کیلیان امباپه
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در حالی که یک ماه دیگر به پایان نقل‌وانتقالات تابستان ۲۰۲۱ باقی‌مانده، ماجرای تمدید قرارداد کیلیان امباپه با پاری‌سن‌ژرمن یا حضور او در رئال‌مادرید، به روزهای حساس خودش رسیده است.

کیلیان امباپه هدف شماره یک نقل‌وانتقالاتی رئال‌مادرید است و این را همه می‌دانند. تقریباً هر حرکتی که کهکشانی‌ها انجام می‌دهند برای این است که مطمئن شوند در موقعیتی هستند که سرانجام ستاره جوان فرانسوی را به سانتیاگو برنابئو بیاورند و حقوق مورد نظرش را هم تأمین کنند.

نشریه «مارکا» در گزارشی در همین مورد نوشت، حالا شمارش معکوس آغاز شده است. در واقع دو ساعت کنار هم قرار گرفته و این شمارش معکوس را انجام می‌دهند؛ اولی برای تعداد روزهای باقی‌مانده تا پایان قرارداد امباپه و دیگری تاریخ پایان پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی در فوتبال اسپانیا که یکم سپتامبر (۱۰ شهریور) است. اگر باشگاه پاری‌سن‌ژرمن بخواهد کنترل اوضاع را در دست بگیرد و امباپه را با مبلغی هنگفت بفروشد، تاریخ دوم هم برای آن‌ها مهم خواهد بود، چرا که در تابستان آینده با توجه به این که ستاره‌شان قراردادی نخواهد داشت، او به‌عنوان بازیکن آزاد راهی تیم دیگری که به احتمال فراوان رئال‌مادرید است، خواهد شد. اگر تا ژانویه ۲۰۲۲ هم منتظر بمانند، تمامی باشگاه‌های خواهان امباپه می‌توانند به طور قانونی مستقیماً با خود او مذاکره کنند و پیش‌قرارداد برایش بنویسند. این باعث خواهد شد پی‌اس‌جی به‌طور کامل از روند انتقال امباپه خارج شود.

رئال، پی‌اس‌جی را مجبور نمی‌کند

باشگاه رئال‌مادرید سال‌هاست که در رویکردش درباره ارتباط با باشگاه پاری‌سن‌ژرمن روشن بوده. آن‌ها هرگز سعی نخواهند کرد که غول‌های فرانسوی را درگیر مشکل جدایی امباپه کنند. با وجود این که آن‌ها از جذب امباپه منصر نشده‌اند، ناصر الخلیفی موضع شدیدی قبل از یورو ۲۰۲۰ درباره این بازیکن گرفت. او به نشریه «اکیپ» گفت: «من واضع می‌گویم، امباپه در پاریس می‌ماند. ما هرگز او را نمی‌فروشیم و او هم هرگز به صورت رایگان جدا نخواهد شد.»

در حالی که الخلیفی هیچ کنترلی روی این مسئله که امباپه به صورت بازیکن آزاد جدا شود یا خیر ندارد بدبین‌ترین هواداران رئال‌مادرید این مصاحبه را ضربه‌ای سخت قلمداد کرده‌اند، چرا که خود امباپه هم گفته بود می‌خواهد جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به پاریس بیاورد. با این حال متن آخرین مصاحبه او اهمیت دارد. این مصاحبه در ماه مِی توسط مجله رسمی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن منتشر شده و مجله هم هرچه به سود پاریسی‌ها باشد را منتشر می‌کند.

امباپه نمی‌خواهد تمدید کند

اما اقدامات امباپه داستان واقعی را بیان کرده است. پس از بازگشت به تمرین پیش‌فصل، امباپه به مربی‌اش مائوریسیو پوچتینو گفته که نمی‌خواهد قراردادش را با باشگاه تمدید کند. او تابستان امسال شرایطی را به باشگاه تحمیل نخواهد کرد، اگرچه این که قرارداد را امضا نمی‌کند اساساً به این معنی است که می‌خواهد باشگاه را ترک کند.

کیلیان امباپه

زمان به سود رئال‌مادرید

تا آنجا که به رئال‌مادرید مربوط می‌شود، زمان به نفع آن‌هاست و همه‌چیز طبق برنامه پیش می‌رود. امباپه با بیان این که قراردادش را تمدید نخواهد کرد، مطمئناً چشم الخلیفی را به زیان مالی قریب‌الوقوع باشگاه باز کرده و اگر این بازیکن بدون کسب درآمد از باشگاه جدا شود، متحمل آسیب بزرگی خواهند شد. از ماه ژانویه رئال‌مادرید می‌تواند با این مهاجم مذاکره کند و سعی کند او را در انتقالی آزاد به خدمت بگیرد، همانند کاری که چند ماه پیش برای جذب داوید آلابا مدافع پیشین بایرن‌مونیخ انجام داد.

آزاد کردن بودجه

بیشتر کارهای تابستانی رئالی‌ها در مورد کاهش بودجه بوده است. بنابراین اگر شرایط به طرز چشمگیری تغییر کند و امباپه ناگهان در بازار با ۱۵۰ میلیون یورو ارائه شود، غول‌های اسپانیایی آماده پرداخت این هزینه خواهند بود. فروش رافائل واران به منچستریونایتد بین ۴۵ تا ۵۵ میلیون یورو درآمد برای‌شان به همراه داشت، در حالی که می‌توانند با فروش بازیکنانی مثل دنی سبایوس، لوکا یوویچ و مارتین اودگارد بودجه بیشتری جمع کنند.

پس از این که اجازه خروج راموس و واران صادر شد، حدود ۲۰ میلیون یوروی خالص در سال به واسطه حقوقی که به این دو مدافع پرداخت می‌شده، آزاده شده است که رقم ناچیزی نیست. در حالی که باشگاه باید این مسئله را هم در نظر بگیرد که با توجه به تمایل کارلو آنچلوتی به بازیکنانی مثل گرت بیل، مارسلو و ایسکو باید یک فصل دیگر به آن‌ها حقوق بپردازند. در مجموع تخمین زده می‌شود که باشگاه رئال‌مادرید بتواند حقوقی در حدود ۲۵ میلیون یورو در سال به امباپه بدهد.

گزینه جایگزین

همانطور که در پنجره نقل‌وانتقالاتی پیش می‌رویم، باشگاه رئال‌مادرید امیدوار است که پاریسی‌ها برای انتقال امباپه سرانجام با آن‌ها در تماس باشند، اما در این بین یک برنامه جایگزین نادیده گرفته نشده است. اگر این ارتباط به سرانجام نرسد، این رئال‌مادرید است که هفته‌های آخر آگوست بار دیگر از پی‌اس‌جی شرایط انتقال امباپه را جویا خواهد شد. اگر آخرین تماس هم با پاسخ منفی همراه شود، در آن صورت رئالی‌ها تلاش خواهند کرد ارلینگ هالند را به خدمت بگیرند. این هم یک انتقال دشوار خواهد بود، اگرچه ارتباط رئالی‌ها با دورتموندی‌ها خیلی بهتر از همتایان‌شان در پاریس است. اگر قرار بود هالند اولویت رئال باشد، این تابستان به جای امباپه برای جذب او تلاش می‌کردند و سال آینده امباپه به‌عنوان بازیکن آزاد می‌آمد.

فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال‌مادرید به وضوح می‌داند که تیمش را باید با بهترین استعدادهای حال حاضر فوتبال جهان تکمیل کند. او می‌داند که هواداران دیگر حوصله ناکامی ندارند و خواهان فوق‌ستاره‌های جدید هستند، بنابراین هرکاری که لازم باشد را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    پرز اگه میخواست واسه باشگاه کاری کنه که اینهمه ستاره رو نمیفروخت علت اصلی اینکه زیدان از رئال رفته هم پرزه پرز نابودگر رئالهcom
  • مهدی IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
    خدایا به امید خودت امباپه رو بیار رئال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی