شادی بازیکنان ایتالیا بعد از صعود به فینال یورو ۲۰۲۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ایتالیایی‌ها چهار بار فاتح جام جهانی شده‌اند اما در جام ملت‌ها فقط یک بار در سال ۱۹۶۸ به قهرمانی رسیده‌اند و حالا به دنبال تکرار آن قهرمانی بعد از ۵۳ سال هستند.

ایتالیا حالا فینالیست یورو ۲۰۲۰ است، تیمی که ۳۳ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته و فوتبالی جذاب را ارائه می‌کند.

آخرین برد آنها سه‌شنبه شب مقابل اسپانیا در یک بازی کلاسیک و هیجان‌انگیز رقم خورد و حالا سی و چهارمین برد آتزوری به معنی قهرمانی آنها در جام ملت‌های اروپا است، عنوانی که شایستگی کسب آن را نشان داده‌اند.

ایتالیا قهرمان چهار دوره جام جهانی است اما در آخرین دوره این مسابقات یعنی سال ۲۰۱۸ حضور نداشت چون در رقابت‌های انتخابی نتوانست نتیجه لازم را برای صعود کسب کند.

روبرتو مانچینی تیمی را به عنوان سرمربی تحویل گرفت که در بدترین روزهای تاریخ خود قرار داشت. اما او یک انقلاب بزرگ در این تیم ایجاد کرد طوری که حالا هواداران فوتبال ایتالیا به چیزی کمتر از قهرمانی در جام ملت‌های اروپا راضی نیستند. تحول ایتالیا زیر نظر مانچینی در سه سال گذشته خارق العاده بوده است. آنها مقابل اسپانیا که حریفی بسیار قدرتمند و سازمان یافته بود، با تمام وجود جنگیدند و در نهایت در ضربات پنالتی به خواسته خود رسیدند. ایتالیا در مسیر رسیدن به فینال تیمهای ترکیه، سوئیس، ولز، اتریش، بلژیک و اسپانیا را شکست داده و تقریباً از سخت‌ترین راه ممکن به دیدار نهایی رقابت‌ها راه یافته است.

مانچینی به درستی از این گفت که: «هیچکس باور نداشت که ما بتوانیم چنین کاری انجام دهیم و حالا ما در فینال هستیم. بنابراین برای همه ایتالیایی‌ها خوشحالم و به بازیکنان تیمم افتخار می‌کنم.»

روبرتو درست می‌گوید، قبل از شروع یورو ۲۰۲۰ کمتر کسی بود که ایتالیا را در حضور تیم‌هایی مثل فرانسه، آلمان، پرتغال، بلژیک و اسپانیا به عنوان مدعی قهرمانی در نظر بگیرد. اما سه‌شنبه شب مردم ایتالیا به خیابان‌ها ریختند و صعود تیم‌شان به فینال جام ملت‌ها را جشن گرفتند.

ایتالیا

بعد از اینکه ایتالیا در پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ به سوئد باخت و شانس حضور در این رقابت‌ها را از دست داد فوتبال این کشور روزهای بحرانی و فاجعه‌باری را پشت سر گذاشت. مانچینی مامور تغییر اوضاع شد. هم کارشناسان و هم مردم به این نتیجه رسیدند که مانچینی بهترین گزینه است و او به نوعی مجبور به پذیرش هدایت ایتالیا در آن شرایط سخت شد.

او تیم را بازسازی کرد و برای رقابت‌های یورو به یک تیم کامل رسید؛ از دو مدافع میانی با تجربه تیم تا دفاع‌های کناری با قدرت هجومی بالا، هافبک‌های خلاق و جنگنده مثل جورجینیو، وراتی و بارلا و خط حمله‌ای با طراوت و خطرناک. روی نیمکت نیز مهره‌هایی قابل اتکا حضور دارند که می‌توانند در هر مقطعی به روند خوب تیم کمک کنند.

مانچینی از این گفت که او و بازیکنانش می‌خواستند که سبکی از فوتبال را ارائه کنند که مردم از آن لذت ببرند و تا الان هم به خوبی از پس این کار برآمده‌اند. حالا ایتالیا برای دهمین بار به فینال یک تورنمنت مهم بین‌المللی رسیده است، ۶ جام جهانی و ۴ حضور در فینال جام ملت‌ها. لاجوردی‌پوشان ۴ بار فاتح جام جهانی شده‌اند اما در جام ملت‌ها فقط یک بار در سال ۱۹۶۸ به قهرمانی رسیده‌اند و حالا به دنبال تکرار آن قهرمانی بعد از ۵۳ سال هستند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    در اروپا با اون کیفیت بازیکن ها بزور به نیمه نهایی و فینال میرسن بعد در ایران با وضع کیفیت فوتبال و رقابت در کنار دیگر کشور هایی مانند ژاپن و قطر و کره و استرالیا و امارات مردم ما انتظار دارن هر دوره یک جام بیاریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی