نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
۰ |
۰
وزارت ورزش را به قرارگاه تولید «امید» در کشور تبدیل خواهیم کرد/ زندگی لاکچری ندارم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان با بیان این که این وازتخانه را به قرارگاه تولید «امید» تبدیل خواهیم کرد، گفت: وزارت ورزش باید نقشی ستادی درتحقق بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشد.

حمید سجادی که به عنوان گزینه وزارت ورزش به مجلس معرفی شده است، در سخنان خود در مجلس به ارائه برنامه هایش پرداخت.

وی در ابتدا گفت: تحول نه فقط خواست ما بلکه ضرورت گریز ناپذیر این دوره است که وزارت ورزش باید پرچمدار این مهم باشد. چرایی تحول و چگونگی تحول از تغییر نگاه و راهبردها شروع می شود. ما تلاش می کنیم به این وزارت استعدادها بنگریم.

حمید سجادی ادامه داد: در چند سال گذشته مسئله ورزش و جوانان تا حدودی از متن کشور به حاشیه رفت است. باید با نگاهی فرابخشی با دیگر نهادها و حاکمیتی بپردازد. بیانیه گام دوم فصل جدید جمهوری اسلامی را وعده می دهد و ما را به میدان دادن به جوانان دعوت می کند. برای تحقق بیانیه گام دوم وزارت ورزش باید نقشی ستادی پیدا کند. استعدادها را پرورش دهد و با تعاملات حاکیتی شکوفایی و تحول آفرینی را برای آنها فراهم کند.

وی ادامه داد: اگر جوانان موتور پیشران کشور هستند این وزارتخانه باید موتور پیشران حرکت دولت باشد. نقش تحرک و ورزش در سلامت روحی و جسمی و کاهش هزینه های بیمارستانی غیر قابل انکار است. ما عزم کرده ایم ظرفیت بالقوه ورزش را به فعلیت برسانیم.

سجادی خاطرنشان کرد: رویش های انقلاب اسلامی صدها برابر ریزش های آن بوده و باید این رویش ها را قدر بدانیم. کوشش بنده این است که بخش بزرگی از بدنه وزارت ورزش متعلق به آنها باشد.

گزینه پیشنهادی وزارت ورزش ادامه داد: ما آمده ایم تا تحول ورزش را با همراهی تمام دستگاه ها و نمایندگاه مجلس رقم بزنیم. اعتماد شما با رای بالا این اعتماد را دو برابر خواهد کرد. جوانان ما بهترین جوانان عالم هستد و در این مورد تردید نداریم. ۷۰ درصد جمعیت ما متولد بعد از انقالب هستند. این یعنی یک اتفاق بزرگ و مبارک. باید با این جوانان کارهای بزرگ کنیم. هر جا کار بزرگی انجام شده جوانان پای کار بوده اند.

سجادی افزود: وزارت جوانان را یک قرارگاه مورد به مسائل جوانان خواهیم کرد. وزارتخانه ای برای شکوفایی جوانان. البته این کار یک دستگاه نیست و همه دستگاه ها باید همراهی کنند. دبیرخانه این قرارگاه در این وزارتخانه تشکیل خواهد شد. این وزارتخانه قرارگاه تولید امید خواهد بود.

گزینه وزارت ورزش ادامه داد: معرفی من به عنوان یک افتخارآفرین برای کشور یک افتخار بود. من ۱۷ سال از دوران جوانی ام را در تیم ملی دوومیدانی بوده ام. در حد توانم تلاش کرده ام. رکوردهایم متاسفانه هنوز پابرجاست که باید ارتقا کند.

سجادی خاطرنشان کرد: من شرایط ورزشکاران را درک می کنم. نبودن امکانات و رقابت در سطح بین المللی را متوجه می شوم. من درد ورزشکار را درک می کنم. هم با درد آشنا هستم هم با درمان. اجازه نمی دهیم ورزشکاران ایران در میادین بین المللی غریب باشند.

وی ادامه داد: هدف ما این است که جوانان ورزشکار را در ایران نگه داریم تا برای کشور افتخار آفرینی کند. ما نباید شرایطی را فراهم کنیم که ورزشکار ما به کشورهای دیگر بروند مثل مغولستان. ورزشکاری که به این کشور رفت و با رژیم اشغالگر قدس مسابقه داد و مدالش را به این کشور تقدیم کرد. 

سجادی خاطرنشان کرد: پروژه های نیمه کاره زیادی در کشور داریم. که بخشی از این پروژه ها در مناطق کم برخوردار هستند. ما باید بتوانیم ۱۲۳۴ پروژه نیمه تمام در بین ۴ هزار پروژه را تکمیل کنیم. 

قهرمانی پیشین دوومیدانی ایران خاطرنشان کرد: ورزش همگانی حتما در دستور کار قرار خواهد گرفت. ورزش همگانی کاهش دهنده هزینه های درمان است. سوای از این که برای شادی جامعه بخش جدا ناپذیر است. اگر من وزیر شدم اجازه بدهید که ورزش همگانی را در سطح شهر بیاوریم. ما باید جریان و حرکت ورزش همگانی دیده و لمس شود. آخرین اتفاق ورزشی که در سطح شهرها دیدیم چه زمانی بوده است؟

سجادی ادامه داد: من سالها مدرس و مربی در بنیاد شهید بوده ام. من ۹ سال در تربیت بدنی بنیاد شهید بوده ام و رایگان کار کرده ام. چهار سال است که بنده عضو گروه های جهادی بوده ام. این انقلابی نیستم؟ آیا آکادمی دوومیدانی زدن جرم است؟ من تاکنون برای دوومیدانی یک ریال هم دریافت نکرده ام. بنده چه زندگی لاکچری دارم؟ چه ارزشی دارد این مسائل. اگر این بررسی های چهار روز دیگر ادامه پیدا می کرد شاید به بنده تهمت جاسوسی هم می زدند!

وی افزود: در بخش بانوان می خواهم قول بدهم که ورزش بانوان باید برای اولین بار مستقل شود. هر کاری که ورزش بانوان نیاز دارد باید مستقل و خودکفا شود. این قول را می دهم. قول داده ام که طرح آمایش سرزمین را در سه ما ارائه کنم. 

گزینه وزارت ورزش افزود: قول می دهم به محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار به عنوان یک اولویت نگاه کنم. 

سجادی ادامه داد: در بخش جوانان هم برنامه هایی خواهیم داشت که با تشکیل شورای هیات امنایی امور را پیش خواهیم برد. حتما با مشورت شخص دکتر رئیسی و شورای مشورتی فردی انتخاب خواهد شد که بتوانیم دغدغه جوانان را بیشتر پیگیری کنیم. 

وی در مورد صحبت های موافقان و مخالفان خود در مجلس گفت: عزیزی گفتند چرا برای انتخابات دوومیدانی شرکت کردید رای نیاوردید! باید عرض کنم که بنده در سالهای اخیر شرکتی در انتخابات دوومیدانی نداشتم. 

سجادی در مورد اتهاماتی که به وی وارد شده گفت: بنده زندگی لاکچری ندارم. یک زندگی معلمی و هیات علمی دارم و بسیار ساده.  در بولینگ و بیلیارد مدیریت نکرده ام. در سوارکاری هم گفتند که در جلسه هیات مدیره یک باشگاه شرکت کنم. این جرم است؟ باشگاه سوارکاری ندارم که.

وی ادامه داد: بنده مشاور ورزشی و سلامت و پزشکی یک مجموعه اقتصادی خصوصی هستم. عمده کار اخیر من هم فعالیت در سایت واکسیانسیون بوده است. این کار بدی است؟

سجادی ادامه داد: اگر من را از ورزش بیرون کنند از تاریخ ورزش که نمی توانند بیرون کنند؟ 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی