نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
مجید جلالی
منبع: میزان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مجید جلالی کارشناس فوتبال ایران گفت: در شرایط موجود نشسته‌ام، به وضعیت رضا عنایتی و امثال او نگاه می‌کنم و تنها کاری که از دستم برمی‌آید ناراحت می‌شوم.

مجید جلالی در خصوص صعود دو تیم فجرسپاسی و هوادار به لیگ‌برتر در مصاحبه‌ای بار دیگر از مظلومیت مربیان ایرانی دفاع کرد:

*از صمیم قلب به ۲ سرمربی خوب کشورمان کلانتری و عنایتی تبریک می‌گویم. واقعاً لیگ یک فرسایشی است و هر دو مربی در خلال کار سختی کشیدند. مربیان ایرانی در وضعیت و شرایط موجود صرفاً به کار مربیگری نمی‌پردازند. در مورد رضا عنایتی این مورد ملموس و خیلی روشن بود. در شرایط موجود نشسته‌ام، نگاه می‌کنم و تنها کاری که از دستم برمی‌آید ناراحت می‌شوم.

*نباید اجازه بدهیم مربیان بااستعداد ما از اصل مربیگری غافل شوند. مربیگری موضوعی است که سال‌ها درباره آن صحبت می‌کنم. از استعدادهای بی‌نظیر مربیگری فوتبال‌مان باید حمایت کنیم. تنها موردی که من دیدم وقتی استعدادهای مربیگری بازنده می‌شوند یکسری به آنها می‌خندند و اگر برنده می‌شوند برای برد آنها حرف و حدیث درمی‌آورند.

بیشتر بخوانید:

*مربیان فوتبالی باید به فکر به روزرسانی خودشان باشند و فقط به مدرک A آسیا اکتفا نکنند. هر سرمربی باید سه ویژگی داشته باشد. از نظر شخصیتی، علوم مربیگری و تجربه. اکثریت کسانی که وارد حوزه مربیگری شده‌اند، دارای کاراکتر لازم مربیگری هستند. از نظر علوم مربیگری متاسفانه توجه زیادی به مربیان کشور نمی‌شود.

*اینکه مورینیو در کنار مجهزترین آکادمی و با صرف هزینه‌های زیاد نتیجه می‌گیرد، کار بزرگی نکرده است، اگر موفق نشود باعث تعجب است؛ اما سرمربی ایرانی حواسش همزمان باید به مسائل مالی، انضباطی، فنی و... باشد. ناراحت کننده است افرادی که در بخش آموزش فوتبال سمت داشته‌اند می‌گویند در ایران مربی نداریم. امثال رضا عنایتی، علی اصغر کلانتری، محمد نصرتی، رسول خطیبی، مهدی تارتار، عبدالله ویسی جزو بهترین استعدادهای مربیگری ایران هستند. در فوتبال ایران برای مربی خارجی میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند، اما مربی ایرانی هیچ اهمیتی به آنها داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    مثلا یحیی گلمحمدی رو مثال بزنیم. در این فصل 21 امتیاز مهندسی شده تقدیم پرسپولیسی های حکومتی کردن و مخصوصا 4 امتیاز که در بازی با مس و گل گهر سیرجان تقدیم این تیم شدو مشخصه که یحیی گلمحمدی بهترین مربی ایرانه و حتی جهان چون بدون اینکه دانش فوتبالی داشته باشه نتایج رو براش در داخل زمین و شرایط رو در خارج زمین براش مهندسی می کنن و آخر سر هم اعلام می کنه من بهترین سرمربی هستن و تیمم خودش گلات قهرمانی رو گرفته در حالی که تمامی قهرمانی های پرسپولیس چه در لیگ و چه در سوپرجام مهندسی شده، جعلی و کاغذیه.
  • کتک خوران فرودگاه IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    جناب موتور گازی اگه امکانات برای مورینیو هست برای بقیه مربیان هست ...اگر در ایران امکانات نیست برای همه نیست ... شما اگه مربی هستید باید یه تیم افغانی خارج از ایران به شما پیشنهاد مربیگری بده ...اینکه در ایتالیا با اون همه مربی طراز اول نیمکت اینتر و رم به مورینیو میرسه نشون از بار فنی این مربی ه ..چرا این نیمکت ها به تونی اولیویرا و ویلموتس نمیرسه ؟؟؟؟؟؟حالا صعود به لیگ برتر نشان اینه که عنایتی باید سرمربی بارسا بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • آریا IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    والا بابا گواردیولا کاری انجام نمیده ما خودمون سرهنگ علیفر داریم تا حالا چند بار تاکتیک و تئوری رو کوبیده از نو ساخته فقط کسی بها نمیده
  • ... IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    برو بابا تو برو خودتو به روز کن. هر چی تیم بهت دادن فرستادیش ته جدول با این شیوه منسوخ شده‌ات. تو و مهاجری سالی چند بار رو نیمکت تیمهای مختلف جابه‌جا میشین و تیمها رو قعر جدول نزدیک میکنید. شما کارتون ایراد داره چون روانشناسی بلد نیستین و نمیتونید از بازیکن یه سلحشور بسازید. مربی فقط تارتار که همیشه خدا با یه مشت بازیکن بی‌نام و نشون کار کرده و خوب هم نتیجه گرفته. کار کردن با بهترین بازیکنای لیگ که کاری نداره. اگه امثال جنابعالی، قلعه‌نوعی، مجیدی، نویدکیا و نکونام تونستین با یه مشت بازیکن ۲۰۰ میلیونی جلوی بازیکنای ۱۴ میلیاردی قابل قبول و چشم‌نواز و نترس بازی کنید حسابه. مرحوم دست‌نشان هم خیلی خوب بود.
  • عادل IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    بله آقا معلم ! مربي با دانش مثل شما كم نداريم كه نزديك بود نساجي را بفرستيد دسته دو !!! خدا رحم كرد آقاي الهامي جانشين شما شد و تيم رو جمع كرد !!! آقاي مهدوي كيا و هاشميان اين همه سال در فوتبال آلمان بودند و همه نوع دوره هاي مربي گري را ديدند ولي نتوانستند اسمي در فوتبال اروپا پيدا كنند و تيمي بگيرند !! در فوتبال اروپا با آن رقابت بالارهيچكس نمي تونه به راحتي تيم بگيره و مطرح بشه ! يك فوتبال حرفه ائي و با برنامه و بي رحم كه حتي مورينيو را هم از منچستر اخراج مي كنه !!!!
  • فوتبال پاک IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    کاش آقای مجید جلالی سکان هدایت فدراسیون فوتبال را در دست داشت ایشان در مربیگری و سازندگی شناخته شده اند و بانظر افرادی که با لجن پراکنی به خوشنامان و زحمتکشان فوتبال به دنبال منافع شخصی و باندی خودشان هستند قضاوت مردم در مورد ایشان تغییری نخواهد کرد آقای مجیدی علم و عمل تجربه و دانش را طی سالهای سال در فوتبال به دست آورده و بی جهت حرفی را نمیزنند امروز جایگاه ایشان در فوتبال فراتر از مربیگری باید باشد اما صد حیف که ..................................

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی