نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
نتایج ورزشکاران ایران در چهاردهمین روز المپیک/ زارع ششمین مدال آور کاروان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در چهاردهمین روز المپیک توکیو آزادکاران ایران به روی تشک رفتند که امیرحسین زارع در کشتی آزاد به مدال برنز رسید.

در چهاردهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو تنها آزادکاران ایرانی به روی تشک رفتند که امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد.

در این روز دو نماینده ایران در کشتی آزاد، محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم و مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم حذف شدند. 

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران که با ۶ سهمیه کامل و با سرمربیگری غلامرضا محمدی عازم المپیک توکیو شده بود، با یک مدال نقره حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم و یک برنز امیرحسین زارع در سنگین وزن به کار خود در این رقابت ها پایان داد.

کشتی آزاد

امیرحسین زارع: آخرین نماینده ایران در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، برای کسب مدال برنز المپیک مقابل ژی وی دنگ دارنده مدال های نقره و برنز جهان از چین به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر  به برتری رسید و صاحب مدال برنز المپیک شد. زارع پیش از این در دور اول مقابل الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین ۷ بر صفر به برتری رسید. وی در دومین مبارزه نیز برابر اگزون شالا از کوزوو در مدت زمان یک دقیقه و ۴۷ ثانیه با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقهور تجربه بالای گنو پتریاشویلی دارنده ۳ مدال‌ طلای جهان و یک برنز المپیک از گرجستان شد و با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

محمدحسین محمدیان: نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در دور نخست مقابل الیزابر اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۳ ناباورانه شکست خورد و از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند.

محمدیان در حالی در دور نخست شکست خورد که او نیز همانند دیگر آزادکاران ایران از لحاظ بدنی به شدت دچار افت شد و نتوانست این مبارزه را به سود خود به پایان برساند. الیزابر اودیکادزه حریف محمدیان در دور نخست در دور نخست در دومین مبارزه برابر عبدالرشید سعدالله‌یف دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از روسیه با نتیجه سنگین ۱۰ بر صفر شکست خورد، تا با این شکست محمدیان از دور رقابت ها کنار برود.

مرتضی قیاسی: نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در دور نخست مقابل هایتم داخلای از تونس به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و راهی دور بعد شد. او در دومین مبارزه مقابل باجرانک دارنده مدال نقره جهان از هند به روی تشک رفت و در پایان در حالیکه از حریف خود زیرگیری کرده بود و قصد داشت وی را خاک کند به روی پل رفت و در نهایت با ضربه فنی شکست خورد. این در حالی بود که قیاسی در تایم دوم یک بر صفر پیش بود و اخطار کم کاری دوم هم به کشتی گیر هندی داده شده بود اما قیاسی روی زیرگیری خودش به پل رفت و ضربه فنی شد.

باجرانگ که در دور دوم موفق به شکست مرتضی قیاسی شده بود، در دیدار نیمه نهایی برابر حاجی علی یف دارنده ۳ طلای جهان و یک برنز المپیک از آذربایجان با نتیجه ۱۲ بر ۵ شکست خورد و به فینال نرسید تا قیاسی هم شانسی برای حضور در جدول شانس مجدد نداشته باشد و از دور مسابقات حذف شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی