نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
فلورنتینو پرس
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فلورنتینو پرس در چند فایل صوتی به ستاره‌های رئال مادرید توهین کرده و حالا با افشا شدن این فایل‌ها به دردسر بزرگی افتاده است.

این روزها افشای فایل‌های صوتی فلورنتینو پرس، رئیس کهنه کار باشگاه رئال‌مادرید جنجال بزرگی را در فوتبال اسپانیا به راه انداخته و اعتبار پیرمرد پرقدرت رئال‌مادرید را به شدت خدشه‌دار کرده است.

اولین فایل صوتی او مربوط چند روز پیش منتشر شد که او به بازیکنانی مثل رائول گونسالس و ایکر کاسیاس دو بازیکن بزرگ سابق رئال‌مادرید توهین کرده بود. فایل دوم مربوط به صحبت‌های عجیب او در مورد کاسیاس و همسرش بود و حالا فایل سوم مربوط به سال ۲۰۱۲ است که در آن در مورد کریستیانو رونالدو و ژوزه مورینیو سرمربی وقت رئال‌مادرید صحبت‌هایی توهین آمیز را مطرح کرده است.

روزنامه «ال کنفیدنسیال» اسپانیا بخش سوم از صحبت‌های فاش شده پرس را منتشر کرد. این صحبت‌ها در دو مکالمه جدا طبق ادعای روزنامه اسپانیایی انجام شده است که دومی مربوط به اکتبر سال ۲۰۱۲ می‌شود. او در این صحبت‌ها رسماً کریستیانو رونالدو را یک احمق خطاب می کند. ظاهراً صحبت‌های او با یک خبرنگار بوده که حالا پرس مدعی شده از طریق وکلای او به دنبال شکایت از این خبرنگار و همچنین روزنامه کنفیدنسیال است. بخش‌های مختلف صحبت‌های فلورنتینو پرس را بخوانید:

رونالدو

«او دیوانه است. واقعا یک احمق است، یک آدم بیمار. شماها فکر می کنید او نرمال است اما واقعاً نرمال نیست. اگر نرمال بود این کارها را انجام نمی‌داد. همه دنیا کارهای احمقانه اخیرش را دیده‌اند. به نظرت چرا این کارهای احمقانه را انجام می‌دهد؟»

ژرژ مندس و مورینیو

پرس همچنین در مورد ژرژ مندس مدیربرنامه‌های سرشناس فوتبال جهان که وکالت مورینیو و رونالدو را نیز برعهده داشته صحبت کرده است: «مندس نمی‌تواند یک کلمه حرف به رونالدو بزند. به مورینیو هم نمی‌تواند حرفی بزند. هیچ ابهتی ندارد و کنترلی هم ندارد. حتی برای مصاحبه‌ها. هیچ چیز، حتی یک موضوع. این‌ها آدم‌هایی با خودشیفتگی مزخرفی هستند، هر دو لوس و مغرور، چه مربی و چه بازیکن. واقعیت را نمی‌بینند چون هردوی آن‌ها نانشان در این است که واقعیت را نبینند و اینطوری پول خیلی بیشتری به دست می‌آورند. دو تا آدم غیرطبیعی و غیرنرمال هستند چون داریم در مرد پول هنگفتی که بابت حق تصویر وجود دارد حرف می‌زنیم. چهره‌ای که آن‌ها از خود نشان می‌دهند همه را از آن‌ها متنفر می‌کند. اگر افکار عمومی با یک نفر بد شوند و از او بدشان بیاید دیگر همیشه با او بد هستند.»

کونترائو

رئیس باشگاه رئال‌مادرید ظاهرا رابطه بدی با افراد پرتغالی حاضر در باشگاهش داشته است. او در مورد فابیو کونترائو دفاع چپ پرتغالی آن سال‌های رئال هم حرف‌های عجیبی زده است: «او هم یک  احمق دیگر است. این از تاثیرات رئال‌مادرید است که آدم‌ها اینطور می‌شوند. او هم یکی دیگر از آن‌هایی است که مغز در کله ندارد و البته از آن‌هایی است که رئال‌مادرید آن‌ها را قورت می‌دهد. در حال حاضر او وضعیتش افتضاح است و مورینیو هم یک لجباز احمق. اینطور نیست که دلش نخواهد بازی کند اما کلاً آدم دیوانه‌ای است. بدون گواهینامه رانندگی می‌کند. فشار روی او زیاد شده و حالش را بد کرده است. اما اون یکی (مورینیو) اصلاً برایش اهمیت ندارد که این مریض شده چون می‌خواهد او را بکشد.»

پپه

فلورنتینو پرس در مورد دیگر پرتغالی سرشناس رئال‌مادرید یعنی پپه هم حرف زده است. در این فایل صوتی که موضوع صحبت احتمالاً بازیکنان و مربیان پرتغالی تیم بوده‌اند، بحث به قرارداد پپه که زیر نظر کالدرون رئیس قبلی باشگاه رئال‌مادرید در سال ۲۰۰۷ امضا شده بود، کشیده می‌شود. پرس در این مورد گفته: «قطعاً ۳۰ میلیون یورو از حساب برداشته شده و به طرف دیگر (پورتو) رفته است. باید ببینیم پول کجا رفته است. او این کار را با ژرژ مندس انجام داده که نماینده رئیس باشگاه پورتو بوده است. با حضور مندس همه چیز عجیب و غریبی پیش می‌رود. او دستش با رئیس پورتو در یک کاسه است. او و مندس سر قضیه مورینیو و کاروالیو و فریرا از روس‌ها (آبراموویچ رئیس چلسی) کلی پول گرفتند... آن‌ها پول را به سوئیس بردند. کسی که این وسط بوده باید سرنخ حساب سوئیس را به ما بدهد.»

موضع منفعل

حرف‌های فلورنتینو پرس جنجال زیادی را در فوتبال اسپانیا به راه انداخته است. خود او معتقد است که این توطئه ای علیه او است به این دلیل که در ماجرای سوپرلیگ اروپا نقش اصلی را داشته و حالا کسانی به دنبال تخریب چهره و موقعیت او هستند.

در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، هواداران رئال‌مادرید و ستاره‌های این تیم حملات تندی به فلورنتینو پرس داشته‌اند. از بین افرادی که نام‌شان در این مکالمات برده شده، شامل رائول، کاسیاس، رونالدو و مورینیو، در حال حاضر رائول گونسالس در باشگاه به عنوان مربی تیم دوم رئال‌مادرید زیر نظر مستقیم پرس کار می‌کند. هیچکدام از این افراد تا کنون واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند و سکوت کرده‌اند.

از طرف دیگر رسانه ‌های مهم اسپانیا مثل مارکا و آ اس که هر دو مادرید هستند هم فقط به انتشار صحبت‌های فلورنتینو پرس پرداخته‌اند و هیچ تحلیل و نقدی نسبت به این صحبت‌ها که در سه روز متوالی بخش‌های مختلفی از آن منتشر شده است، نداشته‌اند. به نظر می‌رسد پرس تاوان سنگینی بابت این حرف‌ها خواهد پرداخت و در روزهای آیند پیرمرد پرحاشیه‌ای که سال‌هاست قدرت اول را در رئال‌مادرید یکی از بزرگترین باشگاه ‌های دنیا در اختیار دارد، با موقعیتی خطرناک روبه‌رو خواهد شد. بسیاری از مربیان و بازیکنان به دلیل رابطه خوبی که در ظاهر با او داشته‌اند و همچنین جایگاه او به عنوان رئیس رئال‌مادرید به طور مستقیم از او انتقادی نکرده‌اند. بازیکنی مثل کریستیانو رونالدو با دلخوری آشکار از رئال جدا شد اما سعی کرد بعد از مدتی دوباره رابطه خود را با پرس، مثبت نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ایمان IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    الان کاسیاس و رائول و رونالدو و... میتونن پرز را خلع و ممنوع التصویر و مصاحبه کنن یا این موارد فقط خاص مربی لنگ حکومتی هست؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی