نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
خاطره تلخ استقلال و قلعه نویی در اصفهان/ وقتی هادی طباطبایی تعویض و سهراب اخراج شد...
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ژنرال در شرایطی در پی فتح جام حذفی است که خاطرات خوشی از حضور در این رقابت‌ها دارد.

امیر قلعه نویی سرمربی گل گهر پرافتخارترین تیم لیگ برتر ایران است که سه قهرمانی با استقلال و دو قهرمانی با سپاهان در این رقابت ها کسب کرده است.

قلعه نویی از جمله مربیانی است که سابقه قهرمانی در جام حذفی را هم در کارنامه مربیگری‌اش دارد. او در شرایطی می‌خواهد سیرجانی‌ها را در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به مصاف آبی‌پوشان پایتخت بفرستد که استقلال دو قهرمانی‌اش در جام حذفی فصل های ۸۱-۸۰ و ۸۷-۸۶ را با مربیگری قلعه نویی کسب کرده است.

پس از اینکه استقلال در هفته آخر اولین دوره لیگ برتر با شکست مقابل ملوان قهرمانی را از دست داد، زنده یاد منصور پورحیدری از سرمربیگری استقلال استعفا داد و قلعه‌نویی برای اولین بار هدایت تیم را در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در مقابل ذوب آهن به عهده گرفت که به پیروزی ۳ بر یک دست یافت.

اما نخستین آزمون سخت سرمربیگری برای او در استقلال در دیدار نیمه نهایی با سپاهان در اصفهان روی داد. جایی که استقلال بی‌روحیه در ابتدای نیمه دوم ۱۰ نفره شد و در پی اشتباهات هادی طباطبایی دروازه‌بانش تا دقیقه ۵۵، ۴ بر صفر از سپاهان عقب افتاد تا استقلال در آستانه یک نتیجه فاجعه‌آمیز قرار بگیرد. قلعه نویی با تعویض دروازه‌بان و تغییر روش بازی، توانست نتیجه را ۴ بر ۲ کند و در شرایطی که با اخراج بختیاری زاده استقلال در ۱۰ دقیقه پایانی ۹ نفره شده بود، بازی رفت با همین نتیجه به پایان رسید. چهار روز بعد در بازی برگشت در تهران استقلال ۳ بر یک سپاهان را شکست داد و راهی فینال شد. نهایتاً استقلال با شکست دادن فجر سپاسی در مجموع دو بازی رفت و برگشت فینال، قهرمان جام حذفی شد تا سهمیه حضور در نخستین دوره لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد.

قلعه نویی در بهار ۱۳۸۷ وقتی برای سومین بار به استقلال پیوست که این تیم با مربیگری زنده یاد ناصر حجازی و فیروز کریمی لیگ هفتم را با رتبه سیزدهم به پایان برده بود ولی با حضور قلعه نویی قهرمان جام حذفی شد. قلعه‌نویی در ۳ بازی نیمه‌نهایی و فینال (رفت و برگشت) این جام سرمربی استقلال بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی