ششمین صادرات پر ضرر پرسپولیس در ۵ سال اخیر/ قطری‌ها زهر پرسپولیس در آسیا را می‌گیرند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمدحسین کنعانی‌زادگان فصل آینده در پرسپولیس نیست و به الاهلی قطر می‌رود. کنعانی ششمین بازیکنی است که در ۵ سال اخیر پرسپولیس را به مقصد قطر ترک می‌کند.

پرسپولیس در بحران مالی قرار دارد و نمی‌تواند بازیکنان خود را برای ماندن راضی کند. کنعانی قرارداد خود را با الاهلی قطعی کرده و می‌رود و نورالهی و امیری هم غیر مستقیم اعلام کردند باید باشگاه آنها را به ماندن راضی کند.

جدایی کنعانی می‌توانست پول حفظ دیگر بازیکنان تیم را فراهم کند اما مدیریت پرسپولیس در سال‌های اخیر برنامه ای برای فروش بازیکنان نداشت و تنها بیرانوند بود که با قراردادی مناسب این تیم را ترک کرد.

در این بین قطری‌ها با خرج دلارهای خود کمال استفاده را از بازیکن سازی پرسپولیس می‌برند. جذب ستاره‌های این تیم در سال‌های اخیر توسط قطری‌ها زهر پرسپولیس را برای قهرمانی در آسیا گرفته و آنها همچنان در بازار نقل انتقالات به ستاره‌های پرسپولیس چشم دوخته‌اند.

نگاهی به خریدهای قطری‌ها از سبد بازیکنان پرسپولیس نشان می‌دهد که همه ستاره‌های اصلی را قطری‌ها روی هوا زدند و به آن سوی آب‌های خلیج فارس بردند.

لیگ بیست و یکم

پرسپولیس لیگ بیست و یکم را در حالی شروع می‌کند که فصل قبل رسن و کنعانی را در اختیار داشت اما القطر و الاهلی این دو بازیکن را جذب کردند. به گفته گل محمدی بشار بهترین بازیکن او بود و کنعانی هم در هفته‌های اخیر رهبری خط دفاع پرسپولیس را بر عهده داشت. جای بشار پر شده ولی باید برای جذب مدافعی که بتواند جای کنعانی را پر کند پرسپولیس دست به جیب شود.

لیگ بیستم

یحیی بعد از تجربه اولین قهرمانی در لیگ برتر تا به خودش بیاید ترابی و خلیل زاده را از دست داد و لیگ بیستم را بدون دو ستاره خود شروع کرد. بازگشت ترابی در نیم فصل دوم پرسپولیس را به اوج بر گرداند و بدون او رقابت با سپاهان پر ستاره امکان نداشت. العربی و الریان برای تضعیف پرسپولیس هر چه داشتند خرج کردند ولی با جذب مدافع فیکس تیم ملی و بهترین بازیکن لیگ ایران هم حریف پرسپولیس نشدند.

لیگ نوزدهم

گاربریل کادرون تنها مربی بود که در زمان حضورش شاهد جدایی بازیکن بزرگی از تیمش نبودیم و دستش آنقدر باز بود که سروش رفیعی را در لیست مازاد قرار داد.

لیگ هجدهم

پرسپولیس در لیگ هجدهم ممنوعیت خرید بازیکن داشت و جدایی طارمی در نیمه راه لیگ هفدهم دست برانکو را در خط حمله خالی گذاشت. البته طارمی تنها بازیکنی بود که پیوستنش به قطر درآمد داشت اما همین بازیکن پنجره نقل و انتقالات باشگاه را بست و ضرر بزرگی به تیم در مسیر قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا زد.

لیگ هفدهم

اولین خرید قطری‌ها از پرسپولیس در این سال‌ها اخیر سروش رفیعی بود.‌هافبکی که در پرسپولیس دیده شد و بعد از تنها نیم فصل بدون پرداخت یک ریال به پرسپولیس عازم قطر شد. هر چند حضور او در قطر سودی برای قطری‌ها نداشت اما مفت و مجانی‌هافبک خلاق پرسپولیس را جذب کردند.

پول قطری‌ها هر بازیکنی را وسوسه می‌کند و شرایط رقابت با قطری‌ها برای باشگاه‌های ایرانی وجود ندارد اما بستن قراردادهای هوشمندانه می‌تواند پول قطری‌ها را به جیب باشگاه‌های ایرانی سرازیر کند تا از این صادرات پردرآمد باشگاه‌های بزرگی مثل پرسپولیس و استقلال مشکلات مالی خود را بر طرف کنند اما همچنان مشکلات مدیرتی عامل اصلی عدم پیشرفت فوتبال ایران است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگ IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    اصلا اسمش به آسیا نمیخوره..... سرور و سالار فقط استقلال آسیایی.... بدون حمایت وزیر و وکیل دو قهرمانی آسیا... تا کور شود هرآنکه نتواند دید
    • کیسه کشا مافیا فوتبال IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      استقلال هیچی نیست عشق اول اخر پرسپولیس
    • حرف حق IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      دمت گرم...بدجوری همه لنگیاروسوزندی.لنگیاهمشون درحسرت قهرمانی آسیامیسوزند.
    • کیسه کش نباشیم IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
      به کوپا امجدیه میگین اسیا؟! والا پرسپولیس دو بار به فینال واقعی اسیا رف لحظه ای هشتاد میلیون نفر ایرانی دیدن انقد پز نداد بعد کیسع رف کوپا امجدیه آزمایشی میگن رفته اسیاخخخخخ
  • وحید IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    از کدوم دوتا قهرمانی آسیا حرف میزنی اگه نمی‌دونستی بدون یه قهرمانی اون یکی ستاره الکیه
  • کیسه IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    شما اگه به درد آسیا می خوردید الان تو جایگاه ۳۰۰جهان نبودید
  • قاتل کیسه IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    اگه کثیف بازی در نیارن پرسپولیس قهرمان آسیایس پرسپولیس داره قهرمان میشه استقلال آتیش می گیره گربه نکنید استقلالی ها ۹ساله قهرمان نشدید برا شما جشن تکلیف می گیریم تامام
  • آرش IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    اسم شما حتما میخوره که شیش تا شیش تا میخورین تو آسیا وجدانا چرا نمیخواین واقعیتو قبول کنین!!!!
  • مسعود IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    بدون حمایت وزیر و وکیل ولی با حمایت شاه و قدرت تیمسار خسروانی
  • سیروس موزرمی IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    استقلالیها تا کی میخواهند از دو ستاره خودشان صحبت کنند فوتبال در آسیا پیشرفت کرده اگر می توانند حالا قهرمان آسیا شوند . بودیم بودیم ملاک نیست هستیم هستیم ملاک است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی