نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
لیونل مسی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

واقعاً چه اتفاقی افتاد که سرنوشت لیونل مسی و بارسلونا در حالی که همه چیز به خوبی پیش می‌رفت، ناگهان تغییر کرد؟

بارسلونا با اعلام خبر جدایی لیونل مسی از این باشگاه، جهان فوتبال را شوکه کرد. باشگاه کالاتان قادر به نهایی کردن قرارداد با فوق ستاره ۳۴ ساله خود نشد و دلیل آن را عدم تطابق با قانون سقف دستمزدها در لالیگا عنوان کرد.

اما واقعاً چه اتفاقی افتاد که سرنوشت لیونل مسی و بارسلونا در حالی که همه چیز به خوبی پیش می‌رفت، ناگهان تغییر کرد؟

چگونه به اینجا رسید؟

شاید خیلی هم نباید شگفت زده شویم. مسی از سال گذشته تمایل خود را برای جدایی از بارسلونا اعلام کرده بود، چرا که سال گذشته با مدیران وقت باشگاه باشگاه اختلاف نظر اساسی داشت و از طرفی معتقد بود به عنوان بازیکن آزاد می‌تواند از این تیم جدا شود. اما حق فسخ ۷۰۰ میلیون یورویی در نهایت مسی را مجبور به ماندن در این تیم کرد و دادگاه رأی را به نفع بارسلونا صادر کرد. اما بذر اختلاف از همان زمان پاشیده شد.

آیا اوضاع بارسا واقعاً اینقدر خراب است؟

در یک کلام، بله! روزنامه اسپانیایی ال‌موندو از بدهی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی باشگاه خبر داده بود و اینکه پرداختی باشگاه فقط بابت دستمزد بازیکنان، ۱۱۰ درصد درآمد کل باشگاه است! موقعیتی که خوان لاپورتا رئیس باشگاه هم در کنفرانس مطبوعاتی خود به آن اشاره کرد و آن را به گردن مدیران قبلی باشگاه انداخت.

مسی چقدر گران است؟

خیلی گران. پایه حقوق مسی برای یک سال حدود ۴۵ میلیون یورو است. البته او حاضر شده بود این مبلغ را به خاطر محدودیت‌های مالی بارسلونا، تا ۵۰ درصد کاهش دهد و قرارداد جدید امضا کند. باشگاه هم در بیانیه خود عنوان کرد که هر دو طرف برای عقد قرارداد به توافق رسیده بودند اما قوانین مالی لالیگا اجازه تکمیل شدن این فرآیند و ثبت قرارداد مسی را نداده است.

ایا این یک بازی از سوی بارسلوناست؟

تردیدهایی در این مورد وجود دارد که بارسلونا برای تحت فشار قراردادن لالیگا چنین بیانیه‌ای صادر کرده است. از سویی مسئولان لالیگا هم تمایل ندارند که یک فوق ستاره جهانی را با این وضع از دست بدهند، بازیکنی که همراه با کریستیانو رونالدو توجه جهانیان را به سمت لالیگا جلب کردند. آنها همچنین نمی‌خواهند که به عنوان مقصران این اتفاق معرفی شوند کاری که مسئولان بارسلونا در بیانیه خود آن را انجام دادند. با این وجود با صحبت‌هایی که لاپورتا در کنفرانس مطبوعاتی انجام داد، به نظر می‌رسد که کار تمام شده است و دیگر راهی برای بازگشت مسی و از سرگیری مذاکرات وجود ندارد. لاپورتا در پشت پرده توافقی با فلورنتینو پرس رئیس رئال‌مادرید داشته تا مقابل قرارداد سازمان لالیگا برای فروش بخشی از حق پخش تلویزیونی لیگ به مدت طولانی به یک کمپانی بایستد. او می‌دانست که در صورت موافقت با آن قرارداد می‌توانست با درآمدی که لالیگا بین همه تیم‌ها تقسیم می‌کرد، مسی را نگه دارد اما ترجیح داد مقابل این قرارداد بایستد و مسی را از دست بدهد. فلورنتینو پرس و رئال‌مادرید نیز با انتشار بیانیه، لالیگا را بابت این قرارداد به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند. 

مقصد بعدی مسی

منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن، از معدود باشگاه‌های حال حاضر فوتبال جهان هستند که از نظر مالی آنقدر خوب هستند که بتوانند برای خرید فوق ستاره‌ای مثل لیونل مسی اقدام کنند، به ویژه که لئو حالا بازیکن آزاد است و پولی بابت حق فسخ قرارداد او نباید پرداخت شود. خبرها حاکی از آن است که پاری‌سن‌ژرمن مذاکرات خوبی با مسی داشته و دو طرف به توافقات اولیه دست پیدا کرده‌اند. باشگاه فرانسوی مطمئن است که خرید لیونل مسی می‌تواند در بلندمدت عواید مالی زیادی برای آنها داشته باشد و امیدوار است که طی همین هفته این انتقال را نهایی کند. مالکان قطری پاری‌سن‌ژرمن بررسی دقیقی با مدیران تجاری خود انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که حضور مسی می‌تواند درآمدهای باشگاه را هم در اروپا و هم در آمریکایی‌جنوبی با توجه به حضور نیمار، ستاره برزیلی، در این تیم به شدت افزایش دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی