نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
 کتک کاری‌های ماندگار در تبریز و تهران/ از قهرمانی حجازی تا کناره‌گیری مجیدی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یکی از دلایل قهرمان نشدن استقلال در فصل ۸۹ - ۹۰، امتیازاتی بود که این تیم برابر تراکتورسازی از دست داد. این مسابقه در تبریز با تساوی یک یک تمام شد و در جدال برگشت تراکتوری ها توانستند شاگردان پرویز مظلومی را با حساب دو - یک شکست بدهند.

استقلال و تراکتور امشب در چارچوب پیکارهای لیگ برتر دوباره به مصاف همدیگر خواهند رفت. مسابقه‌ای که طی ۳۰ سال گذشته همواره جذاب و البته گاهی اوقات بسیار پرحاشیه هم بوده است. آبی‌پوشان تهرانی و سرخپوشان تبریزی با انگیزه فراوان به مصاف یکدیگر می‌روند و همین مسئله می‌تواند شانس تماشای مسابقه ای زیبا را به اهالی فوتبال بدهد. در آستانه این جدال بد نیست اتفاقات مهم رخ داده هنگام برگزاری دیدارهای استقلال و تراکتور چه در تهران و چه در تبریز را همراه با همدیگر مرور کنیم .

جشن قهرمانی با حجازی

استقلال مرداد ماه سال ۷۷ در حالی توانست عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ آزادگان فصل ۷۶ - ۷۷ را به دست آورد که این اتفاق مهم پس از برتری پرگل مقابل تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی رقم خورد. آبی‌پوشان که ناصر حجازی فقید را تحت عنوان سرمربی بالای سر خود می‌دیدند، مسابقه را با نتیجه پنج - یک به سود خود تمام کردند و قهرمان آن فصل شدند. در آن بازی علیرضا اکبرپور مهاجم تبریزی استقلال به معنای واقعی کلمه مرد شماره یک میدان بود و توانست چهار مرتبه دروازه تراکتور را باز کند. تک گل دیگر آبی‌پوشان نیز توسط فرد ملکیان  زده شد. استقلال کمتر از سه ماه بعد بار دیگر توانست تراکتورسازی را این بار در تبریز با نتیجه چهار - یک شکست دهد.

خاطرات کرار

بدون شک یکی از دلایل قهرمان نشدن استقلال در فصل ۸۹ - ۹۰، امتیازاتی بود که این تیم برابر تراکتورسازی از دست داد. مسابقه هفته در تبریز با تساوی یک یک تمام شد و در جدال برگشت تراکتوری ها با اتکا به درخشش جاسم کرار توانستند شاگردان پرویز مظلومی را در ورزشگاه آزادی با حساب دو - یک شکست بدهند. البته کرار در جدال رفت هم دروازه آبی‌ها را گشوده بود. جاسم پس از پایان همان فصل از تراکتورسازی جدا شده و پیراهن استقلال را بر تن کرد. حضوری که البته پرحاشیه و کوتاه مدت بود.

درگیری داخل راهرو

یکی از پرحاشیه ترین دیدارهای استقلال و تراکتورسازی بهمن ماه سال ۹۰ در تبریز برگزار شد. مسابقه با نتیجه دو - صفر به نفع آبی‌ها خاتمه پیدا کرد و امیر قلعه‌نویی سرمربی وقت تراکتور به شدت از عملکرد تیم داوری ناراحت بود. ناراحتی او و سایر عوامل تیم میزبان در راهروهای منتهی به رختکن با واکنش برخی از بازیکنان استقلال مواجه شده و کار به درگیری لفظی و البته یک مقدار هم فراتر از لفظی کشیده شد! مجتبی جباری بلافاصله پس از آن اتفاقات مصاحبه بسیار تندی انجام داد و رابطه‌اش با برخی از تراکتوری ها مدت‌ها سرد بود.

 کتک کاری‌های ماندگار در تبریز و تهران/ از قهرمانی حجازی تا کناره‌گیری مجیدی

پیروزی در اولین روز زمستان

شب یلدای سال ۹۴ برای استقلال با اتفاق خوشایندی توأم شد. آنها در بلندترین شب سال برای جدال با تراکتور در تبریز بودند و زمستان را با پیروزی برابر سرخپوشان میزبان آغاز کردند. با آن برتری زمینه برای حضور استقلال در فینال جام حذفی فصل ۹۴ - ۹۵ فراهم شد. البته تراکتورسازی انتقام آن شکست تا چند ماه بعد در تهران از استقلال گرفت و با پیروزی برابر میزبان خود نقش فوق‌العاده مهمی در قهرمان نشدن تیم پرویز مظلومی در پیکارهای لیگ برتر ایفا کرد. همان مسابقه‌ای که میان مهدی رحمتی و امیر قلعه نوعی درگیری لفظی ایجاد شد.

ناکامی در فینال

شکست سال گذشته در فینال جام حذفی اتفاق تلخی بود که برای استقلال در مواجهه با تراکتور رخ داد. آبی‌پوشان که به واسطه اختلاف نظر شدید فرهاد مجیدی و احمد سعادتمند، با تمرکز پایین برای برگزاری جدال نهایی راهی مشهد مقدس شده بودند، بازی را واگذار کردند و دقایقی پس از خاتمه مسابقه، مجیدی صراحتاً اعلام کرد که دیگر حاضر نیست با مدیرعامل وقت باشگاه استقلال کار کند و از سمت خود کناره‌گیری کرد. آن ماجرا باعث شد آبی‌ها با هدایت مجید نامجو مطلق و راهی دیدارهای باقی مانده فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا شوند.

کتک کاری در تهران

چند ساعت پس از ناکامی در جام حذفی و هنگام بازگشت کاروان استقلال به تهران، میان گروهی از بازیکنان این تیم و هواداران خشمگینی که در فرودگاه مهرآباد تجمع کرده بودند، درگیری بسیار شدیدی رخ داد که تصاویر آن در فضای مجازی پخش شد. جالب اینکه وقتی استقلالی‌ها خواهان برخورد با بازیکنان پرسپولیس در اردیبهشت امسال به واسطه درگیری‌های پایان مسابقه با سپاهان شدند، هواداران پرسپولیس داستان کتک‌کاری در فرودگاه را به رخ آنها کشیده و مدعی بودند هر وقت به آن پرونده رسیدگی شد، این پرونده هم مورد توجه قرار می‌گیرد!

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • الدوچرخه چی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    جالبه که کیسه کشا رو با پول شارژ میکنند که به تراکتور نبازن!این تیمی که برای سوم چهارمی شارژ مالی میشه اگه مثل سرورش میخواست برای قهرمانی اونم نه یکسال بلکه برای پنجمین بار پشت سرهم بازی کنه حتما بودجه ی کل کشور رو بهش می دادند!کاره کیسه بکجا رسیده پاداش میگیره تا شاید چهارم بشه!دقیقا مثل اون بچه ای که در سن ۱۵ سالگی تازه میخاد راه رفتن یادبگیره واطرافیانش ذوق میکنند وبهش جایزه میدن. چشم کیسه کشا و وزیر ورزش روشن.خخخ خخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی