۰۶ با ۶۵ گل، در سال ۲۰۱۱ با ۸۴ گل و دریافت کننده جایزه بهترین بازیکن خارجی در لیگ رومانی در سال ۲۰۱۶ معرفی کرد.

سجاد استکی ملی پوش هندبال ،۳ مرداد راهی کویت می شود تا تمرینات خود را با تیم العربی آغاز کند. او در حالی برای یکسال به کویت می آید که معتقد است جدایی از حرفه ای ترین لیگ اروپا برایش خیلی سخت است. استکی که قبلا در باشگاه‌های اشتوتگارت آلمان، الغرافه قطر، دینامو بخارست رومانی و سیزن رن فرانسه توپ زده، به العربی کویت پیوسته تا برای این تیم توپ بزند.

چه زمانی به کویت می روی؟
من به احتمال زیاد سوم یا چهارم مرداد به کویت میروم تا به تیم ملحق شوم.
 
جدایی از لیگ فرانسه برایت سخت نبود؟
چرا، از نظر حرفه ای بازی در لیگ فرانسه ایده آل است، اما شرایط در کویت برای من خوب بود و قرارداد یک ساله با تیم العربی کویت بستم، هر چند جدایی از حرفه ای ترین لیگ هندبال برای من کار سختی بود اما بنا به دلایلی این کار را انجام دادم. بازیکنان حاضر در این تیم اکثرا از تیم ملی کویت هستند و تیم خوبی است.

تا چه زمانی به صورت حرفه‌ای هندبال بازی می کنی؟ 
من تا زمانی که بتوانم،هندبال بازی می کنم، زمانش مشخص نیست اما سعی می کنم تا جایی که بشود بدنم را روی فرم نگه دارم و هندبال را به صورت حرفه ای دنبال کنم.شاید سال بعد دوباره به اروپا برگشتم و هندبال بازی کردم.

علاقه ای به مربی شدن داری؟
خیر،زمانی که شما بازیکن هستید،به قدر کافی برای هرمسابقه استرس دارید ،نمی خواهم با پایان ورزش حرفه ای ام، دوباره این استرس هارا تحمل کنم.شاید در هندبال پایه کمک هایی به نوجوانان کردم اما می دانم دوست ندارم مربیگری را تجربه کنم. اما کسی چه می داند شاید دست تقدیر کاری کرد و من مربی شدم.

به نظر شما پروسه قرار داد بستن با سرمربی خارجی کمی طولانی نشده؟
من با علیرضا پاکدل رییس فدراسیون در ارتباط هستم و می دانم او سخت در حال تلاش است تا با مربی خارجی قرارداد ببندد، اما کرونا، شرایط را سخت کرده است، مربیان دوست دارند در اروپا بمانند، آن هایی هم که قبول می کنند به آسیا  بروند، کشور های عربی را با پیشنهادات وسوسه انگیزش، ترجیح می دهند. تا جایی که من می دانم، فدراسیون با یک مربی درجه یک خارجی به جاهای خوبی رسیدند که امیدوارم به پای قرارداد برسد.تکلیف مربی تیم ملی ایران هرچه سریعتر باید معلوم شود تا بتوانیم از این فرصت مانده برای آمادگی تیم ملی استفاده کنیم.هماهنگی بازیکنان کار زمانبری است و هرچه زودتر مربی به ایران بیاید،به نفع ما است.

می توانیم در قهرمانی مردان آسیا روی سکو بریم؟
بله، دی ماه ۱۴۰۰، ایران میزبان قهرمانی مردان آسیا است، اگر در همین ماه تکلیف مربی تیم ملی مشخص شود، اتفاقات خوبی برای هندبال رقم می خورد.من امید زیادی به سکو و سهمیه جام جهانی ۲۰۲۳ سوئد دارم.این که ما میزبان مسابقات هستیم تاثیرات زیادی در عملکردمان دارد.ایرانیان خوب هندبال بازی می کنند و این عدم کسب مدال به خاطر بی تجربگی مان است که امیداوارم امسال اتفاقات خوبی برایمان رخ دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی