واکنش آلکنو به قهر سعید معروف و حذف تیم ملی والیبال/ حرف جالب با مردم ایران/ از لیمو نمی‌توان رب گوجه گرفت!
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از ناکامی با این تیم در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک گفت: والیبال ایران تا زمانی که مشکلات و نقایصش را برطرف نکند به جایی نخواهد رسید.

ولادیمیر آلکنو پس از شکست تیم ملی والیبال مقابل ژاپن و حذف از بازی‌های المپیک گفت: نمی‌توان راجع به بازی یک جانبه صحبت کرد. بازی نکات مثبت و منفی داشت. در رابطه با نکات مثبت باید بگویم تعویض‌هایی انجام دادیم و با بازیکنان جوان و موفق شدیم با نتیجه ۲ بر یک پیش بیافتیم اما بازیکنان جوان نشان دادند نمی‌توانند در یک بازی پرفشار و طولانی ثبات داشته باشند و مجدداً از بازیکنان با تجربه استفاده کردیم.

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: در بازی مقابل ژاپن سطح تکنیکی بازیکنان در سطح المپیک نبود. در ارسال توپ دوم بعد از توپ گیری و همچنین در تک دفاع مشکل داشتیم. یک سری مسائل تکنیکی در والیبال ایران وجود دارد که به مسائل پایه‌ای والیبال مربوط می‌شود. اشتباهات بسیار فاحشی در سرویس داشتیم. با این تعداد اشتباه حتی نمی‌توان مقابل تیمی مانند ژاپن به پیروزی رسید. اینها نکات منفی بود.

وی تاکید کرد: در رابطه با نکات مثبت باید بگویم تغییر نسلی در والیبال ایران شکل گرفت اما نباید از این مورد غافل شد که این بازیکنان که از آنها در این مسابقات استفاده شد بازیکنان خیلی جوانی نیستند و فدراسیون نباید مرتکب اشتباه شود.

آلکنو ادامه داد: برای من بازیکن جوان مانند بردیا سعادت ۱۸ -۱۹ سال است. بازیکنانی که سال‌ها در والیبال ایران دیده نشده بودند الان در سن ۲۲-۲۳ سالگی برای نخستین بار در تیم ملی حاضر شدند و این باعث می‌شود پیراهن تیم ملی برایشان سنگینی کند، بازیکنان ۱۸ -۱۹ سال باید بازی‌های متعددی در تیم ملی انجام دهند تا در سن ۲۲-۲۳ نتیجه کسب کنند. امیدوارم به این بازیکنان به چشم بازیکنان جوان و آینده دار والیبال ایران نگاه نشود. باید کار بیشتری در والیبال ایران انجام شود ولی هنوز به این بازیکنان به عنوان بازیکن جوان نگاه می‌شود که کم تجربه نیز هستند.

آلکنو در پاسخ به این سوال که آرمان فدراسیون والیبال و وعده رئیس فدراسیون، کسب سکو بود. آیا با توجه به پتانسیل والیبال ایران، این یک وعده غیرواقعی بود یا خیر گفت: این سوالی است که باید رئیس فدراسیون پاسخگو باشد. من مطمئن بودم تیم ملی پتانسیل صعود از مرحله گروهی دارد. اگر صعود می‌کردیم سپس می‌توانستم راجع به حضور در جمع ۴ تیم صحبت کنم. در واقع برنامه ما پله به پله بود.

سرمربی تیم ملی والیبال تاکید کرد: بارها در این باره صحبت کردم. زمانی که ایران آرمان حضور در جمع ۴ تیم برتر المپیک را دارد پس شش تیم دیگر را باید کجا قرار دهیم؟ تیم‌هایی مانند لهستان، برزیل، روسیه، فرانسه و...

وی در پاسخ به این سوال که منتقدان بسیاری در رابطه با عملکرد شما وجود دارند پاسخ شما به منتقدان چیست، ادامه داد: زمانی که یک لیمو را فشار دهید نمی‌توان انتظار داشت که از آن رب گوجه بگیرید. اما من هر انتقادی را می‌پذیرم و در واقع مردم و منتقدان حق انتقاد دارند.

آلکنو درباره رفتار سعید معروف در ست چهارم مقابل ژاپن و و خروج از حلقه اتحاد تیم گفت: هیچ مورد خاصی وجود نداشت و اتفاقی رخ نداده بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان در رابطه با خداحافظی از تیم ملی والیبال ایران صحبتی با او داشته‌اند یا خیر گفت: هیچیک از بازیکنان در رابطه با خداحافظی صحبتی با من انجام نداده‌اند. من فقط با خوش خبر صحبت کردم که از ژاپن به روسیه خواهم رفت و اگر کنفرانس خبری در ایران قرار باشد برگزار شود و شرایط حضورم باشد در آن شرکت خواهم کرد اما اگر این شرایط فراهم نشد من این آمادگی را دارم تا در یک کنفرانس خبری به صورت آنلاین پاسخگوی خبرنگاران ایرانی باشم اما درباره بازگشتم به ایران باید بگویم برای انجام مسائل شخصی که دارم باید دو تا سه هفته به کشورم بروم اما با شروع سپتامبر آمادگی حضور در ایران را دارم. با این حال هر زمان که نیاز باشد آماده برگزاری کنفرانس خبری به صورت آنلاین با خبرنگاران ایرانی هستم.

آلکنو تاکید کرد: نمی‌خواهم از بار مسئولیتم کم کنم، می‌خواهم در یک کنفرانس به همراه توتولو و تندروان شرکت کنم تا پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشم. توتولو حتماً با ارقام و آمار توضیحات را می‌دهد و آن زمان علمی تر می‌توانیم صحبت کنیم.

وی همچنین درباره خداحافظی‌اش از دنیای مربیگری گفت: به زودی سوت را دیگر در دست نخواهم گرفت. چند پیشنهاد دارم که به عنوان مدیر ورزشی در چند باشگاه فعالیت داشته باشم اما به این زودی ها باز نخواهم گشت.

سرمربی تیم ملی والیبال در پیامی به مردم ایران گفت: عملکردی نداشتیم که از مردم انتظار تشویق داشته باشیم اما اینکه بخواهند بازیکنان را سرزنش و مورد غضب قرار دهند درست نیست. مردم ایران باور کنند که بازیکنان هرچه را که در توان داشتند به کار گرفتند و سعی خود را کردند. اگر مردم می‌خواهند کسی را سرزنش کنند، آن من هستم و من را سرزنش کنند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد ترکیب تیم برای اولین بار در رویداد بین‌المللی حضور داشتند. یک سری واقعیت در والیبال ایران وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفت. در وهله اول، لیگ برتر والیبال ایران است. اگر لیگ ایران سطح خودش و فرهنگ والیبالی اش را تغییر ندهد در آینده به مشکلات بیشتری بر خواهد خورد. با سرویس‌های بسیار سطح معمولی موجی که ۷۰ درصد لیگ ایران از آن استفاده می‌کنند و در ادامه دریافت‌های بد در صحنه بین‌المللی والیبال ایران جایی نخواهد داشت. در بازی مقابل ژاپن اشتباهات فنی تکنیکی داشتیم. بعد از توپ گیری مشکل ارسال توپ دوم نیز وجود دارد که این ایراد کمر تیم را می شکند و باید روی این موارد به شکل جدی کار کرد.

آلکنو درباره پیروزی مقابل تیم قدرتمند لهستان و شکست در مقابل کانادا گفت: ورزش هر روز یکسان نیست. مقابل لهستان تمام مسائل فنی اجرا شد و توانستیم پیروز شویم اما مقابل کانادا این گونه نشد.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره مدت حضورش در ایران ادامه داد: واقعاً لذت بردم از کار با جوانان ایرانی. تک تک این بازیکنان آرزو داشتند و می‌خواستند نتیجه بهتری به دست آورند اما همیشه تنها یک آرزو نمی‌تواند باعث موفقیت شود. من از ریاست فدراسیون والیبال ایران تشکر می‌کنم که همه امکانات را در اختیار تیم گذاشت. یک بار دیگر از تک تک بازیکنان تیم ملی به خاطر پشتکار و حجم کاری که متحمل شدند تشکر می‌کنم اما برای کسب بالاترین مقام‌ها تنها یک آرزو و امید کافی نیست.

ولادیمیر آلکنو در پایان گفت‌وگویش گفت: از شما به خاطر قضاوت عینی درستی که داشتید تشکر می‌کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عارف IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    درست میکه واقعا در این مدت چگونه میتوانست سرویس و یا دریافت ها را درست کنه ما در لیک فقط ب اسپک توجه داریم و ب بقیه مسایل توجه نمیکنیم اگر نسل زمان ولاسکو خوب بود اولا اکثرا از پایه با مربیان خارجی کار کرده بودن و تکنیک والیبال را اموخته بودند و همچنین در سنین خوبی تحویل ولاسکو شدند که ولاسکو هم با تزریق روحیه و مدیرت خوب نتایج خوب گرفت لذا باید از پایه و با مربیان خارجی که کار با نو جوانان را بلدند کار کنن در غیر اینصورت ما در اسیا هم موقیعت خود را از دست میدهیم ب امید روزهای خوب والیبال ما
    • حمید IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      دوست عزیز مگرزمان ولاسکوچه مقامی کسب کردیم زمان کواچ چهارم شدیم انهم بخاطراینکه برزیل نااماده رودرخانه بردیم وصعودکردیم نیمه نهائی سه صفرباختیم ورده بندی هم..مثل دوران کولاکوویچ. بین شش تا به همه باختیم ..بازیهای خانگی راروی احساسات میبردیم ...امکانات بایدفراهم بشه وچندنسل پشت سرهم درالمپیک حضورپیداکنیم تابتواتیم نتیجه بگیریم ...همه غولهای والیبال بیست سی دوره درالمپیک هاحاضرن وبابرنامه ریزی المپیک وسازماندهی درمسابقات حاضرمیشن ولی ما.تنهادودوره هست ...بایدتیم جوان درلیگ ملتهامیبردیم وتیم اصلی بدنسازی انجام میداد. ودرپنج بازی اخرازتیم اصلی استفاده میشدانوقت هم جوانهااستراحت میکردن هم تیم اصلی خسته نمیشدفرسوده شدن که توان بازیهای اخررانداشتن..مدیریت بالاترین علمه مثلا اقای داورزنی مدیریت خونده ؟
    • حرف حساب IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      حرفت درسته و والیبال هم روز به روز پیشرفت میکنه_ روزگاری ژاپن قهرمان المپیک میشد و حالا سر صعود از گروه میجنگه حالا هعی تنیسی بزن بگو قبلا با ولاسکو میزدم میشد
  • علی IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    اینکه وقت نداشت اوکی، ولی یادمه ولاسکو روی همین مسائل پیش پا افتاده نحوه دریافت صحیح خیلی کار میکرد. ایشون میتونن کار کنن. در خصوص سوال اینکه بعد برد لهستان چرا کانادا باخت دادیم گفتن تمام مسال فنی رعایت شد لهستانو بردیم، خب همینو میخوایم بدونیم که چرا مقابل کانادا مسائل فنی رعایت نشد، و بازی های بعدی که باخت دادیم، این باگو بگه خوب تحلیل کنه.
  • عین الله سلمانیان سمیرمی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    درود بر شرف بچه ها /از نطر بند فکر کنم بچه ها خود را کامل در خدمت مربی گذاشته واحسات وتکنیک فردی را فراموش کرده بودند ویکی از دلایل باخت بود
    • آبی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      دقیقا حرف شما درسته دوست عزیز اما یه نکته مهم و ظریف داره که مربیان بزرگ یا بهتره بگم انسانهای بزرگ رعایت و توجه میکنن اما دیگران خیر مقایسه ساده ای هم داره فوتبال ما همه میدانیم جلوی عربستان کره جنوبی یا حتی عراق هم به سختی پیروز میشود و واقعا مشکل دارد اما فردی مثل کیروش برای بازیهای جهانی سیستمی برای فوتبال ایران طراحی کرده بود که جلوی آرژانتین با مسی و دیگر بزرگانش فقط با یک گل باخت و همینطور جلوی اسپانیا و پرتقال چون میدونست چه بازیکنانی با چه کیفیتی دردستش هستن و از اونا چی میخواد بر همون اساس طرح و برنامه داشت آقای آلکنو مربی بزرگیه اما به نظرم خودش رو سرتر از بازیکنان و والیبال ما میدانست و حد و اندازه بازیکنان ما رو درک نکرده بود چه اونایی که انتخاب کرده بود چه اونایی که خط خورده بودن مطمئنا اگر با این تیم سرمربی مثل ولاسکو بود نتایج بهتری میگرفتیم
  • مهدی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    میدونبین چیه فقط باید تمرین وممارست کرد..مثل ژاپنی ها...با پشتکار دارن روز به روز بهتر میشن..با سلام وصلوات کاردنکردن که حال و روزشون مثل ما بشه..
  • فرهاد IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    بازیکنان ومربی خوب بودن. توان ما همینه. جنجال نمیخواد
  • ناشناس IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    این مربی نشون داد مربی خوبیه ، اگه صفر تا صد هر کاری در کشور از جمله ورزش رو در اختیار اهل فن خارجی قرار بدیم مطمئنا نتیجه مناسبی خواهیم گرفت .
  • مسعود IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    مربی به این پررویی تو عمرم ندیده بودم تیم از مرحله مقدماتی حذف شده مسئولیت حذف و تمام ضعفها به عهده مربیه طلبکار هم هست زودتر این جنس بونجول را ردش کنید بره .
    • مهدی آریاکیا IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      انشاالله با رفتن این دولته مزخرف و اهل تبرج و مال مردم خور و بیفایده و خرابکار و وزراء و این رئیس فدراسیون بیخاصیت روح تازه ای به همه اقشار مملکت اعم از ورزش و والیباله جذاب و آینده روشن والیبال وارد میشه
    • مهران IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      افتخارات این مربی تو المپیک در ذهن من و شما نمیگنجه برین ببینین چرا تو روسیه موفقه تو ایران نه ،اینا وسط بازی وقتی عقب میفتن بازیکنای رقیبو موقع سرویس زدن هو میکنن انگار نه انگار نماینده هشتاد ملیون نفرن ادمهای با تفکرات کثیف و عقب افتاده ،اینارو که فیر پلی و الفبای بازیهاست مربی باید یاد بده
  • مهدی آریاکیا IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    واقعا این والیبال پتانسیل زیادی در تمام پست های مدیریتی و فنی داره.انشاالله روزی بیاد که تمام مربی های این مملکت و زیرمجموعه هاشون از هم وطنای خودمون باشن و روی پای خودمون وایسیم. آقای آلکنو هم مربی مطرح و خوبی بود.امیدوارم از نکات منفی و ضعف هایی که از تیم و والیبال ایران گفته بود استفاده بشه و ضعف ها به وسیله مربی ایرانی برطرف بشه
  • سندرلا IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    ازقدیم گفتن هرچی بکاری همان رادرومیکنی.عزیزان ازپایه مشکل داریم چون هیچ آدم بالیاقتی صاحب منصب نیست وقتی می بازیم ب عوض کزدن مربی ب گندکاری هامون سرپوش میزاریم ن اینکه این مربی روفداراسیون آورده رییس فدراسیون تاکی بایدسراین منصب باشه.لابی گری ورزش ایران دانابودکرده وبارگندزدی بارسوم خودت بزاربرودیگه.اینقدرآدم های نون ب نرخ روزخورهستن که این آقاتاعمرداره خودشورییس فدراسیون میبینه ریاست جمهوری باآن عظمت بیشتراز۲دوره نمیتونه باشه ولی ی عده ورزش شده ملک شخصی پدرشون.بااین وضعیت ورزش ماهمینه مطمئن باشیددرچنددوره دیگه اصلا شرکت کننده ای درالمپیک نخواهیم داشت.وفوتبالمون هم روی جام جهانی رانخواهددید.همچنان که دیگه فوتبالمان روی المپیک روندیده ونمیبینه افت براین سیاست که ورزش راهم تحت الشعاع خودقرارداده وباروح روان مردم بازی میکنه
  • یک ترکمن والیبال دوست IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    ما به سرمربی ناتوان و مسئولین جمهوری اسلامی باختیم، همین. آقای الکنو باید ضعف‌ها را برطرف می‌کرد، وقتی می‌بره میگه مسائل فنی اجرا شد و وقتی می‌بازه میگه بچه‌ها مسائل فنی و دستورات را بکار نبستند! در طول بازی‌ها یکبار ندیدیم که کنار زمین جلیز و ویلیز بشه! مثل ماست و یک کنده درخت کنار زمین گیج و منگ ایستاده بود. مسئولان از این نظر که بجای ماموریت رفتن وزیر و وکیل و ... باید افرادی مثل مربیان تیم‌های باشگاهی و غیره را می‌فرستادند که به تیم روحیه بدهند. علاوه بر آن با در نظر گرفتن پاداش‌های خوب، بازیکنان را شارژ می‌کردند.
  • محمد IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    آلکنو مربی خوبیه و تمام صحبت هاش منطقی بود. یک سری بازیکن مثل معروف و غفور و... هم باید جاشون رو به جوان تر ها بدن. باید بهش تا المپیک بعدی فرصت داد تا تیم رو بسازه. فدراسیون والیبال هم باید در لیگ ایران استفاده از سرویس پرشی رو اجباری کنه. آلکنو نمیتونه تو دو ماه بیاد به بازیکن ها سرویس پرشی یاد بده. این کار باید تو لیگ ایران و تیم های پایه انجام بشه. مربی های ایرانی والیبال باید بازیکن ها رو اجبار کنن تا سرویس پرشی بزنن اونوقت سطح دریافت و سرویس تیم ملی هم بالا میره.
  • کاظم IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    به نظر من تیم با کولاکوویچ بهتر نتیجه می گرفت.یکبار دیگر ثابت شد مربی موفق را نباید عوض کرد.امیدوارم مسولین ورزش ایران اینبار درس عبرت بگیرند.
  • عبدالکریم IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    یادم میاد از حدود ۲۰ سال پیش که والیبال ما در رده‌سنی جوان و نوجوان قهرمان و نایب‌قهرمان جهان میشد، استارت پیشرفت والیبالمون زده شد و آروم‌آروم این پیشرفت به سطح ملی و بزرگسال هم رسید و اون نتایج درخشان که همه‌مون میدونیم در مقاطعی رقم خورد. ایراد کار اینه ما برگشتیم به دوران قبل از اون حدود ۲۰ سال پیش و مجدداً پایه‌ها رو رها کردیم. تا دیر نشده باید الکنو رو نگه داریم و ازش بخواهیم روی دو فاکتور والیبالمون کار کنه. یک: پایه، دو: تربیت مربی. اونوقت باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقات خوبی برای والیبالمون رقم میخوره.
  • شهنوازی FR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    مربی خوب بود ما مشکل توپ گیری بد داشتیم و زدن سرویس های خراب و مشکل دفاع طرف راحت توپ رو تو میدان ما می خوابوند .همه بچه خوب بودن مربی خوب بود بلاخره بازی هست ی سری نواقصی داره امیدوارم ک برطرف بشه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی