نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
۰ |
۴
سیدجلال حسینی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سیدجلال حسینی کاپیتان تیم پرسپولیس یکی از رکورداران لیگ برتر به حساب می‌آید.

پرسپولیس موفق شد با پیروزی مقابل پیکان در هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر به مقام قهرمانی بیستمین فصل این رقابت‌ها برسد. عنوانی که در چهار فصل گذشته هم به همین تیم رسیده بود.

در مسیر رسیدن به این عنوان ارزشمند، ارکان مهمی نقش داشتند ولی نکته‌ای که به لحاظ فنی خیلی به چشم آمد آمار گل‌های خورده پرسپولیس بود. پرسپولیس در طول این سال‌ها شاید تاکتیک‌های متنوع و سیستم‌های مختلفی را امتحان کرده باشد اما چه با برانکو، چه کالدرون و چه یحیی گل‌محمدی، همیشه خط دفاعی فوق العاده‌ای داشته و به جز یک فصل، بهترین خط دفاع تمام این فصول را به خود اختصاص داده است. سرخپوشان پایتخت در طی ۵ فصل اخیر و در ۱۵۰ بازی، تنها ۷۴ گل دریافت کرده‌اند که آماری بی نظیر است. اما برای ثبت چنین آماری نیاز به یک فرمانده مقتدر وجود دارد. دقیقا نقشی که سید جلال حسینی برای پرسپولیس ایفا می‌کند.

کاپیتان تمام‌نشدنی سرخ‌پوشان در آستانه ۴۰ سالگی همچنان می‌درخشد و یکی از مهره های تاثیرگذار پرسپولیس به حساب می‌آید. سیدجلال در طول تاریخ لیگ برتر ۳ رکورد منحصر به فرد هم دارد که شکستن آن کار هرکسی نیست و شاید سال ها طول بکشد تا بازیکنی به این رکوردها برسد. حسینی با ۹ بار قهرمانی در تاریخ لیگ برتر به یک رکورد جاودانه دست یافته است. همچنین سیدجلال توانسته با ۳ تیم سایپا، سپاهان و پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد که این موضوع هم در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید. حسینی در کنار این رکوردها، بیشترین قهرمانی را با پیراهن یک تیم در اختیار دارد که البته این رکورد را با کمال کامیابی نیا و بوژیدار رادوشویچ شریک است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی