نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پیش‌بازی انگلیس - دانمارک (مرحله نیمه‌نهایی یورو 2020)
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تیم ملی انگلیس با رؤیای حضور برای اولین مرتبه در فینال یورو و دانمارک برای ادامه شگفتی‌سازی گام به نبرد ومبلی خواهند گذاشت.

امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه ومبلی لندن، انگلیس و دانمارک در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۰ به مصاف هم خواهند رفت تا دومین فینالیست مسابقات مشخص شود. در حالی که انگلیس نمی‌خواهد فرصت حضور در اولین فینال را در خانه از دست بدهد، دانمارک هم به ادامه شگفتی‌سازی‌اش می‌اندیشد. دنی ماکلیه از هلند داور این دیدار خواهد بود.

انگلیس؛ حالا وقتش رسیده

«حالا یا هیچ‌وقت» از دل حرف‌های هری کین پیش از نبرد حساس مقابل دانمارک درآمده و تیتریک بسیاری از روزنامه‌های انگلیسی شده است. ۲۵ سال گذشت تا دوباره قرعه به انگلیس بیفتد و به نیمه‌نهایی برسند و از اتفاق گرت ساوتگیت که باعث از دست رفتن فینال قبلی در ومبلی شد، نقش اصلی داستان باشد. حالا وقت جبران برای سه‌شیر رسیده و به مرحله اصلی گام می‌گذارند. انگلیس مرحله قبلی در نبرد با اوکراین کم گل زدن‌هایش را جبران کرد و حالا در بهترین شرایط به استقبال دانمارک می‌روند. خط دفاعی مستحکم نقطه قوت انگلیس است و با اتکا به آن می‌توانند امید زیادی به فینالیست شدن داشته باشند. البته فراموش نکنید دانمارک هم ۲ بازی آخرش از انگلیس گل نخورده. با این حال فشار ۶۰ هزار تماشاگر که تیمی مثل آلمان را در ومبلی از پای درآورد را نباید نادیده بگیریم.

دانمارک؛ انفجار در لندن

دینامیت‌ها در لندن منفجر می‌شوند. می‌توان گفت یکی از جذاب‌ترین تیم‌های یورو ۲۰۲۰ دانمارک بوده، چرا که داستان‌های جورواجوری داشته‌اند. از بیهوش شدن و تا دم مرگ رفتن کریستین اریکسن در کپنهاگ تا نمایش‌های خوب در آمستردام و باکو مقابل ولز و جمهوری‌چک. دانمارک بعد از ماجرای اریکسن از قبل هم متحدتر شد و تمام توانش را برای رسیدن به این مرحله گذاشت. یادتان نرود که تنها قهرمانی دانمارک سال ۱۹۹۲ وقتی رقم خورد که اصلاً به مسابقات صعود نکرده بودند، ولی یوگسلاوی کنار رفت تا جایگزین آن‌ها شوند. در واقع آن دوره حتی از الان هم کمتر روی آن‌ها حساب می‌شد. چه بسا با فینالیست شدن شگفتی را کامل کنند و کابوس جدید انگلیس شوند. باز کردن دروازه انگلیس در لندن سخت است، اما غیرممکن نیست. شاید با تاکتیک دفاع و ضدحمله دانمارکی‌ها در این بازی بتوانند نتیجه بهتری بگیرند.

آخرین جدال
اکتبر سال ۲۰۲۰ در لیگ ملت‌های اروپا، انگلیس در ورزشگاه ومبلی یک بر صفر مقابل دانمارک شکست خورد و تنها گل آن بازی را هم اریکسن از روی نقطه‌پنالتی زد. این نتیجه کمی هواداران سه‌شیر را نگران می‌کند، چرا که بازی رفت را هم با تساوی بدون‌گل مقابل دانمارک به پایان رسانده بودند.

آمار بازی
۲۳) در تاریخ انگلیس و دانمارک ۲۱ نبرد رودررو به چشم می‌خورد. ۱۳ بازی را انگلیس برده و دانمارک در ۵ بازی برنده شده. ۵ بازی هم مساوی شده است. ۳۹ مرتبه انگلیس گل زده و ۲۳ مرتبه هم دانمارک دروازه حریف را باز کرده است.
۶) در ۶ نبرد آخر انگلیس و دانمارک، آمار دینامیت‌ها بهتر بوده. آن‌ها ۳ مرتبه انگلیس را برده‌اند و ۲ بازی را باخته‌اند. یک بازی هم با تساوی خاتمه یافت.
۱) فقط یک مرتبه در جام ملت‌های اروپا، دانمارک و انگلیس به مصاف هم رفتند که آن بازی در یورو ۱۹۹۲ با تساوی بدون‌گل به پایان رسید. همان دوره دانمارک قهرمان شد.
۱) باور این که انگلیس بین تیم‌های پرشمار فینالیست یورو قرار نگرفته، سخت است. سه‌شیر در پی نخستین حضور در فینال است. این سومین حضورشان بین ۴ تیم برتر یورو محسوب می‌شود.
۱) دانمارک یک قهرمانی خاطره‌انگیز در یورو ۱۹۹۲ دارد. علاوه بر آن قهرمانی، یک مرتبه دیگر هم بین ۴ تیم برتر جام بوده‌اند و در واقع مثل انگلیس سومین مرتبه است که بین ۴ تیم برتر هستند.
۱۱) دانمارک با ۱۱ گل زده دومین خط حمله خوب یورو ۲۰۲۰ را در اختیار داشته. تا قبل از نیمه‌نهایی اسپانیا با ۱۲ گل زده اول بوده و ایتالیا هم مثل دانمارک ۱۱ گل زده بود.
۰) انگلیس هنوز در یورو ۲۰۲۰ گل نخورده است. سه‌شیر در ۵ بازی یعنی برای ۴۵۰ دقیقه است که گل نخورده‌اند.
۵۴) با ۵۴٫۲ درصد مالکیت توپ، دانمارک از این حیث تیم پنجم یورو ۲۰۲۰ است. انگلیس با ۵۳٫۴ تیم هفتم است.
۹۰) آمار خلق موقعیت دانمارک خیلی خوب بوده. دینامیت‌ها بعد از ایتالیا و اسپانیا سومین تیم هستند و ۹۰ موقعیت در ۵ بازی قبلی خلق کرده‌اند.
۲۲۵) در جدول بازپس‌گیری توپ هم دانمارک تیم اول یورو ۲۰۲۰ بوده. ۲۲۵ مرتبه بازیکنان این تیم توپ را از حریف پس گرفته‌اند.
۳) هری کین و رحیم استرلینگ از انگلیس و کسپر دولبرگ از دانمارک با ۳ گل زده شانس آقای‌گلی دارند. در حال حاضر کریستیانو رونالدو و پاتریک شیک با ۵ گل صدرنشین جدول گلزنان هستند.
۳) لوک شاو از انگلیس و پیرامیل هویبیرگ از دانمارک با ارسال ۳ پاس‌گل می‌توانند استیون سوبر سوئیسی را در صدر جدول برترین پاسورهای یورو ۲۰۲۰ بگیرند.

مصدومان و محرومان
تمامی مصدومان انگلیس به مرحله نیمه‌نهایی رسیده‌اند و گرت ساوتگیت بدون دغدغه تیمش را آرایش خواهد کرد. دانمارک هم فقط کریستین اریکسن را در اختیار نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم
انگلیس:
پیکفورد، واکر، استونز، مگوایر، شاو، فیلیپس، رایس، ساکا، مانت، استرلینگ و کین
دانمارک: اشمایکل، کریستنسن، کیائر، وسترگارد، لارسن، دلینی، هویبیرگ، میله، بریت‌ویت، دامسگارد و دولبرگ

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدطاها IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    انگلیس با پنج کلین شیت پیاپی وبدون گل خورده به نیمه نهایی یورو رسید و برای اولین بار به دو نیمه نهایی پیاپی در تورنمنت های بزرگ ملی رسید جام جهانی2018/یورو2020 این تیم همیشه تو حسرت فینال یورو بوده به نظر این حسرتشون امشب از بین خواهد رفت.. امسال همه چی برای انگلیس فراهمه این تیم بازی به بازی بهتره شده تیمی که مالکیت توپ بسیار بالایی دارد و متشکل از بازیکنان جوان و مستعد هست که سالها میتونن تو ترکیب اصلی این تیم بازی کنند..انگلیس امسال بوی قهرمانی میده تیم فوق العاده خوبیه..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی