نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شبکه MBC کره‌جنوبی بابت استفاده از تصاویر و توضیحات نامناسب برای توصیف کشورها در جریان پخش زنده مراسم افتتاحیه المپیک توکیو، عذرخواهی کرد.

یک شبکه تلویزیونی کره جنوبی بابت استفاده از تصاویر و توضیحات نامناسب برای توصیف کشورها در جریان پخش زنده مراسم افتتاحیه المپیک توکیو، عذرخواهی کرد.

مراسم افتتاحیه المیپک ۲۰۲۰ روز جمعه به دلیل محدودیت‌های کرونایی بدون حضور تماشاگران و با تعدادی محدود از ورزشکاران هر کشور که همگی ماسک به صورت داشتند انجام شد.

شبکه تلویزیونی MBC که یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ملی در کره‌جنوبی به حساب می‌آید در کنار هر تیمی که وارد ورزشگاه المپیک می‌شد تصویری که نمادی از آن کشور باشد را پخش می‌کرد. این شبکه برای معرفی کشور اوکراین، تصویری از فاجعه هسته ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ را استفاده کرد، برای کشور هائیتی از تصاویر اعتراضات در این کشور و برای السالوادور تصویر یک رمز ارز را به کار گرفت.

این موضوع واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت و باعث شد شبکه MBC با صدور بیانیه‌ای بابت انتشار این تصاویر عذرخواهی کنند. آنها این عذرخواهی را بابت «استفاده از تصاویر و توصیف نامنناسب برای معرفی برخی کشورها» انجام داده‌اند.

در این بیانیه آمده: «ما از کشورهایی مثل اوکراین و همچنین از بینندگان و مخاطبان خود عذرخواهی می‌کنیم.» این تلویزیونی برای معرفی اکثر کشورها از تصاویر فرهنگ غذایی آن کشورها استفاده کرد و مثلاً برای ایتالیا از پیتزا، ژاپن از سوشی و نروژ از ماهی سالمون تصاویری به کار گرفته شد.

در توضیح کوتاهی که بابت هر کشور نوشته شده بود، این شبکه تلویزیونی در توصیف جزایر مارشال نوشت: «پایگاه سابق آمریکا برای انجام آزمایشات هسته‌ای» و در توضیح هائیتی نیز آن را کشوری با اوضاع سیاسی بدون ثبات با توجه به ترور رئیس جمهوری این کشور توصیف کرد.

با وجود عذرخواهی این شبکه، اما تصاویر و توضیحاتی که آن‌ها استفاده کرده بودند در شبکه‌های اجتماعی بارها بازنشر شد و بسیاری از کاربران نوشته بودند: «آنها هر تصویر و توضیحی که خط اول گوگل آمده را استفاده کرده‌اند!» و عده‌ای دیگر نیز حرکت این شبکه را بی‌احترامی سیاسی به کشورهای دیگر عنوان کرده‌اند.

ببینید:

حرکت عجیب شبکه کره‌ای در معرفی کشورها در افتتاحیه المیپک / عذرخواهی می کنیم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ابی از فلاح IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    کاش برای ایران از آبان ۹۸ یا خوزستان تصاویری کار میکرد
  • مهیار GB ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    با این توصیف پس شانس اوردیم واسه ایران کباب کوبیده با گوجهٔ اضافه نزد :)
  • امیر علی IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    تا ۵۰ سال پیش میومدن ایران کارخانجات ایران رو میدیدن با شوق میگفتن بیاین تو کشور ما سرمایه گذاری کنید حالا ما ایرانی ها با هیجان گوشی کره ای میخریم خیلی که بخوایم بگیم لاکچری هستیم ماشین کره ای سوار میشیم ای روزگار
  • مدار گردی فروغی IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    درست مانند مدیران و دست اندرکاران یکی از شبکه های صدا وسیمای میلی که بخاطر دوبله و ترجمه های خیالی و فضای و اشتباهات در یکی از ویژه رنامه های ورزشی نه تنها عذرخواهی نکردند بلکه با قدرت به کار خود ادامه دادند مدیونید اگر فکر کنید مدیران و تهیه کنندگان شبکه 3 و شبکه ورزش و ویژه برنامه یورو 2020 بوده
  • خخخخخ IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    ایران هم باید.... اعتراضات مردم رو نشون میداد مخصوصا بنزین که خیلی از جوانان ایران رو کشتن... تو سط حکومت جعل ولایت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی