پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
۰ |
۴
عکس| عجیب‌ترین مرد انگلیس روی سکوهای ومبلی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پل گاسکوئین، ستاره محبوب فوتبال انگلیس شاهد رسیدن تیم ملی کشورش به فینال یورو ۲۰۲۰ بود.

خبرورزشی - ۲۵ سال پیش و در جریان برگزاری یورو ۹۶ بود که پل گاسکوئین در دیدار مقابل اسکاتلند با یک حرکت تکنیکی فوق العاده موفق به گلزنی شد و با شادی گل فراموش نشدنی خود، یکی از ماندگارترین لحظات تاریخ یورو را ثبت کرد. پل گاسکوئین که در این سال‌ها شرایط وخیمی داشت، با چهره ای بانداژ شده در ومبلی حضور پیدا کرده بود.

اسطوره انگلیس که ستاره سه شیرها در آخرین حضور آنها مرحله نیمه نهایی یورو در سال ۱۹۹۶ بود، برای پوشاندن پانسمان صورت خود از عینک آفتابی تیره استفاده کرده بود. البته گاسکوئین همچنین شش سال پیش از آن نیز در جام جهانی ۱۹۹۰ در ایتالیا به تیم ملی انگلیس کمک کرد تا به مرحله نیمه نهایی برسد. اما او پس از دریافت کارت زرد بسیار گریه کرد و آن کارت به این معنی بود که گازا که دیگر نمی‌تواند در فینال بازی کند. البته انگلیس در ضربات پنالتی مغلوب آلمان شد و نتوانست به فینال راه یابد.

عکس| عجیب‌ترین مرد انگلیس روی سکوهای ومبلی

علیرغم شرایط نه چندان خوب ظاهری، پل گاسکوئین ۵۴ ساله روحیه خوبی داشته و روی سکوها در کنار دوستانش می‌خندد. این اولین باری است که شاهد حضور پل گاسکوئین معروف به گاززا در یک بازی این دوره یورو در استادیوم بودیم و انگلیس با پاقدم این ستاره پرحاشیه برای اولین بار در تاریخ خود موفق به صعود به فینال این تورنمنت شد.

در اوایل همین تورنمنت بود گاسکوئین فاش کرد که تماشای بازی های فوتبال از روی سکوها برایش سخت است، زیرا او آرزو دارد خودش در زمین فوتبال حضور داشته باشد. او گفت: «من فکر نمی‌کنم هیچ بازی دیگری را از نزدیک ببینم. من مسابقات را از تلویزیون تماشا می‌کنم، اما واقعا دوست ندارم در استادیوم حضور یابم. دلم برای فوتبال خیلی تنگ شده است و تماشای آن از نزدیم برایم سخت است.»

عکس| عجیب‌ترین مرد انگلیس روی سکوهای ومبلی

گازا که در طول زندگی خود با اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم کرده ، برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ توسط برایان رابسون در یک مرکز بهداشت روان مورد معالجه قرار گرفته و از آن مقطع انواع و اقسام حواشی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی