نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
المپیک توکیو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی مدال‌آور ایران را در برنامه زنده تلویزیون دیدیم که مقابل سلسله سوالات بی‌ربط آقای مجری دست و پایش را گم کرده بود به یاد المپیک لندن در سال ۲۰۱۲ افتادیم.

آرتین زهرابی؛ المپیک توکیو در حالی به کار خود پایان داد که صداوسیما هر روز طی برنامه ای این رقابت‌ها را تحت پوشش قرار داد؛ پوششی البته به مراتب ضعیف تر از تمام سال‌های گذشته...

از استدیوی صداوسیما در ایران بگیرید تا محلی که ژاپنی‌ها به تلویزیون ما در توکیو تحویل داده بودند، شاهد گزارش‌های حتی قابل تحمل نبودیم و شگفت انگیز هم نیست که نه فقط ارگان رسانه ای رسمی کشور که حتی کمیته المپیک در اعزام خبرنگاران عملکرد ضعیفی داشت.

کار در رقابت‌های المپیک به جایی رسید که از روزهای نخست با بداهه گویی مجری‌ها درباره کیمیا علیزاده و تقبیح عملکرد او با لودگی‌های عجیب و غریب رسیدیم و هر چقدر منتظر ماندیم تا گزارشی جامع و کامل از المپیک و حواشی این رقابت‌ها ببینیم در واقع به در بسته خوردیم.

وقتی مدال آور ایران را در برنامه زنده تلویزیون دیدیم که مقابل سلسله سوالات بی ربط آقای مجری دست و پایش را گم کرده بود به یاد المپیک لندن در سال ۲۰۱۲ افتادیم که یکی از خبرنگاران اعزامی صداوسیما به این رقابت‌ها عادل فردوسی پور بود.

اگر گزارش‌های عادل را در گوگل سرچ کنید به این نتیجه می‌رسید که کار او و کوشش‌های میدانی اش در لندن، به طور کلی متفاوت با آنچه بود که در روزهای گذشته دیدیم؛ اما ظاهرا برای کمیته المپیک و صداوسیما سابقه، تجربه، کیفیت کار، محبوبیت و مقبولیت عمومی و ... کوچک ترین اهمیتی ندارد و نحوه اعزام‌ها و چینش خبرنگاران به هیچ عنوان برای المپیک مشخص نیست.

این بار حتی داد و بیدادهای احساساتی گزارشگر همیشگی کشتی هم مخاطبان المپیک را سیراب نکرد و مصاحبه‌های عجیب یکی دیگر از نیروهای اعزامی به توکیو نیز جز اینکه روی اعصاب بینندگان سوهان بکشد، حاصل دیگری نداشت.

نمی‌دانیم قرار داست واقعا چه اتفاق محیرالعقولی رخ بدهد تا سرانجام مسولان مربوطه برای رقابت‌های مهم ورزشی، سراغ گزارشگران و نیروهای خبری و تحلیلی باسابقه ای بروند که هرگز بر سفره این سفرهای خارجی ننشسته اند و همچنان مشخص نیست آیا در المپیک پاریس هم باید شاهد «شیر مادر و نان پدر حلالت باشه» باشیم یا اینکه سوالات بی ربطی مانند اینکه «تو چقدر وزنه می‌زنی اون چقدر می‌زنه» را ۴ سال دیگر باز هم بشنویم و از شدت خشم، سرمان را به دیوار بکوبیم؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بسه دیگه ! IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    بس کنید اینقدر رفیق بازی و محفل بازی و باند بازی رو چون عادل همرنگ شماها بوده که دیگه نباید شب و روز از حساب مردم و بیت المال براش بوق بزنید که ..... خودش به اندازه کافی (20 سال ) از جیب همه مردم برای مافیای سرخ فوتبال شیپور زده بس کنید دیگه انگار توی این مملکت همین یه دونه آدم رو داشتیم همین اوضاع و احوالی که الان فوتبال و ورزش ما داره از حمایتهای پیدا و پنهان عادل و امثال او از سلطانیفرهاست از خودتون و از این فردگرایی مطلق بدتون نیومده هنوز؟!
  • آرش IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    اینهمه نیروهای باستعداد در گزارشگری داریم و ما هنوز درگیر گزارشهای اعصاب خردکن و سردرد آور امثال اقایان بیابانی و عامل هستیم بابا یکم به جوانان هم اعتماد کنید و بهشان راه بدید
  • محمود IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    بدترین المپیکی بود که من تو عمرم دیده بودم.برگزاری افتضاح المپیکو کنار بزاریم و البته نتایج افتضاح ایران تو این المپیک.پوشش رسانه ای این مسابقات فاجعه بود.انگار هر سال که میگذره آقایون تو رسانه ملی به جای اینکه کیفیت کارشونو بالاتر ببرن ، هر دوره بدتر از دوره قبل میشن.حرف های مفت و اعصاب خرد کن پیمان یوسفی.گزارشها و مصاحبه های فاجعه خیابانی.تحلیل های آبکی و سطح پایین کارشناسای تلوزیون. و از همه افتضاحتر ما مردم ایران بودیم که از هرچیزی یه جنگ زرگری راه می انداختیمو تو این شرایط سوهان روح همدیگه شده بودیم.یسری از باخت ناهید کیانی نماینده کشورمون خوشحال شدیم.یسری از باخت کیمیا علیزاده خوشحال شدیم.واقعا نشد سر مسابقه یکی از ورزشکارامون جنگ زرگری نداشته باشیمو و اینترنتو پر از یه مشت کامنت سیاسی مزخرف چه اینطرفی و چه اونطرفی نکنیم.همین دیروز وقتی گنج زاده مدال آور یسری ها از این فرصت استفاده کردن و شروع کردن به تحلیل های آبکی سیاسی بر علیه عربستان.تا گنج زاده مدالشو به خوزستان تقدیم کرد یسری دیگه فرصت پیدا کردن تحلیل های مفت سیاسیشونو به این مدال بچسبونن.واقعا همشون رفتاراشون حال بهم زنه.
    • مهران IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      حرفهای مفت پیمان یوسفی؟توهم نمیزنی احیانا تنها کسی که کار میکرد و به موقع حرف میزد پیمان یوسفی بود توهم نزنید منظورشون کس دیگه ای بود
  • محمدطاها IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    والااا المپیک یعنی جایی‌که بهترین ها مسافرش باشند فرقی هم‌ نمیکنه‌ ورزشکارباشه یا مربی،برای رسانه ها هم همینطور است باید برترین ها انتخاب بشن نه برخی از گزارشگرها که گزاف گو هستن و با حرافی ها و پرت و پلا گویی فقط در صدد پر کردن آنتن و زمان برنامه هستن..فکر میکنم اکثر مردم از شبکه های مختلف ماهواره مسابقات المپیک رو دیدن،واقعا خدا برکت بده به ماهواره نه به صدا و سیما که حتی برای تعقیب رقابت های ورزشی داخلی نمیشه تحملش کرد لحظات جذاب و دیدنی رویداد مهمی مثل مسابقات المپیک رو نمیشه از صداو سیمایی که با سانسورهای اعصاب خورد کن عجیب و غریب و سختگیرانه فقط سوهان روح مردم هست دید والااا..
  • امیر IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    هرگز نمیتونید با همچین گزارشهایی از محبوبیت اقای فردوسی پور کم کنید اگه تو مدار شما فروغیها نیست بجاش تو مدار ملت هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی