نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
اتفاقی عحیب در دربی/ کمک داور دقیقه ۸۸ دربی به من گفت سوت پایان را بزن!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

محسن زمانی داور بین المللی پیشین فوتبال کشورمان می گوید تاکنون پنج بار دیدارهای حساس دو تیم استقلال و پرسپولیس را قضاوت کرده است اما بعضی ها دربی سال ۱۳۴۰ را قبول ندارند!

محسن زمانی پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی پیرامون دربی‌هایی که تاکنون قضاوت کرده به ما گفت: من ۵ بار بازی پرسپولیس و استقلال را قضاوت کرده‌ام اولین بار در سال ۱۳۴۰ بود که دربی میان تاج و شاهین را سوت زدم. چون آن زمان تیمی به نام پرسپولیس وجود نداشت، دربی تهران بین دو تیم تاج و شاهین برگزار می شد. اما در سال‌های ۴۲، ۴۴،۵۳ و ۷۰ نیز بازی سرخابی ها را قضاوت کردم.

زمانی درباره دربی سال ۱۳۷۰ آخرین باری که جدال دو تیم پرسپولیس و استقلال را قضاوت کرد گفت: آن زمان اینطور نبود که وقت اضافه گرفته شود و داوران پس از پایان ۹۰ دقیقه سوت پایان بازی را می کشیدند. یعنی اینکه وقتی کمک داور دستش را روی سینه اش می گذاشت به این معنی بود که بازی تمام شده و داور باید در سوت خودش می‌دمید.

وی ادامه داد: کمک من در آن بازی داوود کریم پور بود و من متوجه شدم که او دست خود را روی سینه اش گذاشته یعنی بازی تمام است. وقتی ساعتم را نگاه کردم متوجه شدم هنوز دقیقه ۸۸ دست و بازی تمام نشده به کریم پور اشاره کردم بازی که به ۹۰ دقیقه نرسیده تو چه می‌گویی؟ اما او اصرار داشت سوت را بزنم! جالب اینجاست که بازی مساوی در جریان بود و با این نتیجه استقلال قهرمان می شد ولی پرسپولیس باید برنده از زمین خارج می شد تا قهرمان شود.

زمانی افزود: من هم تا پایان بازی اصلاً به کمک اولم نگاه نکردم و سوت بازی را درست در دقیقه ۹۰ کشیدم و این دربی با نتیجه تساوی تمام شد و استقلال به مقام قهرمانی رسید.

داور بین‌المللی پیشین فوتبال کشورمان اضافه کرد: قضاوت در دربی بدون تماشاگر اصلا سخت نیست و مطمئن هستم داور دربی به راحتی از پس این بازی روز پنجشنبه بر خواهد آمد زمان ما ۱۰۰ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی را پر می‌کرد و در چنین شرایطی اگر یک صوت اشتباه می‌زدی کلاهت پس معرکه بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مردم تاج سرنگون کردند US ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    ناپاک مثل کیسه
    • هم لنگ وهم کیسه،نمادپرسپولیسه IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      اولا که درکت میکنم که داری از اون جمله اول میسوزی که اونموقع اصلا پرسپولیسی نبود که......!!دوم؛تمام تیمهای ایران یکپارچه دارن فریاد میزنن که این ۴سال یک تیمی با جعل سند،اشتباهات داوری،وزارت ورزش،وزارت قطع ارتباطات و..... قهرمان شده و حتی برای اولین بار در دنیا سه بار بدون برگزاری هیچ مسابقه ای سوپرجام رو بهش هدیه کردن ،بعد شما میگی تیمی که ما حقش رو خوردیم و از ترسش شب و روز در فکر نابودیش هستیم ناپاکه!!! دقیقا مثل سخنگوی داعش و طالبان و بعضی مسیولین خودمون هستید که میگن امریکا و اروپا دیکتاتوریهای خونخوار زمانه هستند!!دقیقا متن جنابعالی ،این حرفهای داعش و طالبان رو به ذهن انسان میاره!!!
    • محمد IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      اولا تیم شاهین که شاهنشاه به خاطر تاج منحلش کرد اومدن پرسپولیس.اگه اینطوره پس استقلال هم تاج نیست.
    • کوروش ۲۴ IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      کیسه کشا چشمتون کور از ترس فرار نمی کردید برید ترکیه اردو
    • لنگ IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      2تا داور، دورانشون بخاطر فساد تمام شد 1- خسروی: خودش گفت بازیکن استقلال را الکی اخراج کردم 2- قهرمانی: بخاطر گرفتن پول از دستیار علی دایی
  • داوران سرخ IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    خدا حفظشون کنه آقای محسن زمانی رو پرسپولیسی بی بدیلی بودن البته که اول شاهینی بودن
  • جابر IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    پس همون موقع کیسه هم داورها خریده
  • دخی پرسپولیسی IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    اینم مکتب کیسه کش ها ننگ بر اسیا ک همچین تیمی رو داره ننگ ب فوتبال ایران شما چیزی جز خاعمالی بلد نیستین نمونش دربی قبل وقتی بازیکن استقلال مصدوم شد همون بازیکن پرسپولیس توپ رو زد بیرون اما وقتی نادری با گلد کوبید ب ال کثیر چون بازی یک هیچ عقب بود نادری خواست توپبزنه بیرون ولی اقای مجیدی نذاشت اینم فرق مکتب پرسپولیس استقلال
  • آریا IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    شما خجالت ک نکشید هی خودتونو جر بدین جام ک بهتون نمی‌دن هی بگین جام الکی اینقدر تو حسرت قهرمانی بمونین تا پیر و زمین گیر شین
  • تاج IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    دقیقا مثل الان شما که فقط داور میخرین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی